نشست شورای کشوری اتریش حزب آبادی افغانستان

 

شورای کشوری اتریش حزب آبادی افغانستان بتاریخ دهم فبروری سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ویانا تشکیل جلسه داد و پس از تصویب اجندا به اتفاق آرأ به موضوعات زیر پرداخت :

ـ   ارزیابی امور و فعالیت های سازمان کشوری درسال گذشته میلادی و پیریزی برنامه کاری جدید در سال روان،

ـ  مصوبه دارالانشا حزب آبادی افغانستان در باره ساختار تشکیلاتی سازمان های اروپایی و ضرورت تطبیق بلاوقفه آن در حیات سیاسی و سازمانی شورای اروپایی حزب،

ـ   وضع سیاسی و رویداد های تازه کشور و موضعگیری حزب آبادی افغانستان در قبال آنها،

ـ   ابراز نظرها ، انتقادها و پیشنهادها.

پس از ارایه گزارش مبسوط در باره فعالیت های سازمان ، رفقا هر یک اسلام الدین حکیم ، محمود صافی ، نجیب یوسفی ، صابر شکور و عمر محسن زاده در زمینه بهتر سازی و موثریت بیشتر کارکردهای سازمان صحبت نموده و برای انجام وظایف محوله و کارهای سیاسی اتخاذ برنامه کاری و تدابیرعملی نو را ضروری دانستند.در این نشست فیصله به عمل آمد تا در جلسات بعدی شاخص های پلان کاری جدید تدوین وبه تصویب برسند .

اشتراک کننده گان اجلاس شورای کشوری اتریش سپس به اتفاق آرأ مصوبه دارالانشا حزب آبادی افغانستان در باره ساختارهای تشکیلاتی و گونه عملکرد شورای اروپایی حزب را مورد حمایت قرارداده ، اظهار آرزومندی نمودند تا « شورای موقت حزبی اروپایی » به اسرع وقت نورم ها و مقرارت تشکیلاتی برای انتخاب نماینده گان کنفرانس حزبی شورای اروپایی را تعین، و تاریخ برگزاری زودتر و دموکراتیک این ارگان عالی حزب در اروپا را اعلام نماید .

اجلاس همچنان اظهار آرزو نمود که با انتخاب شورای جدید حزبی اروپایی ارتباط و عملکرد متقابل شورا های حزبی کشوری و بیروی اجراییه شورای اروپایی تحکیم یابد و در کارهای مشترک سیاسی و سازمانی هماهنگی بهتر و همکاری رفیقانه رونما گردد .

اجلاس شورای کشوری اتریش از ارتباط مستقیم شورا های کشوری حزب در اروپا با مرکزکه در مصوبه یاد شده دارالانشا آمده است نیز استقبال نموده و آنرا در پیشبرد امور موثر دانست.

در بخش سوم اجندا رفیق عمر محسن زاده در باره وضع سیاسی کشور ، برگزاری نشست ماسکو و واکنش های رژیم صحبت نموده و رفقا هر یک نجیب یوسفی ، محمود صافی ، عبدالفتاح روفی ، عبدالغفارعاجز یار، اسلام الدین حکیم ، لاجوردی و دین محمد پیرزایی در این گفتمان تحلیل کننده سهم گرفتند .

درپایان کار نشست ،  نظرها و انتقاد ها مطرح گردیدند . اشتراک کننده گان در مورد اینکه برخی از رفقا نسبت معذرت های کاری در نشست حاضر شده نمی توانند پیشنهاد هایی را در مورد زمان تشکیل جلسات پیشکش نمودند . فیصله به عمل آمد تا در تفاهم با این رفقا گراف دراز مدت تدویر نشست ها تدوین و درجلسه بعدی به تصویب برسد .

در فرجام ، اجلاس با خوشنودی از تشکیل شورای ولایتی حزب در کنر ها و شورای کشوری فرانسه حزب آبادی افغانستان استقبال نموده و مراتب تبریکات خود را با تمنیات رفیقانه به روسا و همه اعضای آن شوراها ابراز کرد .

فاضل دلـزاده

رییس شورای کشوری اتریش حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۹ـ ۱۳۰۲

 

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2019