پیام تسلیت دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

یکبار دیگر چهره خون آشام و غیراسلامی مخالفین مسلح وطن برملا شد. یکبار دیگر زمین وطن با خون پاک جوانان برومند کشور لاله گون شد .

دشمن قسم خورده مردم افغانستان به تاریخ اول ثور، روز جمعه حوالی ظهر، زمانی که منسوبین دلیر و قهرمان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مسجد شریف مشغول ادای نماز جمعه بودند، خلاف تمام موازین دینی و اخلاقی بالای نماز گزاران غیرمسلح حمله نمودند که عده کثیر از جوانان اردو جام شهادت نوشیده ؛ وهم عده ای زخم برداشته اند . دارالانشای حزب م.م.ت.م.ا به نماینده گی از اعضای حزب این عمل بزدلانه، جبونانه و دور از کرامت انسانی و اسلامی نیروهای ضدملی و ضد وطن را با شدیدترین الفاظ محکوم و تقبیح نموده ، حمله بر خانه خدا و نماز گزاران بی دفاع ، آنهم در روز جمعه و ماه مبارک رجب را کار بزدلان و دشمنان اسلام عزیز دانسته ، چهره سیاه شان به مردم کشور و جهانیان برملا گردید.

دارالانشای حزب ،عمیق ترین تسلیت ها و تاثرات خود را به مناسبت شهادت جانبازان وطن به همه مردم ، نیروهای قهرمان مسلح کشور، قول اردوی ۲۰۹ شاهین ، فامیل ها و همقطاران شهدای عزیز ابراز نموده ، روح شهدا شاد و فردوس برین جای شان!

برای زخمی ها شفای عاجل خواهانیم. از مقامات مسوول می خواهیم تا چگونگی حادثه را دقیقاً بررسی و مسببین آنرا مورد مجازات قرار دهند . از سرقوماندانی اعلی قوای مسلح کشور می ‌طلبیم تا تدابیر شدید و دقیق امنیتی را در اطراف قرارگاه ها و قطعات نظامی سراسرکشور ایجاد؛  و ارگان های کشفی و استخباراتی را فعال و فعالتر نمایند تا حرکات و فعالیت های مخالفین را تحت کنترول اوپراتیفی قرارداده در مواقع لازم به خنثی سازی فعالیت های خرابکارانه دشمن پاسخ دندان شکن بدهند.  

یکبار دیگر تسلیت خود را به فامیل های شهدا ابراز نموده ، برای زخمی های حادثه شفای عاجل تمنا داریم .

منسوبین اردوی ملی در غم تان شریکیم !

خشونت بس است!

نابود باد جنگ!

با احترام

پوهاند داکتر محمد داوود راوش ، رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۷ـ۲۲۰۴