نشست شورای ایالتی ویانای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

جلسه شورای ایالتی ویانای حزب م م ت م ا بروز بیست وششم ماه جنوری سال ۲۰۱۷میلادی دایر گردید .در این نشست بر اساس اجندای تصویب شده نخست رفیق دین محمد پیرزایی رییس شورا ، گزارشی از فعالیت های سازمان را در سال گذشته میلادی ارایه ؛ و سپس در باره تدوین پلان کاری سال نو و چگونگی بهبود امور سازمانی صحبت نمود . اجلاس با دید انتقادی در باره گزارش اظهارنظرکرد و پیشنهادات سازنده ای را برای گسترش فعالیت های شورای ایالتی ابراز نمود.

با ادامه بحث درباره کارکردهای سازمان ویانا رفیق فاضل دلزاده رییس شورای کشوری اتریش حزب م م ت م ا نیز ازاجراات شورای کشوری در تطبیق مصوبات مرکز و فیصله های شورای انسجام و هماهنگی شورای اروپایی گزارش داده و برای تحرک بیشتر درفعالیت های سازمانی از اعضای شورای ایالتی ویانا تقاضا کرد تا نظریات و پیشنهادات خود را جهت تدوین پلان کاری شورای کشوری و تصویب آن در اجلاس هیات رهبری آن شورا پیشکش نمایند. درنشست شورای ویانا رفیق عمر محسن زاده عضو شورای انسجام و هماهنگی شورای اروپایی نیز در باره رویدادهای بین المللی و اثرات آنها بر زنده گی سیاسی کشورما صحبت نمود و به پرسش های رفقا پاسخ گفت .

مطابق بند چهارم اجندا موضوع جمع آوری حق العضویت ها و تصفیه امور مالی شورا هم مورد ارزیابی گرفته و تعدادی از اعضای شورا حق العضویت سالانه خود را تصفیه نمودند . جلسه از همه رفقایی که تا هنوزحق العضویت های سال ۲۰۱۶ میلادی را تصفیه ننموده اند در خواست نمود تا هر چه زود تر در زمینه اقدام نمایند .

در بخش بعدی نشست انتقادات و پیشنهادات اعضای شورا مطرح گردید که هر موردی به صورت جداگانه به بحث گرفته شده؛ وجلسه در باره مسایل مطروحه تصامیمی را اتخاذ نمود .

نشست شورای ویانا از پذیرش عضو تازه ایی در شورا استقبال نمود و به منظور توسعه کاراجتماعی فیصله نمود تا سازمان درسال نو فعالیت های خود را در تشکلات اجتماعی توسعه دهد .

نشست بعد از گفتمان رفیقانه به آرزوی صلح و آرامش درکشور و جهان؛ و خوشبختی مردم افغانستان پس از دو ساعت به پایان رسید .

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۷ـ۰۲۰۲