نشست شورای کشوری بلجیم حزب

 

جلسه  شوراى كشورى بلجيم حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان به تاريخ ٢٥ سپتامبر ۲۰۱۶  برپاشد.

در نخست اجنداى مطروحه که پیش از راه اندازی جلسه در دسترس رفقا قرارداده شده بود؛ مورد بحث قرارگرفته و پس از افزایش دو مساله درفضاى وحدت نظر تایید شده ؛ همچنان به رفیق نوروزی وظیفه سپرده شد تا صورت جلسه را ثبت و پروتوکول نماید.

در آغاز نشست رفيق داوود شجاع زاده با گشایش جلسه ؛ حضور رفقا و اعضاى جديدى را كه به حزب روآورده اند خیرمقدم گفته برای نشست آرزوی پیروزی نموده؛ و از رفیق  بازساز مسوول تشکیلات شورا خواست تا  گزارش شانرا به جلسه پیشکش بدارند.

رفيق بازساز با صحبت فشرده از فعالیت و ساختارهای تشکیلاتی حزب در بلجیم گزارش داده و از فشرده گى و رشد مستدام سازمان درشرایط پیچیده مهاجرت اظهار رضایت نمود. وی از تلاش های پیگیرانه اعضای حزب که با صداقت و به صورت خسته گی ناپذیر در راه پیوستن بهترين فرزندان كشورازجمله جوانان به صفوف رزمنده حزب می کوشند با ستایش و قدر یادنموده ؛ گفتند که این تلاش های سودمند و مسوولانه که در شرایط پیچیده و دشوار مهاجرت و دوری از وطن صورت می گیرد، نباید توقف یابد. سازمان ما باید در این راه  به یک سازمان نمونه در سطح اروپا  تبدیل گردد.

در ادامه نشست  رفيق داوود شجاع زاده  با صحبت مبسوط و همه جانبه از پروسه وحدت حزب با ساير احزاب و سازمان هاى همسو رفقا را مستحضر ساخته ، در راستاى رشد كمى و كيفى حزب توجه اعضای حزب را جلب نمود. در ادامه صحبت شان  رفیق شجاع زاده افزودند که  حزب ما در كانون احزاب وسازمان های سیاسی کشور از اعتبار و اعتماد بزرگ برخوردار بوده ؛ و دامنه اثرگذاری آن در بین اصناف و اقشار اجتماعی کشور از جمله نسل بالنده جوان كشور گسترش می یابد. وی از اهتمام ، وقف ، فداكارى و خود گذرى هیات رهبرى حزب  با ستایش و قدریاد نمود.

سپس رفيق دكتور رامشگر پيرامون اهميت و مبرميت پروسه همسویی و وحدت احزاب و سازمان هاى دموکرات و ترقی خواه کشور صحبت کرده ؛ با تحلیل همه جانبه پیرامون ابعاد مختلف این روند  پیچیده و دشوار روشنی انداخت.

بعداً رفيق یاسین صادقى پیرامون وضع كشور، اوضاع  منطقه و جهان صحبت نموده  یادآورشد که : جنگ ، نا امنى ، عقب مانده گی ، بی عدالتی ، بى ثباتى ، بیماری، فقر، خون ريزى و... در جهان بيداد می كند. درچنین شرایط ناهنجار و دردبار وظیفه نیروهای دموکرات و ترقی پسند کشور و جهان است تا با پی ریزی برنامه های مردم محور در راه بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی لایه های ناتوان و زحمتکش کشورهای شان ، و روند صلح ، پیشرفت و بهبود مناسبات بین المللی بکوشند.

بربنیاد اجندای فیصله شده ؛ رفیق حکیمی مسوول مالی شورا از تصفیه حسابات مالی سازمان گزارش داده ؛ با اظهار رضایت از دسپلین و توجه اعضای شورا تمجید نمود.

دربخش پایانی این نشست صمیمانه ، رفقا پیشنهادات و ایرادهای سازنده شانرا پیشکش ؛ و از برنامه ریزی دقیق و پابندی رفقا به چوکات زمانی تعین شده با قدرو ستایش یاد نمودند. ناگفته نماند که درجریان کار دوساعته رفقا با حضورگسترده دیدگاه ها و آرزوهای شانرا برای رشد و نیرومندی هرچه بیشترسازمان اروپایی حزب ؛ و اثربخشی تلاش های فرهنگی ، سیاسی  و سازمانی آن ابراز کردند. در پایان نشست تاریخ و محل نشست بعدی شورای کشوری تعین گردید.

 شعبه تبليغ و فرهنگ شوراى كشورى بلجيم 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۶/ ۱۶ـ ۰۸۱۰