جلسه نوبتى شوراى كشورى بلجيم حزب ملى ترقى مردم افغانستان  

 

بروز اول ماه می سال روان جلسه شورای کشوری بلجیم حزب ملی ترقی مردم افغانستان دایرشد. درکار نشست علاوه بر اعضای شورا ؛ رفقا صلاح الدين صميم و دكتور روف روفى پيشكسوتان جنبش دادخواهی کشور نیز شرکت نموده بودند.

در نخست رفیق گل احمد بازساز معاون و مسوول تشكيلات شورا ؛ ضمن گشایش نشست به اعضای شورا و دعوت شده گان خوش آمدید گفته ، رسمیت جلسه را اعلام ؛ و از رفیق یاسین صادقی رییس شورا درخواست نمود تا ریاست جلسه را از پیش ببرند.

رفیق صادیقی ضمن شادباش ، طرح اجندای جلسه را پیشکش نمود که پس از رایزنی مورد تایید شرکت کننده گان قرار گرفت.

 در نخست رفيق صادقى اول مى ، روز همبسته گى كارگران جهان را به رفقا، کارگران و زحمتکشان کشور و جهان تهنیت و شادباش گفته ؛ طی صحبت فشرده در باره اهمیت و جایگاه همسویى و نزدیکی میان نیروهای دادخواه و ترقی پسند کشور، از پیشرفت تلاش های وحدت خواهانه میان حزب ملی ترقی مردم افغانستان با عده ای از احزاب و سازمان های برادر ازجمله حزب متحد ملى ياد آورى به عمل آورد.

 تلاش ها و ابتکارات رفقا در این راه  مورد استقبال گرم شرکت کننده گان جلسه قرار گرفته، آنها تعهد سپردند که  سعى و جديت لازم را در اين راستا و پیاده نمودن سایر وظایف سپرده شده درين مرحله حساس و سرنوشت ساز جنبش  به خرچ می دهند. علاوتاً رفقا تعهد سپردن که از بذل مساعى و صرف نيرو و انرژى  درامر سرعت بخشيدن و تحقق وظایف محوله در محيط برون مرزى  نيز مضايقه ننمايند.

در بخش های بعدی جلسه رفقاى مسوول هربخش گزارش کاری شانرا پیشکش نمودند كه مورد تایيد اعضا شورا قرار گرفت.

رفقا هريک : امين حكيمى ، شريف شمال ، الله مير نوروزى ، عزيز ميرزاد و خالد محبى نظرات پيشنهادى شان در باره جلب طيف هرچه وسيع تری از همرزمان اسبق جنبش را ارایه نمودند. شركت كننده جلسه بيشتر روی رعايت دسپلين و موازین زنده گی حزبى، و سهم گيرى فعالانه در امر تحقق آرمان هاى حزب تاکید نمودند.

در اخيرمحترم صميم با صحبت مبسوط پیرامون نحوه وشرايط هرچه بيشترهم گرایى ها و همسویى میان احزاب و سازمان های دادخواه گفت که مقدرات كنونى كشور بیشترازهر زمان ديگر منوط  و وابسته به جديت و تحرک احزاب و سازمان هاى چپ دموکرات دركشور مي باشد. وی ضمن تاكيد برتلاش ها برای اتحاد و وحدت تا سرحد ادغام احزاب كنونى جدا شده از پيكر حزب سابق ؛ اضافه نمود كه درين مقطع حساس تاريخ ، زمان حكم می كند كه بيش ازين دست بالاى دست نگذاشته و با تلاش و تحرک فزونتر در راه ایجاد یک حزب نيرومند سراسرى در كشور بايست دست يازيد . اینست وظيفه تاخير ناپذير هريک ما!

 همچنان دكتور روفى نيز با صحبت تایيدى شان، با خوشنودى و اميد وارى از تلاش ها در راه نيل به همچو يک اقدام نيك و ضرورى مبنى بر ايجاد يک حزب نيرومند از جزاير ازهم جدا شده حزب دموكراتيک خلق افغانستان( حزب وطن) ديروز ، و نزديكى با ساير احزاب و نیروهای همسو، ياد آوری نمود.

جلسه پس از دو ساعت  تلاش مثمر و موثركارى ، به آرزوى تحقق هر چه بيشتر اهداف و آرمان هاى حزب، گسترش وحدت وهمبسته گى میان نیروهای ترقی خواه وطن ؛ و سربلندی مردم زحمتکش افغانستان خاتمه يافت.

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۶ـ ۰۷۰۵