پیام شورای کشوری فنلند حزب ملی ترقی مردم افغانستان

با تاسف فراوان رفیق غفار احدی مبارز دلیر و خسته گی ناپذیر ، یکی از پیشگامان  نهضت دموکراتیک و ترقی خواه  کشور زنده گی را پدرود گفت و به جاویدانه گی پیوست.

روحش شاد، خاطره اش جاودان وبهشت  برین جایگاهش باد !

شهامت ومردانه گی ، استقامت و پایداری و غرور وطنپرستانه  وی که همیشه میان همکاران و رفقا و دوستانش یاد می شد از صفات  برحسته  او بود . او انسان خوش برخورد صمیمی ، مردم دوست و دارای سجایای عالی انسانی بود . 

رفیق غفار احدی  از سابقه داران  ح.د.خ.ا و یکی از فعا لا ن  جنبش دموکراتیک وعدالت خواه کشور ما  ، عضو حزب ملی ترقی  مردم افغانستان بود  که  تا  دم مرگ درین موضع وطن پرستانه خویش ثابت قدم و استوار باقی ماند. او به شکست دشمنان وطن ومردم افغانستان و پیروزی نیروهای وطن پرست  وترقی خواه ایمان  راسخ و خدشه ناپذیر داشت و شرط اساسی این پیروزی را  در شرایط کنونی وحدت بی قید و شر ط همه  نیروهای دموکراتیک وترقی خواه می دانست.

رفیق غفار احدی در سال ۱۹۵۶ در ولسوالی  گلدره  ولایت کابل چشم بدنیا گشود و پس از ختم تحصیلات  در پست های مختلف دولتی از جمله در امور امنیتی نیز اجرای وظیفه نمود وهمیشه  با صداقت واز خود گذری در خدمت وطن و مردمش  قرار داشت.

او پس از به قدرت رسیدن نیرو های اهریمنی بی فر هنگ وعقب گرا درکشور مانند هزاران هموطنش  مجبور به  مهاجرت گردید و در کشور فنلند پناه گزین  شد و حدود ۱۵ سال است که  دراین کشور با خانواده اش  زنده گی  می کرد . سه سال  قبل   در  اثر  یک حا دثه ناگوار کمرش  صدمه  شدید برداشت  که  منجر به فلج پا هایش گردید  ولی  با وجود  همه رنج و عذاب که ازاین حادثه عاید حالش  گردیده  بود هیچ گاه شکایت نمی کرد وهم چنان در موضع وطن پرستانه  و دفاع از حق وعدالت استوار  ومستحکم قرار داشت و با روحیه  بهتر ومصمم تر نسبت به گذشته به  خاطر وطن ومردمش می رزمید.

و اما  دریغ وافسوس که هیولای بیماری های  چون دیابت وحملات قلبی ناشی ازهمان حادثه ناگوار قبلی  مجال  ادامه  زنده گی را برایش  نداد. سرانجام در دوازدهم  نوامبر  ساعت  ۸ شب درحالیکه مانند همیشه  با روحیه عالی وچهره  بشاش  درحال  صحبت با خانواده اش بود با زنده گی وداع نمود.

 روحش شاد و یادش گرامی !

 شورای  کشوری فنلند حزب ملی ترقی مردم افغانستان به خاطر این حادثه المناک مراتب تسلیت عمیق خویش را به خانواده واعضای فامیلش، به رفقا و دوستان همرزمش ابراز می نماید. 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۵ـ ۱۴۱۱