دومین نشست شورای کشوری اتریش حزب مردم افغانستان

دومین اجلاس شورای کشوری اتریش حزب مردم افغانستان در سال روان بروز دوازدهم اپریل به ریاست رفیق فاضل دلزاده  رییس این شورا برگزار گردید . در این نشست نخست اجندای پیشنهادی مورد تصویب قرارگرفت و سپس رفیق نبی بیات رییس کمیسیون نظارت و بررسی گزارش کاری خود را در رابطه با اموری که اجلاس پیشین شورای کشوری به وی محول نموده بود؛ ارایه کرد . رفیق بیات با خشنودی بیان نمود که در روابط اندرمیانی هموندان شورای کشوری فضای همکاری رفیقانه و صمیمانه وجود داشته و اراده جمعی برای بهبودی امور سازمانی و کارکردهای سیاسی ـ اجتماعی برجسته گی دارد . وی خاطر نشان ساخت که در چنین فضایی باید تکانه هایی برای بهتر سازی دستآوردهای کاری شورای کشوری اتریش وارد گردد. هموندان شورای کشوری  رفیق ها:

الیاس رشید ، فقیرمحمد کارمند ، وحید کرنزی ، فا ضل دلزاده ، دین محمد  و عمرمحسن زاده  هر یک بالترتیب درباره کیفیت کارسازمانی و چگونگی ارتقأ آن صحبت نموده و خواهان برگزاری اجلاس مشترک شوراهای ایالتی حزب مردم افغانستان دراتریش گردیدند . درپایان این گفتمان فیصله گردید تا درفاصله دو ماه دیگراین اجلاس عمومی فراخوانده شود و یک سلسله وظایف ضروری تا آن زمان برمبنای پلان مشخص اجراً گردند .

بررسی وضع مالی و جمع آوری حق العضویت ها درسال گذشته و ربع اول سال روان میلادی موضوع قابل بحث در بند دوم اجندا بود. شورای ایالتی لینر گزارش داد که حق العضویت های آن شورا تا اخیر ربع اول سال ۲۰۱۵ ترسایی کاملأ تصفیه شده و وجوه گرد آمده  در نزد مسوول مالی شورای کشوری موجود است .شورای ایالتی ویانا که در جمع آوری حق العضویت های سال ۲۰۱۴ ترسایی با دشواری هایی مواجه بود درنشست اخیر خود تا اندازه زیاد این مشکلات را رفع نموده و وجوه جمع شده را بدون درنگ به مسوول مالی انتقال میدهد. نشست شورای کشوری فیصله نمود تا حق العضویت ها و اعانه های شورا بطور منظم و بدون تاخیر مطا بق به گراف زمانی معین تصفیه گردیده و در زمینه به انتقال نقدینه ارجعیت داده و برای پسمانی ها راه حل پیدا شود .

در بخش سوم اجندا شورا های ایالتی از فعالیت های خویش در ربع اول سال روان ترسایی گزارش دادند. شورای کشوری فعالیت های شورای ایالتی لینز را به ویژه در تدویر به موقع و منظم جلسات ، تجلیل از نوروز باستانی و سهمگیری فعال در مظاهرات داد خواهی به مناسبت کشتار وحشیانه فرخنده در شهر لینز ؛ قدرنموده و پیروزی های بیشتر آن شورا را آرزو نمود. شورای کشوری همچنان تلاش های شورای ایالتی ویانا را برای آوردن نظم بیشتر در تدویر جلسات و تشریک مسا عی با سازمان های اجتماعی چون گرد همایی افغان های باشنده در شهر ویانا در نکوهش قتل فرخنده را ستوده و راه های تقویت عملی این شورا را جستجو نمود . شورا در این رابطه و ظایف مشخصی را به عده ای از رفقا معین نموده که باید تا تاریخ سوم ماه می ۲۰۱۵ ترسایی نتایج کارکردها گزارش داده شوند. شورا همچنان تدابیری را برای فعال ساختن برخی از شورا های ایالتی دیگر اتخاذ کرد.

نشست شورای کشوری اتریش حزب مردم افغانستان پس از استماع نظرها و پیشنهاد های رفقا در موارد دیگر با آرزوی مشترک در برآورده ساختن اهداف و وظایف سیاسی و سازمانی شورا به پایان رسید.

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۵ـ ۱۴۰۴