نوروز در لینز

 

اوستا گزارشگر بامداد

شورای ایالتی اوبراوستررایش حزب مردم افغانستان  شام روزشنبه ۲۱ مارچ ۲۰۱۵ ترسایی جشنواره فرهنگی و هنری  را برای تجلیل از  نوروز باستانی و آغاز سال ۱۳۹۴ خورشیدی با شرکت همدیاران افغان  درشهر لینز ـ اتریش برپا نمود.

در آغازاین محفل صفا و صمیمیت  رفیق الیاس نوری مسوول شورای ایالتی حزب مردم افغانستان ضمن شادباش و خوش آمدید به خانواده ها و همدیاران شرک کننده دراین جشن ؛ پیرامون نوروز وجایگاه فرهنگی  و تاریخی آن در زنده گی مردم ، بهار منحیث نشانه از زنده گی و جهش در طبیعیت  ، جوشش، رویش ، شگفتن و سرسبزی ، غلغله وشادی ، حرکت وامید صحبت ؛ و برای شرکت کننده گان جشن و هموطنان ما  در اتریش سال نو را سال پر از برکت ، خوشی و پیروزی آرزو نمود.

شرکت گسترده همدیاران روشنفكر و روشن ضمیر در این جشن نشاندهنده آرزو و تلاش مشترک هموطنان مهاجر برای یاری درحفظ ونگهداشت داشته های فرهنگی و تاریخی ما ، همسویی و همگرایی در زنده گی و تلاش روزمره با وجود مشکلات فراوان ، داشتن سلیقه ها و دیدگاه های مختلف درباره مسایل روز میباشد.

در بخش دوم محفل وحید ایوبی هنرمند خوب و پرآوازه کشور به همراهی حسیب جان ایوبی آهنگ های شاد و دلپذیری را پیشکش و به رنگینی محفل افزود. این کنسرت وهنرنمایی مورد تشویق و ستایش حاضرین قرارگرفت.

در جریان این محفل خوشی و یکرنگی غذاهای افغانی تهیه شده توسط خانواده های افغان به شرکت کننده گان جشنواره پیشکش شد.

محفل که تا ناوقت های شب ادامه یافت ؛ در فضای همدلی و صمیمیت به  آرزوی سرفرازی و خوشبختی هموطنان شرکت کننده ، آمدن صلح و آرامی در افغانستان و جهان به پایان رسید.

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۵ـ ۰۲۰۴