گردهمایی یکجایی شورای کشوری اتریش حزب مردم افغانستان با  نهاد ها و سازمان های فرهنگی ، اجتماعی و جوانان  افغان در شهر وین

 

الف سمیر، گزارشگر بامداد

در نکوهش با کشتار بربرمنشانه  و تکاندهنده بانو فرخنده در شهر کابل ، بروز بیست و هشتم ماه مارچ  گردهمایی گسترده ای در مرکز شهر وین پایتخت اتریش برگزار گردید . افغان های باشنده اتریش با انزجار عمیق اعمال وحشیانه و غیرانسانی  مرتکبین این قتل ظالمانه را تقبیع ؛ وخواهان به سزا رسانیدن قانونی هرچه زودتر جنایتکاران گردیدند .

در این گردهمایی که رییس و هیات رهبری شورای کشوری ، رهبری و اعضای شورای ایالتی وین حزب مردم افغانستان شرکت نموده بودند؛ رفیق دیپلوم انجینیرعمرمحسن زاده  عضو هیات رییسه شورای اروپایی به نماینده گی از حزب مردم افغانستان سخنرانی نموده و خشونت فزاینده در برابر زنان افغان را محکوم کرد . وی ضمن ابرازهمدردی و همبسته گی با خانواده سوگوار فرخنده  از مراجع عدلی و قضایی افغانستان تقاضا نمود تا در همسانی با ارزش های قانون اساسی در دفاع از دموکراسی و حقوق شهروندی عمل نموده و عاملین قتل خود سرانه فرخنده را مجازات نمایند .رفیق محسن زاده حمایت کامل خود را از خواسته های فعالین جامعه مدنی و شهروندان کابل که در راه پیمایی چند روز پیش به مقامات رسمی افغانستان سپرده شده اند، ابراز نمود .در این گردهمایی برخی از مسوولین نهادهای افغانی نیز صحبت نموده و در پایان اعلامیه مشترکی را به تصویب رسانیدند .

قابل یادهانی است  در میتنگ های جداگانه ای که درهمین رابطه بروز بیست و پنجم ماه مارچ سال روان از سوی افغان های مقیم اتریش در شهرهای وین و لینز برپاشده بود ، رفیق دلزاده رییس شورای کشوری ،هیات رهبری  و هموندان شورا های ایالتی  وین و لینز حزب مردم افغانستان فعالانه سهم گرفتند.


بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۵/ ۱۵ـ ۲۹۰۳