جلسه  نوبتی شورای کشوری سویدن حزب مردم افغانستان برپاشد

 

جلسه نوبتی شورای کشوری سویدن تحت ریاست رفیق عمر کاوش رییس شورا روز شنبه ۲۱ فبروری  سالروان ترسایی دایر گردید.

رفیق کاوش ضمن درود  خوش آمدید به رفقا و اعلام تکمیل نصاب جلسه گفت:

درنشست وسیع  امروزی ما که اعضای هیات اجراییه، مسوولین ایالتی و اعضای شورای کشوری حضور دارند، اجندای سه ماده ای آتی پیشنهاد میگردد:

۱ـ گزارش کوتاه از روال سیاسی و کارکرد های سازمان ( شورای کشوری سویدن)

۲ ـ گزارش امور مالی

۳ـ نقد از عملکرد ها درسازمان و گفته های رفقا برای بهبود کار در شورای کشوری.

اجندای متذکره  پس از ریزنی مورد تصویب جلسه قرار گرفت.

رفیق کاوش در ادامه کلام خود را چنین آغاز نمود:

 رفیق ها ی گرامی!

بنام نامی اندیشه های پیشرو و به یاد جانباخته گان راه آزادی، روان رفقای گرامی و شیفته گان دموکراسی و عدالت اجتماعی، به ویژه نخبه گان عزیز حزب ما را که طی سال پار به جاودانگی پیوستند شاد خواسته، یاد شان را گرامی میداریم.با یقین کامل که نام شان برای همیش در ذهن و فکر ما جا داشته، خاطرات، اندیشه های والا و مبارزات شان سرمشق رزم و پیکار ما و نسلهای آینده ما خواهد بود.

رفقای عزیز! پنجاهمین سالگرد تاسیس ح.د.خ.ا را به شما مجدداً  تبریک و تهنیت گفته موفقیتهای مزید را در امور محوله شما آروز میبرم.

رفقا! رویدادهای جهان منجمله کشور ما افغانستان را همواره از طریق رسانه های تصویری و غیرتصویری پیگیری می نمایید .آنچه به حزب ما یعنی حزب مردم افغانستان ارتباط میگیرد؛ باید گفت که برغم رخدادهای مهم سیاسی چون انتخابات ریاست جمهوری، شورا های ولایتی و معرفی کاندید وزیران به شورای ملی و انتخاب آنها (موضعگیری حزب در قبال این رخداد ها مشخص بوده که رفقا در جریان اند) حزب ما به فعالیت های روتین خود پرداخته و توجه رهبری آن به رشد و توسعه هسته های حزبی در ولایات و رفتن در بین مردم بیشترمعطوف گردیده است. رفقای هیات رهبری حزب بشمول رییس آن به ولایات مختلف سفر نموده اند.گفت و گو های متعدد رسانه ای رفیق داوود راوش رییس حزب از جمله تلویزیون ها  در موارد مختلف، دیدگاه های حزب و موضع گیریهای سیاسی آنرا به نمایش گذاشت.

درسازمان ما یعنی شورای کشوری سویدن حزب مردم افغانستان با وجود کاستی های معین کارهای درخوریادی نیز صورت گرفته است.شورای کشوری سویدن با وجود مشکلات ناشی بی توجه ای و تعلل درانجام امور حزبی از جانب برخی از رفقا، بازهم جلسات شورای کشوری و شورا های ایالتی تدویر یافته است.

ـ طی سال پار با انتخاب هیات رهبری جدید و رییس شورا، جلسه شورای کشوری دو مرتبه دایر شد.

ـ جلسه شورای ایالتی استاکهلم دایر و رهبری جدید آن انتخاب گردید.

ـ در مورد امور مالی: حق العضویت ها تا اندازه ای جمع آوری گردیده و قسمتی از آن به شورای اروپایی انتقال یافته است.

ـ در بخش زنان: با وجودیکه هنوز موفق به ایجاد شورای زنان نشده ایم اما رفقای اناث ما در مسایل اجتماعی ابتکارات ارزشمند و درخورستایش بخرج داده از روز همبستگی بین المللی زن تبجیل بعمل آورده و درسایر تجلیل ها فعالانه سهیم اند، آنها درعیادت از مریضان و خبرگیری از خانواده های مهاجرین تازه وارد همواره فعال بوده، نشست های دسته جمعی را با سایر زنان هموطن سازماندهی نموده اند.

ـ در بخش امور اجتماعی:  بیشترین فعالیت ما در نهاد های اجتماعیست که نقش محوری آنرا رفقای ما بعهده دارند. رفقای ما همه روزه به پناهجویان افغان در سویدن  توجه داشته و پیوسته کمک ها و مشوره های سودمندی را به آنها  انجام داده  و در بین جامعه افغانی از نام نیک و اعتماد زیادی برخوردار میباشند. به ابتکار این رفقا گرد آوری تعداد  زیادی از هموطنان به دوراین نهاد ها و انجام فعالیت های آموزشی، ورزشی و کلتوری از موفقیت ها و دست آورد های آنانست.

در مورد کاستی ها:

به یقین رقم کمبودیهای کاری ما کم نیست، برای بهبود پیشبرد امور سازمانی موارد آتی پیشکش میگردد:

ـ کمکهای مالی ( حق العضویت ها و اعانه ها ) برای پیشبرد فعالیتهای سیاسی حزب در داخل کشور که هدف اش تنویر اذهان عامه برای روشنگری و مبارزه برای تامین عدالت اجتماعیست جز رسالت ماست. با وجودی که جسماً از سرزمین و مردم خود بدوریم، اما با این مساعدت ها حد اقل به نحوی از انحا وجیبه خود را باید بمثابه انسان های رسالتمند به انجام برسانیم، از همه رفقا بخصوص رفیق مسوول مالی شورا تقا ضا میشود تا درین مورد هر چه بیشتر فعال گردیده و در جمع آوری حق العضویت ها و انتقال به موقع آن توجه جدی تری را معطوف بدارد.

ـ نشست های ماهوار بمنظور تبادل نظر و بحث پیرامون مسایل عمده و حاد سیاسی و اجتماعی از طریق سیستم پال بین رفقا سازماندهی گردد. زیرا این موضوع خود زمینه ایست برای ازدیاد معلومات آفاقی و ابراز نظر بصورت عموم روی مسایل سیاسی و بطور خاص پیرامون فعالیتهای جاری حزب و حفظ  مراودات رفیقانه و دوستانه بین رفقا. علاوتاً رفقا بایست فعالانه درسیمینار ها و نشست های شورای اروپایی حزب سهم گرفته و به افزایش اگاهی و بلند بردن سطح دانش سیاسی شان توجه نمایند.

ـ تامین روابط اندیشه وی، اجتماعی و شخصی، که جز از رسالت ماست و ما را به عنوان اوپتیمیست ها به آینده امیدوار میسازد، با وجود مشغولیت های روتین، باید در صدر وظایف ما قرار گیرد؛

ـ رفقای اناث ما باید در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی از خود تحرک بیشتر بخرج دهند و در ایجاد شورای زنان در کشور سویدن ساعی باشند؛

بدون شک کارهای انجام شده  قناعت ما را فراهم نمیسازد ؛ زیرا شورای ما از پوتنسیل کاری بیشتری برخودار است و ما میتوانسیم درین مدت فعالیت های بزرگتری را بخاطر رشد و استحکام بیشتر شورای کشوری ما انجام دهیم . ما امیدواریم که با تحرک وتجدد مزید بر فرآیند کاری آتیه مان پیروز آییم.

در بخش دوم نشست رفیق بری مسوول امورمالی شورا گزارش خود را پیشکش نموده و از کاستی ها در زمینه سخن گفته پیشنهاداتی را برای برون رفت از وضع موجود به جلسه پیشکش نمود.

متعا قباً رفقا:

فرین محسنیان، عزیز حساس، نسیم سحر، ویس سراج و خلیل مسوول شورای ایالتی استکهلم  اندیشه ها و دیدگاه های شان را بخاطر رشد و استحکام مزید  شورای کشوری حزب طرح نمودند . آنها با نقد از کم تحرکی و سهم ضعیف برخی از رفقا درانجام فعالیت های شورا؛ با اشاره به نکات مهم حیات حزبی، توجه رفقا را درامر یکپارچه گی، استحکام درون سازمانی، صمیمیت بیشتر و بسر رسانیدن رسالت شان معطوف داشتند.

در فرجام رییس شورا با ابراز سپاس از حضور، سهمگیری فعال و بیان دیدگاه های سازنده  و تجدید تعهد رفقا بخاطر رشد و استحکام هر چه فزونتر شورای کشوری سویدن حزب مردم افغانستان  نشست را به آرزوی تامین صلح  و پیشرفت درکشور، پیروزی های فزونتر حزب مردم افغانستان و همه نیرو های ترقیخواه و عدالت پسند افغان؛  و سرفرازی وموفقیت های مزید رفقا و خانواده هایشان  به پایان رسانید.

 

گزارش خبری از :

شعبه اسناد و ارتباط شورای کشوری سویدن حزب مردم افغانستان

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۴/ ۱۵ـ ۲۷۰۲