جلسه شورای ایالتی اوبراوسترریش حزب مردم افغانستان

برگزار شد

 

براساس برنامه کاری شورای ایالتی اوبراوسترریش جلسه عمومی سازمان بروز ۱۸ جنوری ۲۰۱۵ ترسایی در شهر لینز ـ اتریش برگزارشد.

در نخست رفیق الیاس رشید مسوول شورا شرکت رفقا دراین نشست را خیرمقدم گفته و تکمیل نصاب جلسه را اعلام کرد. سپس طرح اجندای جلسه مورد ریزنی و تایید قرارگرفت.

دربخش نخست کار نشست، مساله رشد بنیاد گرایی در بین جامعه مسلمانان اتریش و رخداد های تروریستی در پاریس مورد بحث و گفت و گوی رفیقانه قرارگرفت. شرکت کننده گان جلسه براهمیت کارتوضیحی درمیان خانواده های مهاجر و جوانان بدون سرپرست افغان که رقم آنها در اتریش روبه افزایش است تاکید کردند.هموندان شورا متفقاً به این نظرهستند که فقط با محافظت و کارتوضیحی و روشنگرانه میتوان از پیوستن جوانان به بنیادگرایی و تروریزم جلوگیری کرد.دراین بخش رفقا و هموندان حزب ما منحیث انسان های آگاه و روشنفکر وظیفه انسانی شان را انجام داده به یاری خانواده ها و نهادهای اجتماعی بپردازند.

بند دوم اجندای جلسه به رشد و استحکام بیشتر شورای ایالتی و یاری به شورای کشوری حزب دراتریش اختصاص داده شده بود.در این بخش رفقا هریک: جنرال غفور، بهلول ، انجینرلودین ، وحید کرنزی ، فقیرکارمند، محمد ولی، جعفرلعلی والیاس رشید روی این مساله با اهمیت درنگ نموده ؛ دیدگاه ها وآماده گی شانرا در زمینه ابراز ؛ و وظایف مشخصی را دراین بخش به عهده گرفتند. درادامه کارجلسه ایجاد شورای زنان در اوبراوستریش مورد بحث قرارگرفته و با اتفاق نظر تصمیم گرفته شد تا سازمان از تلاش های خود بانوان در راه ایجاد شورای زنان جانبداری به عمل آورد. علاوتاْ جلسه تصمیم گرفت تا از نوروز باستان و هشتم مارچ، روز جهانی زنان توسط شورا تجلیل به عمل آید. در بخش پایانی جلسه مساله وارد آوردن تکانه های بیشتردرکارشورای کشوری اتریش حزب ، استحکام و رشد فرونترآن به بحث و گفت وگو گرفته شد. تصمیم اتخاذ شد تا دراین مورد با رییس شورا صحبت شده و دیدگاه های رفقا با وی در میان گذاشته شود.علاوتاً رفقا خواستار برگزاری نشست شورای کشوری اتریش حزب مردم افغانستان درآینده نزدیک شدند.

با تکمیل اجندای جلسه ، نشست در فضای اعتماد و یکرنگی رفیقانه به کارخود پایان داد.

 بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۵ـ ۲۸۰۱