سخن چند با خواننده گان تارنمای بامداد 

رفقا ، دوستان وهم میهنان گران قدر!

نا خواسته  و برخلاف اراده و آرزوی ما بامداد تارنمای شورای اروپایی حزب مردم افغانستان به خاطر مشکل تخنیکی برای چند روزی بسته بود. در این روزها  تعداد زیادی ازعزیزان تشویش و نگرانی شانرا بخاطر این کاستی با ما در میان گذاشتند.این دلبندی و نگرانی از یکسو نشاندهنده توجه، مواظبت و دلسوزی دوستانه به کار روشنگرانه ما و ایجاد ارتباطات سالم و پویا با خواننده گان تارنما؛ و از طرف دیگرتاکید برمسوولیت ما دراطلاع رسانی منظم ، مدرن و پابند به منافع مردم  و نوعی از بازخواست میباشد.

میخواهم از نام خود و شورای نویسنده گان بامداد بخاطر این کاستی طلب پوزش نموده و کوتاه دلیل این کاستی را با شما در میان بگذارم. وقتی هیات رییسه شورای اروپایی در نشست دوم اپریل ۲۰۱۴  ترسایی خود کارکرد های بامداد را مورد بررسی و کنکاش قرارداد ، برخورد ستایش آمیزانه و رضایت کامل از تلاش های مدیر مسوول و دست اندرکاران تارنما برفضای این نشست حاکم بود. دراین نشست گزارش مدیر مسوول مورد پسندش قرارگرفت ؛ و قراربود مصوبه ( یازده فقره ای ) بخاطر رشد و باروری فزونتر تلاش های سیاسی ـ  آموزشی و روشنگرانه تارنما  که از سوی مسوولین تارنما آماده و مورد تایید کوردیناتور بخش رسانه ای شورا  نیز بود بررسی و تصویب گردد. ولی جلسه قرارگذاشت تا تصمیم در این مورد به آینده موکول شود. در فرآیند برای این کار کمیسیوونی ایجاد گردید .درجمع پیشنهاد های ما که در طرح مصوبه جاداشت: معرفی چند کارشناس رسانه ای برای رشد بیشتر تارنما توسط شعبه  تشکیلات و کادرهای شورا بخاطر کاهش حجم کار برچند رفیق معدود ، مساله پخش و شناسایی بیشتر تارنما، ایجاد گروه کارشناسان در میدان های گونه گون کاری ، تغیر در دیزاین، حل مسایل تخنیکی ومالی ، سهمگیری بیشتر مسوولین شورا های کشوری و ارگانهای رهبری شورای اروپایی در فعالیت تارنما و ... شامل بود.

کمیسیون تا اکنون نشست کاری نداشته و دشواری های فرا راه تارنمای ما برغم ارایه دیدگاه های سازنده و پیشنهاد های مسلکی تا هنوز برکنارنگردیده است. با گلایه از مسوول این کمیسیون آرزو داریم تا تصمیم در باره رشد و گسترش دامنه اثرگزاری تارنما هر چه زود تر اتخاذ شود.

مساله دومی را که با استفاده از این فرصت میخواهم با رفقای عضو حزب مردم افغانستان و همه خواننده گان تارنما در میان بگذارم مساله بررسی و ابراز نظر و دیدگاه در باره درونمایه وفعالیت های بامداد است. دربسیاری از نشست های حزبی رفیق ها پیشنهادات و اندیشه هایی را در باره کار رسانشی ، فرهنگی و سازمانی ما طرح مینمایند.

تارنما  منحیث ارگان یک نهاد سیاسی در گام اول مال همه هموندان این سازمان است. برای همین هم آنها حق دارند در باره تارنمای خود شان دیدگاه ها و برداشت های نقادانه شانرا درمیان بگذارند. هموندان حزب در نشست های سازمان های خود از کارما ستایش و نکوهش میکنند. برخی ازاین دیدگاه ها به من و مسوولین امور رسانه ای شورا میرسند و شماری هم فقط در محدود همین جلسه ها باقی مانده راهش را تا مسوولین این بخش پیدا نمی کنند. ما این روحیه بلند مسوولیت رفیقانه را ستوده ؛ پیشنهاد داریم تا دیدگاه ها ، پیشنهاد ها ، ایراد و پرسش هایتان در باره  کارکرد های تارنمای خود تانرا از این پس به نشانی تارنما :

massad @gmx.at

 بفرستند.

ازسوی خود ، دست اندرکاران تارنما و هیات رهبری شورای اروپایی وعده میدهم که هیچ پرسش و ایراد شما بدون جواب باقی نماند. خوشبختانه ما در شورای خود با تکیه براصول مدرن و روشن سازمانی برخلاف بیشترین نهاد های سیاسی کشور از فرهنگ گفت وگوهای عقلانی درعمل جانبداری نموده و به هر پرسش هموندان خود پاسخ داده ایم. برای همین هم است که هموندان شورا دیدگاه های انتقادی شانرا از طریق رسانه ها نیز به نشرمیرسانند. با آنکه برخی ازدوستانی که خوشبختانه رقم آنها انگشت شماراست ؛ ازاین شیوه برخورد علنی  و روشن در حزب ما گاه گاهی سواستفاده و تعبیر های نادرست مینمایند؛ ولی ما ازاین اصل وشیوه برخورد رو نمی گردانیم.

اگر دوستانی مایل به بحث و گفت و گوهای سالم و استوار به فرهنگ  مدرن عقلانیت ، بدون تهمت زنی و توهین باشند، ما با تکیه بر اصل اخلاص درنیت و پاکیزه گی درعمل میتوانیم این بحث ها را به گونه « پرسش و پاسخ » ها  راه بیندازیم.

دوستان گران قدر،

با آنکه بیشترین نویسنده گان تارنمای بامداد را هموندان و کارشناسان حزب مردم افغانستان میسازند؛ و نوعی از خود کفایی در این بخش وجود دارد ، با آن هم ما هیچ وقت به دیدگاه ها و بررسی های سایرهمکاران تارنما، نهادهای اجتماعی و سیاسی کم بها نداده و درنشرآنها کاستی نکرده؛ و بین نبشته ها هموندان حزب و اندیشه پردازان غیرسازمانی تناسب درستی را ایجاد کرده ایم. با استفاده از این فرصت از نام مسوولین شورای اروپایی حزب مردم افغانستان ، شورای نویسنده گان و ازسوی خود ازشما رفقا و دوستان ارجمند ابرازسپاس و قدرنموده  برای هریک تان آرزوی پیروزی و کامیابی کرده ؛ امید آن داریم تا با روشن بینی و شجاعت با اطلاع رسانی درست و به هنگام  و آموزش سیاسی ؛ خدمت بیشتری به مردم ، داعیه صلح و پیشرفت ، دوستی ، همگرایی و همرزمی انجام دهیم.

با سپاس فراوان 

دکتر اسد محسن زاده

مدیر مسوول تارنمای بامداد ، ارگان شورای اروپایی حزب مردم افغانستان