جلسه کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان دایر گردید

 

جلسه نوبتی کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان به اشتراک اعضای کمیته اجراییه ومسوولین شعبات مرکزی حزب به تاریخ ۲۵ میزان ۱۳۹۳ تحت ریاست پوهاند داکتر محمد داوود راوش رییس حزب مردم افغانستان در دفترمرکزی حزب دایرگردید.

درآغاز داکتر راوش از کار و فعالیت‌های انجام‌ شده در فاصله میان دو جلسه کمیته اجراییه و اوضاع جاری کشور معلومات مفصل و همه‌ جانبه به جلسه ارایه کردند.

مطابق این گزارش تماس و روابط حزب مردم افغانستان با احزاب و سازمان‌های سیاسی توسعه یافته ، جلسات هیات رییسه ایتلاف احزاب و سازمان‌های دموکرات و ترقی خواه مسایل معین را مورد بحث قرار داده است که در آن سهم حزب مردم افغانستان قابل‌ توجه می‌باشد. بعد از اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری و آغاز فعالیت حکومت وحدت ملی وضع جدید سیاسی در کشور به وجود آمده؛ احزاب، گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی غرض ایجاد و تشکیل ایتلاف‌های سیاسی وسیعتر تلاش می‌نمایند؛ بنابراین حزب مردم افغانستان باید اوضاع و حالات جدید را تحت نظارت و ارزیابی دایمی داشته باشد. در اوضاع و احوال سیاسی به وجود آمده، توجه همه احزاب و سازمان‌های سیاسی به حزب مردم افغانستان بیشترشده و در گزارش خاطرنشان گردیده که باید پیوسته تلاش نمود تا حزب مردم از جایگاه خاص و بااهمیتی در میان خانواده احزاب دموکرات و ترقی ‌خواه کسب نماید.

داکتر راوش توجه کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان را به ارزیابی دیدگاه‌های ناسازگار معطوف داشته و از مسوولین خواست تا آماده‌گی‌های لازم جهت ارتقای سطح آگاهی وهوشیاری سیاسی اعضای حزب داشته باشند.

کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان آماده‌گی‌های لازم خود را برای تحقق اهداف قبول‌ شده نشان داده و با تایید از فعالیت‌های انجام داده ‌شده غرض توسعه سازمان در محلات، وحدت و همبستگی اعضای حزب و ارتقای اتوریته و اعتبار حزب در جامعه  تدابیر معیین را اتخاذ نموده و تاکید کردند که حزب ما استوار و قاطعانه برای تحقق اهداف خود به پیش رود.

در جلسه مطابق آجندا گزارش کمیسیون تدارک و تفاهم وحدت حزب مردم افغانستان با یکی از احزاب ترقی‌ خواه کشور استماع گردیده و کار کمسیون مورد تایید قرار گرفت و برای رسیدن به نتایج نهایی وظایف مشخص به کمیسیون داده شد.

در این جلسه گزارش شعبه مالی حزب مردم افغانستان استماع و غرض بهبود وضع مالی و فعالیت دفاترحزبی در ولایات مختلف و پرداخت کرایه این دفاتر وظایف معین به شعبه مالی سپرده شد. کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان تقویه بنیه مالی حزب را به مثابه وظیفه حزبی تمام اعضای حزب و سازمان‌های حزبی دانسته و طی مصوبه‌ ای تصامیم مشخص اتخاذ گردید.

در بخش دیگر این جلسه گزارش کار و فعالیت شورای ولایتی ننگرهار که توسط رفیق محمد آصف برید رییس آن شورا به جلسه ارایه گردید، استماع شد. مطابق گزارش ارایه شده به جلسه کمیته اجراییه؛ شورای ولایتی ننگرهار هم اکنون در پنج ناحیه شهر جلال‌آباد و پانزده ولسوالی ننگرهار دارای سازمان‌های حزبی است. در پذیرش به حزب، جوانان یک کمیت قابل ‌ملاحظه را تشکیل می‌دهند و کار با زنان و جوانان و تماس با احزاب و سازمان‌های سیاسی مورد توجه هیات رهبری شورای ولایتی حزبی ننگرهار قرار دارد.

کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان بعد از بحث و مذاکرات لازم گزارش شورای ولایتی ننگرهار را مورد تایید قرارداده ؛ غرض بهبود کارها و پیشرفت هرچه بیشتر وظایف حزبی مصوبه‌ ای را به تصویب رسانید.

کار جلسه کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان با ارایه پیشنهاد‌های مشخص اعضای کمیته اجراییه و نتیجه‌ گیری کار جلسه از طرف پوهاند داکتر محمد داوود راوش حوالی ساعت دو بعد ازظهر خاتمه یافت.

شعبه تبلیغ و ترویج شورای مرکزی ح.م.ا.

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۴ـ ۱۸۱۰