پیام کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان

به مناسبت عید سعید قربان

مردم با دیانت افغانستان همراه با مسلمانان سراسرجهان ازعید قربان که مظهر ایثار وفداکاری در راه عدالت و خوشبختی مردم و اطاعت از فرمان الهی و نمایش همبستگی و یکرنگی مسلمانان جهان است تجلیل بعمل میآورند.

عید به مثابه  یکی ازشعایرمذهبی مسلمانان وعنعنه پسندیده ازجایگاه والایی درمیان مردم برخوردار است زیرا انجام این مراسم که شامل توجه به نیازمندان وکمک  به فقرا ومساکین ، تبلیغ فرهنگ دوستی و آشتی و رفع کدورتها میباشد؛ باعث تحکیم روابط انسانی گردیده وزمینه زنده گی کردن دور ازناملایمات و فشارهای روحی را مساعد میسازد .اما با تاسف باید گفت مردم افغانستان عید امسال را نیزمانند سالهای گذشته درشرایط ناگوار اجتماعی، فقر و بیکاری تجلیل مینمایند. تعدادی از خانواده های که عزیزان شانرا در طی همین سال ازدست داده اند اندک نیستند و ما هرروز شاهد اعمال جنایتبار و کشتار جمعی هموطنان خویش توسط دشمنان آرامش و ترقی این سرزمین هستیم که همه روزه این مزدوران اجنبی با اعمال تروریستی و انتحاری از مردم ما قربانی میگیرند.

همراه با فساد گسترده و عدم موجودیت نظام پاسخگو در برابر مردم، به درازا کشیدن نتیجه انتخابات درد و آلام و رنج وتشویش  اهالی کشور را افزایش داد تا جاییکه میلیونها افغانی ازسرمایه ملی کشور ضایع گردید و یا بخارج انتقال داده شد و کارهای عده ای ازپروژه های بزرگ اقتصادی، ساختمانی و تولیدی متوقف گردید . ازاینرو نسبت به سالهای گذشته بیکاری و فقر رشد بیشتر را نشان میدهد.عملیات نظامی مخالفین مسلح نسبت به هرزمان دیگربیشترگردیده و هم اکنون تقریبا تمام ولایات کشور بشمول شهرکابل  ناامن میباشد، بنابر تمام عوامل فوق الذکر عید امسال برای تعداد زیادی از خانواده های کشور ما باغم و اندوه و ناامیدی ها همراه میباشد که ایجاب توجه جدی حاکمیت جدید کشور را مینماید.

حزب مردم افغانستان خواهان آنست تا دولت وحدت ملی مطابق وعده های که به مردم داده اند در راه محو فساد گسترده اداری، تامین امنیت ،اصلاحات بنیادی درحیات اجتماعی و سیاسی مردم و بهبود سطح اقتصاد کشور شجاعانه و با متانت گام برداشته و در گزینش افراد درمقامات عالیرتبه دولتی قبل ازهمه روحیه  وطندوستی، احترام به قانون و داشتن سابقه وشهرت نیک در خدمتگزاری را ملاک ارزیابی افراد قراردهند.

حزب مردم افغانستان راه نجات مردم را از مظالم اجتماعی و بیعدالتی های موجود در وحدت و همبستگی تمام نیروهای دموکرات و ترقیخواه کشور زیر درفش واحد کار و مبارزه دانسته و درهمین راه صادقانه و پیگیر گام برمیدارد و ازمساعی که بخاطرصلح واقعی ، ترقی کشور ، رفاه مردم ، پیشرفت و نهادینه شدن دموکراسی درکشور صورت گیرد حمایت مینماید.

حزب مردم افغانستان در رنجها ومصایب وارده برمسلمانان جهان بویژه ملت های مظلوم سوریه ، عراق و فلسطین ابراز همدردی وغمشریکی نموده؛  ضمن محکوم نمودن عوامل آشکار وپنهان این جنایات خواهان تامین صلح از طریق حل عادلانه این بحرانها وقطع مداخلات مغرضانه ی قدرتهای منطقه وی وجهانی طماع و استفاده جو دراین کشورهامیباشد.

حزب مردم افغانستان ایام خجسته  عید قربان را به همه هموطنان شریف و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض نموده از بارگاه ایزد یکتا برای همه شان سعادت و خوشبختی جاودانه آروز مینماییم.

 

پوهاند داکترمحمد داوود راوش

رییس حزب مردم افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ۲ / ۱۴ـ ۰۸۱۰