پیام شورای مرکزی حزب مردم افغانستان به مناسبت سالروز شهادت دوکتورنجیب الله

ششم میزان ۱۳۹۳ مصادف است به هژدهمین سالروز شهادت زنده یاد دوکتورنجیب الله، از پیشگامان نهضت ترقی خواه، رییس حزب وطن و رییس جمهورافغانستان.

هژده سال قبل ازاین روز، گروهی بنام طالبان باورود به شهرکابل درهمدستی با سازمان استخباراتی پاکستان(I.S.I)  دوکتورنجیب الله را با برادرش شهید احمدزی برخلاف تمام نورم های پذیرفته شده ملی و بین المللی با تجاوز آشکار برحریم سازمان ملل متحد (دفتر نماینده گی سازمان ملل متحد درکابل) بطور وحشیانه به شهادت رسانیدند.

طالبان و سازمان استخبارات نظامی پاکستان با انجام این عمل وحشیانه جنایت بزرگی را علیه مردم و مصونیت دیپلوماتیک بین المللی انجام داده اند که تاریخ هرگز آنرا فراموش نخواهد کرد.

شهادت دوکتورنجیب الله سرآغاز نقض خشن تر وبیشتر حقوق بشر وآزادی های مدنی درکشور، پایمال شدن حقوق و آزادی های زنان، دامن زدن به تعصبات قومی و ایجاد سرزمینهای سوخته، ویرانی شهرها و دهات کشور از سوی گروه متحجر طالبان بود.

بی گمان، قتل وحشیانه زنده یاد دوکتور نجیب الله به اثرتوطیه و دسایس دشمنان افغانستان و به منظور انتقام گیری از آزادی خواهان و مبارزین راه استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی وپیشرفت کشورصورت گرفته است.  ازاینرو حزب مردم افغانستان خواهان آنست تا دولت افغانستان و سازمان ملل متحد با پیگیری علل وعوامل این حادثه خونین، قاتلین شهید دوکتور نجیب الله را شناسایی و محاکمه کنند. عوامل طراحی این جنایت بزرگ ونابخشو دنی را به دادگاه بین المللی معرفی نمایند. افشای علل شهادت دوکتورنجیب الله و چهره های بدنام قاتلین شان ، وطندوستان کشور را در شناخت بهتر دشمنان مردم افغانستان کمک خواهد کرد.

شورای مرکزی حزب مردم افغانستان در حا لی که به قاتلین وعاملین توطیه قتل این شهید وطن نفرین می فرستد، یکبار دیگر به مناسبت سالروز شهادت دوکتورنجیب الله، مراتب عمیق تسلیت را به همه ترقیخواهان و رهروان راه ترقی و عدالت اجتماعی و خانواده ای شهید دوکتورنجیب الله تقدیم نموده، روح این شهید گرانقدر را شاد ویاد شان را جاودان میخواهد.

اعضای حزب مردم افغانستان آرزومند هستند که یادآوری و بزرگداشت ازشهادت دوکتورنجیب الله زمینه وحدت وهمبستگی هرچه بیشتر رزمنده گان راه صلح و ترقی و پیشرفت را برضد استبداد، ارتجاع سیاه و به خاطر دفاع از حریم مقدس افغانستان، میسر و ممکن سازد.

پوهاند داکتر محمد داوود راوش

رییس حزب مردم افغانستان

بامـداد ـ اجتماعی ـ ۱/ ۱۴ـ ۲۶۰۹