داماد جنرال راحیل شریف جزو گروگانان طالبان


نماینده شورای ولایتی لوگر در شرق افغانستان اعلام کرد که داماد رییس لوی درستیز پاکستان در جمع سرنشینان بازداشت شده توسط طالبان از هلیکوپتر پاکستانی است که فهرستی از نام‌ مقامات افغان نیز در اختیار آنها بوده است.

عبدالولی وکیل ، یکی از نماینده گان شورای ولایتی لوگر افغانستان اظهارداشت که داماد ژنرال راحیل شریف لوی درستیز ارتش پاکستان نیز در میان افراد بازداشت شده توسط طالبان افغان در حادثه فرود اضطراری هلیکوپتر پاکستانى در این ولایت است.

وی افزود: بزرگان قومی ولسوالی ازره ولایت لوگر با طالبان افغان گفت ‌و گو کرده‌اند و افراد بازداشت شده در سلامت کامل بسر می‌ برند.

وکیل به پژواک گفت که برخلاف اخبار منتشر شده در مورد فرود اضطراری هلیکوپتر پاکستانی به دلیل نقص فنی، این هلیکوپتر به اختیار خود فرود آمده است.

نماینده شورای ولایتی لوگر ادامه داد: از افراد ربوده شده صدها هزار دلار، دو میل سلاح، سه تلفون ماهواره‌ای و یک موقعیت‌ یاب ماهواره ‌ای (جى پى اس) نیز به دست آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد که در دیداری که به همراه بزرگان قومی با طالبان افغان داشتم، آنها گفتند که از نزد افراد پاکستانی فهرستی به دست آورده‌ اند که در آن نام بعضى از مقامات عالی‌رتبه افغانستان درج شده است.

به گفته وکیل، مقامات پاکستانى به هدف آزادی افراد در بند، به صورت مستقیم با مقامات طالبان افغان تماس گرفته‌ اند.

 

رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش کردند که یک بالگرد دولت ایالتی پنجاب این کشور که در حال عبوراز افغانستان بود در ولایت لوگر به دلیل نقص فنی فرود آمده است.

براساس گزارش‌ ها، طالبان افغان نیز سرنشینان این بالگرد که متشکل از ۶ نظامی ارتش پاکستان و یک تکنسین روس است را بازداشت و بالگرد پاکستانی را منهدم کردند.

درهمین رابطه رسانه‌ های روسی گزارش داده‌ اند که این هلیکوپتر هفت سرنشین داشت که شامل یک انجنیر روسی و شش پاکستانی به شمول چهار مقام ارشد و پیشین ارتش پاکستان، است.

اخترمنیر، سخنگوی سفیر پاکستان در کابل با تایید این رویداد گفت که هلیکوپتر از نوع ام‌آی ۱۷ روسی است و برای عملیات نگهداری و بازبینی به روسیه پرواز کرده بود. منیر افزوده است که هلیکوپتر جواز پرواز بر فراز خاک افغانستان را از سوی دولت این کشور گرفته بود.

حلیم فدایی، والی لوگر دیروز پس از این رویداد گفته بود که این هلیکوپتر مربوط به نیروهای خارجی است؛ هرچند یک مقام ناتو پس از آن گفته بود که هیچ عضو نیروهای حمایت قاطع از سوی طالبان دستگیر نشده‌ است.

این در حالیست که سخنگوی طالبان از این رویداد اظهار بی‌ خبری کرده‌ است. / خدمات خبررسانی بامداد

 

بامداد ـ  رخداد های مهم کشور ـ ۲/ ۱۶ـ ۰۶۰۸