هموطنان گرامی،

در این روزهایی که جهان شاهد جنایات بی مانند دولت صهیونیستی اسراییل درفلسطین تحت اشغال میباشد ، رهبران ستم پیشه و بی رحم پاکستان دست به اخراج  کتله وی پناهجویان افغان از این کشور زده اند. دولت پاکستان برخلاف نورمهای حقوقی و تعهدات بین المللی اش درحالی به اخراج جبری و ظالمانه پناهجویان افغان شروع نمود که فصل خنک و زمستان درحال رسیدن است. براساس گزارشات منابع معتبربین المللی شرایط اقتصادی و اجتماعی درافغانستان رو به وخامت نهاده ، فقر گسترده ، بی کاری و بحران شدید اقتصادی زنده گی میلیون های شهروند کشور را مورد تهدید قرارداده است. وضع بحرانی موجود درکشور با برگشت جبری حدود ۱،۷ میلیون پناهجو کسب وخامت نموده ، زنده گی را برسایرشهروندان کشورنیز دشوارمیسازد .

این اقدام ظالمانه دولتمداران پاکستان که همراه با تهدید، توهین، شکنجه و بدرفتاری های گسترده و ناسازگاربا احکام اعلامیه جهانی حقوق بشرو سایر قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون ژنیو درمورد پناهجویان و کنوانسیون منع شکنجه و رفتارغیرانسانی، ارزشهای دین مقدس اسلام  و حسن همجواریست ، نشاندهنده پهنه خصومت تاریخی رهبران ضدمردمی پاکستان با مردم افغانستان میباشد .

درنیم قرن گذشته این باراول نیست که دولتمداران پاکستان از پناهجوی افغانستان برای اهداف شوم و اعمال فشار بر مردم و دولت های افغانستان استفاده ابزاری مینمایند .همه می ‌دانند که مهاجرت و بی جا شدن میلیونها هموطن ما ریشه در عوامل تاریخی واجتماعی دارد که یکی از این عوامل مداخلات رذیلانه دولت و استخبارات نظامی پاکستان درامورداخلی افغانستان و استفاده سو آن ها ازمشکلات داخلی کشورما میباشد.
 ازآنجاکه امروزسیاست مداخله جویانه پاکستان و پروژه های تروریزم پروری آنها ناکام و دامنگیر خود شان گردیده ، نظامیان پاکستان برای فریب مردم خود ومغشوش ساختن اذهان جهان می‌ خواهند مسوولیت وگناه خود را متوجه کسانی سازند که نه برای خوشگذرانی ، بلکه از سر ناگزیری به اینکشور پناه آورده  اند.

حزب آبادی افغانستان پیوسته مساله مهاجرین افغان و شرایط رقتبار زنده گی آنها در کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داده ، دراعلامیه های متعدد و سایر اسناد رسمی خود بر شرایط دردبار زنده گی مهاجرین افغان درکشورهای همسایه اشاره نموده ، صدای اعتراض و ناسازگاری خود را در برابر بهره کشی گسترده ، بدرفتاری ، توهین ، شکنجه و انتقامگری دستگاه های سیاسی ـ نظامی کشورهای همسایه بلند ، و خواستار پایان بخشیدن به این اقدامات ضدبشری و مغایر با قوانین بین المللی شده است.

حزب آبادی افغانستان اینبارنیزهمصدا با بشریت مترقی ، نهادهای مدافع حقوق بشر و کارشناسان سازمان ملل متحد ، ازجمله  آقای ریچارد بنت ، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای افغانستان ، این تصمیم زمامداران پاکستان را مغایر حقوق بین الدول و میثاق های جهانی در مورد پناهجویان دانسته ، اعتراض شدید خود را در برابر این اقدام خصمانه ابراز میدارد . ما از جامعه جهانی و بشریت دادخواه می طلبیم تا در برابر این اقدام ظالمانه و غیرقانونی زمامداران پاکستان صدای اعتراض شانرا بلند نموده،  با امکانات دست داشته جلو این تصمیم عجولانه را بگیرند .

تصمیم حکومت پاکستان درمورد اینکه هیچ مهاجر افغان حق خروج بیش از پنجاه هزار افغانی از پاکستان را ندارد ، یکبار دیگر نشان میدهد که حاکمان ضدمردمی  و ستم پیشه پاکستان که طی بیش از ۴۰ سال گذشته از برکت کار و تلاش پناهجویان افغان و کمک های جامعه جهانی صاحب سرمایه های قارونی شده اند، امروز نیز چشم به جیب مهاجر بی دفاع افغان دوخته اند .

ما در حالیکه در مناسبات با کشورهای همسایه از جمله پاکستان روی پیوندهای مشترک تاریخی و فرهنگی تاکید مینماییم ، از مردم زحمتکش و نیروهای دادخواه این کشور تقاضا میکنیم  تا با امکانات دست داشته جلواین اقدام ضدانسانی دولت پاکستان را گرفته ، همه تلاش  شانرا در راه تامین صلح ، حسن همجواری و یک آینده بهتر بین کشورها و مردمان ما وقف نمایند .

هموطنان گرانقدر ،

ما از مردم زحمتکش و پرغرور افغانستان ، همه نیروهای وطنپرست و دادخواه کشور تقاضا مینماییم تا دراین لحظات دشواربا حفظ وحدت وهمبستگی ملی، از هیچ نوع مبارزه و تلاش برای ایجاد یک افغانستان آزاد، متمدن ، سربلند و عدالت پسند دریغ نورزند.

زنده باد مردم زحمتکش افغانستان!

سربلند باد افغانستان !

نابود باد دشمنان سعادت و بهروزی مردم !

 

حزب آبادی افغانستان

۵عقرب ۱۴۰۲ خورشیدی

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۳ـ ‍۳۱۱۰ 

Copyright ©bamdaad 2023