از زنده گی احزاب سیاسی :

درحاشیه نشست «بریکس پلاس» دریوهانسبورگ

 

 

پیام گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه عنوانی نماینده گان ۵۴ حزب و جنبش سیاسی شرکت کننده درنشست «بریکس پلاس» دریوهانسبورگ ـ افریقای جنوبی


« باعث مباهات است که نماینده گانی از احزاب و سازمان های بین المللی در افریقای جنوبی گردهم آمده اند تا در باره طیف وسیعی از مشکلات سیاسی و اقتصادی بسیار دشوار، اما فوری که پیش روی بریکس قرار دارد گفت وگو کنند: از راه های احتمالی توسعه این سازمان تا تقویت مکانیسم های حل مناقشه بین المللی، از فعالیت های بانک توسعه جدید گرفته تا گسترش سازمان و برقراری روابط عادلانه با کشورهای افریقایی.

بسیار اهمیت دارد که احزاب و سازمان های حاضر در این نشست، نه در گفتار بل در عمل، برای استقرار یک نظام چند قطبی واقعاً دموکراتیک مبتنی بر اصول برابری، عدالت و احترام متقابل ایستاده گی کنند، زیرا باید سیاست جهانی، تجارت و امورمالی عاری از موانع و محدودیت های سیاسی گذشته و حال باشد.
امروز جهان به سرعت در حال تغییر است و به روشنی تمام تضادهای اجتماعی و طبقاتی انباشته شده  آشکار شده و جوهر دوستی واقعی و درک متقابل بین مردم جهان را عیان می کند. متحدان غرب به رهبری امریکا از تلاش برای حفظ سلطه خود درجهان به اشکال مختلف از پای نخواهند نشست و به سیاست نواستعماری خود ادامه می دهند و حتا برای سیطره خود فاشیزم را احیا می کنند. آنها هنوز سودای بازگشت به گذشته تاریک استعماری را درسر می پرورانند، هرچند با چهره‌های جدیدی و لباس دیگری وارد میدان می شوند. برای چین ستیزی و روس هراسی دیوانه وار و میل بیمارگونه برای از بین بردن روسیه و جهان روسیه، کشورهای بیشتری را به مدار خونین خود می کشانند. غرب اساساً برای به دست آوردن سودهای سیاسی و اقتصادی، مردمان سابقاً برادر را عملاً به بازی فاجعه باری کشانده است.

کشور بزرگ و با عظمت ما، اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم ۲۷ میلیون تلفات داد. ما هزینه جنگ را می دانیم، از این رو خواهان صلح و عدالت اجتماعی بوده و خواهیم بود. مدت هاست که ایالات متحده امریکا خواهان جنگ برای تضعیف و نابودی روسیه است، همینطور علیه همه کسانی که اعتراض را حق خود می دانند، تحریم‌ های جدید و دایمی اعمال می ‌شود، مکانیزم‌های فشار را تقویت می‌ کنند، روابط اقتصادی و سیاسی عمداً قطع می ‌شوند و همکاری ‌های بین ‌المللی عملا زیر ضربه قرارمیگیرند. همه این موارد  برخلاف عقل سلیم، منطق زنده گی و به ضرر منافع کشورها در مقیاس جهانی است و بر رفاه جمعیت و در واقع همه کشورها تاثیر منفی می گذارد.

ما خوشحالیم که مردم آسیا، افریقا، خاورمیانه و امریکای لاتین جوهر درگیری را که توسط ناتو در اوکرایین انجام میشود درک می کنند. ما از مردم و دولت‌های همه کشورها در تمام قاره‌ها که تسلیم دیکته‌ های غرب نشدند و از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کردند، سپاسگزاریم.

دوستان عزیز! ما باید با هم راه و روشی را در پیش بگیریم تا سیاست انسان دوستانه و روند صلح جهانی تقویت شود و اجازه ندهیم با لغزشی ناخواسته جهان به سمت جنگ جهانی سوم برود.

در اینجا باید بیاد آورد که بیش از سه میلیارد نفر درکشورهای ما زنده گی می کنند که مجموعاً یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان، ۲۰ درصد تجارت، حدود ۲۵ درصد سرمایه گذاری مستقیم در کشورهای ما جای گرفته است و کل ذخایر بین المللی کشورهای بریکس بالغ بر حدود ۳۵ درصد از کل جهان است. این یک ظرفیت عظیم اقتصادی و سیاسی است که می تواند به طورجدی با سیاست تجاوزکارانه غرب مقابله کند. علاوه براین، ما ازهر فرصتی برای ایجاد همکاری‌های عملی و چند جانبه هم در چارچوب گفت وگوهای بریکس و هم با کشورهای شریک که در این نشست حضور دارند، استقبال می کنیم. البته چشم اندازهای جدی برای همکاری بین همه کشورهای ما در زمینه تلفیق فرآیند های ادغام در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پروژه بزرگ یک کمربند، یک جاده که توسط جمهوری خلق چین اجرا می گردد، باز می شود.
من بر این باورهستم که بسیاری از مسایل جدی دردستورکار جهانی را می ‌توان و باید تنها بر مبنای خرد و همکاری جمعی حل و فصل کرد. جلسه امروز نمونه ای از کار سازنده در این زمینه است.
برای شرکت کننده گان درنشست آرزوی موفقیت دارم!  »

 

منبع : تلویزیون ح ک روسیه  برگردان از پیک نت

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۳ـ ‍۱۹۰۷

Copyright ©bamdaad 2023