مادورو: «کمک بشردوستانه » بهانه غربی‌ها برای بی‌ ثبات کردن میهن ماست

نیکلاس مادورو، رییس  جمهور ونزویلا در یک سخنرانی گفت: آنها (غربی ها) تلاش می‌ کنند به بهانه تحویل کمک‌ های بشر دوستانه، استقلال و حاکمیت ونزویلا را از بین ببرند، آنها تلاش می‌ کنند ثبات کشور ما را از بین ببرند، اما به هیچ موفقیتی دست نیافته اند.

رییس جمهور ونزویلا در ادامه صحبت هایش به خبرنگاران گفت: ونزویلا اجازه نمی دهد این نمایش را بر سر کمک های انساندوستانه به راه بیاندازند زیرا ما به هیچ کس التماس نمی کنیم. ونزویلا از بحران انسانی ساخته و پرداخته واشنگتن در چهار سال گذشته که بهانه ای برای مداخله درکشور ماست رنجی نمی برد.

رییس جمهور ونزویلا در ادامه گفت، آماده است تا انتخابات پارلمانی زودهنگام را در کشورش به منظور پایان دادن به بحران سیاسی جاری در آن برگزار کند. به گفته مادورو، دست کم دو میلیون نفر نامه درخواست از امریکا برای متوقف کردن مداخله اش در امور داخلی ونزویلا را امضا کرده اند.

وی اظهار داشت: من پیشنهاد انتخابات زودهنگام را به مجلس ملی ونزویلا مطرح می کنم و آن را تصویب خواهم کرد.

مادورو افزود که می خواهد ونزویلایی ها به یک مجلس ملی جدید که یاری دهنده کشور و کمک کننده به ثبات آن باشد رای دهند.

رییس جمهور ونزویلا در عین حال تاکید کرد، کاراکاس آماده حمایت از «مکانیزم مونته ویدیو» یا هر ابتکار عمل دیگر به هدف کمک به گفت وگو در ونزویلا است. او با این وجود گروه تماس مورد حمایت اتحادیه اروپا را رد، و متهم به غرض ورزی کرده و گفت، اتحادیه اروپا کر است و به حرف های ونزویلا گوش نمی دهد.

به گفته مادورو، کشورهای غربی می خواهند ونزویلا را نابود کنند تا از منابع طبیعی آن به نفع خود بهره ببرند.

وی افزود: طرحی که آنها برای ونزویلا در نظر گرفته اند کما بیش شبیه به برنامه آنها برای لیبیا به منظور تسخیر منابع طبیعی است و آنها یک ستون پنجم در داخل کشور کار گذاشته اند اما در اینجا آنها نتوانستند کاری را که در لیبیا و سوریه انجام دادند انجام دهند. ما به آنها اجازه نمی دهیم گروه های تروریستی را در ونزویلا تشکیل دهند./صدای مردم

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۲/ ۱۹ـ ۱۲۰۲

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.