عرب ها پیرامون حملات غرب بر سوریه چه گونه می اندیشند:

عبدالحکیم پسر جمال عبدالناصر ، رییس جمهوری پیشین مصر با ارسال نامه ای برای بشار اسد رییس جمهوری سوریه، تجاوز نظامی به این کشور را محکوم و تاکید کرد سوریه قلب تپنده جهان عرب است و گورستان استعمارگران و متجاوزان می شود.

 نامه پسر جمال عبدالناصر به بشاراسد

به گزارش پایگاه  خبری مصری « البوابه »، عبدالحکیم، تجاوز سه گانه امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را یادآور تجاوز سه گانه رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلیس به مصر در سال ۱۹۵۶ ترسایی دانست و گفت: آن زمان مصر در مقابل متجاوزان ایستاد و سوریه اعلام کرد دمشق ، در کنار قاهره می ایستد و البته مصر، گورستان استعمار با آن چهره زشت اش شد و سوریه نیز گورستان استعمارگران و متجاوزان خواهد بود.

پسر جمال عبدالنصر افزود: استعمار نوین تصور می کند با ایادی و مزدوران خاین اش در کشورهای عربی می تواند اراده خود را برما تحمیل کند اما ما در مصر، سرزمین جمال عبدالناصر اعلام می کنیم، قاهره در کنار دمشق می ایستد.

جمال عبدالنّاصر حسین ( ۱۹۱۸– ۱۹۷۰) دومین رییس‌ جمهور مصر بود که از ۱۹۵۶  ترسایی تا هنگام مرگ، چهارده سال قدرت را در دست داشت. او یکی از محبوب ترین چهره های عرب محسوب می شود.

امریکا بامداد شنبه ۲۵ حمل به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه  ، دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه « دنحه » در ۲۴ کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز امریکا، انگلیس و فرانسه، ۱۱۰ موشک به خاک این کشور فیر شد.

دستگاه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان امریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد بر اثر حمله موشکی متجاوزان امریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در ولایت حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.

به  اساس گزارش دیگر  وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان  آنکشور خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز امریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.

صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زنده گی در دمشق بعد از تجاوز امریکا وهم پیمانانش عادی است.

رسانه ‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات کیمیاوی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و امریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی  قرار دادند. / العالم

 بامداد ـ سیاسی ـ ۳/ ۱۸ـ ۱۵۰۴

 یادداشت : دیدگاه های ارایه شده اندیشه و نظر نویسنده را بازتاب می دهـد. دیدگاه های حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در اسناد و اعلامیه های رسمی آن انعکاس یافته است .

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.