اعلامیه دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در مورد بیت المقدس

 

 

کابل ، ۱۶ قوس۱۳۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان متدین  ومسلمان!

از ورای رسانه های تصویری و صوتی آگاهی حاصل نمودیم که دونالد ترامپ رییس جمهورایالات  متحده  امریکا، روز چهارشنبه ۱۵ قوس سال جاری ، طی سخنرانی خود در کاخ سفید ، شهر بیت المقدس را رسماْ به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسراییل اعلام کرده ؛  افزود: « من به این فیصله رسیدم تا باید سفارت امریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کنم ».  ترامپ با این عملش دست به یک تهاجم واضح علیه مردم فلسطین زده است. رهبران جهان ، سازمان های بین المللی و جامعه مسلمانان امریکا علیه تصمیم ترامپ عکس العمل نشان داده ، آنرا محکوم ؛ و یک اقدام تحریک آمیز و زیانبار به روند صلح درمنطقه خوانده و از پیامد های فاجعه بار آن هشدار داده اند. بعد از اعلام این خبر نامیمون ، مردم خشمگین در نقاط مختلف جهان به جاده ها ریخته وعلیه ترامپ  و سیاست های امریکا شعاردادند.

حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان، این اقدام نابخرادانه کاخ سفید را با شدید ترین الفاظ تقبیح  نموده ، اعلام می دارد که بیت المقدس پایتخت کشورفلسطین است. این عمل یک جانبه نتنها ثبات منطقه را تهدید میکند ، بلکه اثرات زیانباری درتلاش‌ها برای رسیدن به صلح  پایدارمیان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها ؛ و برنامه راه حل دو دولت دارد.

 حزب ما معتقد است که یگانه راه حل معضله  فلسطین ـ اسراییل ،  پایان بخشیدن به اشغال سرزمین های فلسطینی ، انصراف از جنگ ، اقدامات نظامی ـ اقتصادی ؛ و جست وجوی یک راه حل سیاسی عادلانه ، دوامدار و قابل پذیرش برای خلق های فلسطین واسراییل  می باشد.

انتظارما از مسلمانان زحمتکش جهان ، بخصوص کشورهای عربی ؛ اینست تا از خواب غفلت بیدار شده  و دربرابر سیاست های فتنه آمیز صهیونیزم ، ارتجاع و امپریالیزم  ایستاده گی و مقاومت نمایند. اقدام تحریک آمیز کاخ سفید و به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل، زمینه ساز اشغال دایمی اولین قبله مسلمانان جهان توسط  صهیونیستان و تبدیل بیت المقدس به پایتخت اسراییل  شده ، و مقاومت بی مانند بشریت صلح خواه و عدالت پسند جهان را درپی خواهد داشت. بیت المقدس برای مسلمانان جهان خط سرخ است. ما از دولت ایالات متحده امریکا می خواهیم  تا منحیث یک کشورمعظم از اقدامات یک جانبه دست برداشته ؛ و با قبول مسوولیت تاریخی خود دربرابرخلق های فلسطین و اسراییل به پروسه صلح و زیست باهمی در خاورمیانه یاری رساند.

حزب ما چنانکه  دربرنامه عمل خود تصریح نموده است:« پشتیبانی از حق تعیین سرنوشت ملل بدون مداخلات خارجی، همبسته گی با مبارزات آزادی خواهانه  و دادخواهانه بر حق مردمان منطقه وجهان » را وظیفه خود می داند. بناً با حمایت ازتلاش ها و مبارزات خلق فلسطین در راه برقرار ی صلح دوامدار ، برپایی دولت مستقل فلسطینی با بیت المقدس منحیث پایتخت آن؛ هرنوع حرکت ضد آزادی مردم فلسطین را محکوم می نماییم.

  

با درود ها

پوهاند داکترمحمد داوود راوش

رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

 بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۷ـ ۰۷۱۲