پیام تسلیت دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

در مورد حمله وحشیانه دشمنان انسانیت به قریه میرزا اولنگ

کابل، ۱۵اسد ۱۳۹۶

 

وطنداران عزیز!

جنایت کاران حرفه وی ، مزدوران بیگانه ،عمال استخبارات بیرونی و دشمنان قسم خورده ضد تمدن و ضد فرهنگ بازهم دست به جنایت نا بخشودنی و دور از کرامت انسانی زده ، روز قبل به قریه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل با حمله وحشیانه ، هموطنان بی گناه ما را به گلوله بستند و حدود ۶۰ تن از عزیزان بی دفاع اعم از مردان، زنان و اطفال معصوم ما را با بیرحمی و قساوت قلب سر بریدند و عده یی را گروگان گرفتند.
حرکت نابخشودنی این مسلمان نما ها که نام مقدس اسلام را پوشش حرکات ضد ملی، ضد اسلامی و ضد انسانی خود ساخته اند، خلاف تمام نورم های اسلامی ، جنگی  و کنوانسیون های بین المللی بوده ، به اشاره و دستور باداران خارجی علیه مردم ما دست به ایجاد وحشت می زنند، این اعمال بجز فعالیت مرموز استخبارتی بیگانه  و دشمنان پیشرفت  و ترقی مردم ما ، بخصوص در زمانی که پلان های زیربنایی و اقتصادی درکشور دارد شکل می گیرد، چیز دیگر بوده نمی تواند.
دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان به نماینده گی اعضای حزب ، حرکت ضد ملی و ضد مردمی طالب و داعش را در ولسوالی صیاد ولایت سرپل به شدید ترین الفاظ محکوم نموده ، معتقد است که غرض ایجاد ترس و رعب در بین هموطنان عزیز دست به کشتار افراد ملکی ، زنان و کودکان زده ، تفرقه های مذهبی و قومی دا دامن می زنند.
ما در حالیکه تاثرات و انزجار خود را ابراز می داریم، تسلیت عمیق خود را به مردم شرافتمند و با عزت قریه میرزا اورنگ، ولسوالی صیاد ، ولایت سرپل و همه وطنداران عزیز ابراز نموده ، برای شهدای پاک حادثه بهشت برین و برای زخمی ها صحت و شفای عاجل تمنا داریم.
برای فامیل های عزا دار، مردم ولسوالی صیاد و هموطنان عزیز صبر جمیل آرزو داریم
از نیرو های امنیتی و دفاعی کشور می خواهیم تا ردپای این جانیان را تثبیت؛  و با حملات برق آسا به زنده گی ننگین شان خاتمه دهند.
یکبار دیگر تسلیت خود را ابراز نموده ، این غم مشرک همه ماست .

 

عبدالحی مالک معاون و سرپرست
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۳/ ۱۷ـ ۰۹۰۸