همبسته گـی با ونزویـلا

 

 

۷ اسد ۱۳۹۶خورشیـدی

جمهوری بولیواری ونزویلا هدف کارزاری خشن، برهم زننده ثبات، و برانداز کودتایی قرار گرفته است که دولت امریکا و الیگارشی ونزویلا آن را به پیش می‌ برند. این کارزار بخشی است از تجاوز و تهاجم به ملت‌های امریکای لاتین و کاراییب و روندهای تعیین سرنوشت مستقل، ضدامپریالیستی، و ترقی ‌خواه در این منطقه؛ تهاجمی است که هدفش تحمیل تساط سیاسی و اقتصادی امریکا بر این منطقه است.

منابع طبیعی غنی و گسترده ونزویلا، و از همه مهم ‌تر ذخایر نفتی آن، هدف آزمندی  شرکت‌های عظیم چند ملیتی از مجرای امریکاست که هرگز حاضر نشدند روند تغییر و تحولی را که رییس ‌جمهور هوگو چاوز ۱۸ سال پیش آغاز کرد  بپذیرند.

جنگ اقتصادی، محاصره مالی، تحریم ‌ها، احتکار کالاهای مورد نیاز مردم، بازی سوداگرانه با قیمت‌ها، عملیات بی ‌ثبات ‌سازی، اقدام‌ های خرابکارانه، اعمال خشونت مفرط و ویرانی توسط گروه‌های فاشیستی، جنگ رسانه ‌یی برای دادن اطلاعات غلط ، و خرابکاری‌های گروه‌های کودتاچی برانداز، که چند ماه است در ونزویلا در جریان است، هدفی ندارد جز حمله به قدرت قانونی ‌ای که رییس ‌جمهور نیکولاس مادورو و دولت او و دیگر نهادهای کشور به طور دموکراتیک اعمال می ‌کنند؛ یورش به قدرت مردم ونزویلاست که از آزادی، دموکراسی، صلح، و قانون اساسی ونزویلا دفاع می ‌کنند.

نیروهای کودتاچی، و آنهایی که در داخل کشور و از خارج از آنها حمایت می ‌کنند، با نشان دادن تصویری واژگونه از وضعیت جاری در ونزویلا ( نشان دادن کودتاچیان و تروریست‌ها به صورت « دموکرات » و نشان دادن اقدام مدافعان حقیقی آزادی، دموکراسی، و امنیت و بهروزی شهروندان ونزویلا به مثابه « سرکوب ») و با اعلام خواست مداخله خارجی با پشتیبانی امریکا، عملیات تازه‌ای از مداخله و تجاوز را، مانند آنچه امریکا پیش از این بر ضد ملت‌ها و کشورهای دیگر به پیش برده بود، به راه انداخته ‌اند. این بار این عملیات بر ضد روند بولیواری و ملّت ونزویلا، و بر ضد دستاوردهای و پیروزی‌های آنها انجام می‌ گیرد.

با توجه به آنچه گفته شد، و در دفاع از صلح و استقلال و حق حاکمیت جمهوری بولیواری ونزویلا، در دفاع از حق ملّت ونزویلا در تعیین سرنوشت خود، سازمان‌های امضا کننده زیر:

ـ اقدام ‌های مداخله ‌جویانه، جنگ اقتصادی، و تجاوز و حمله به جمهوری بولیواری ونزویلا و مردم آن را محکوم می‌کنند؛

ـ اقدام جنایتکارانه خشونت مفرط توسط گروه‌های تروریستی علیه مردم ونزویلا، علیه آزادی، امنیت و بهروزی آنها را محکوم می‌ کنند؛

ـ همبسته گی خود را با نیروهای میهن ‌دوست، دموکرات، ترقی‌ خواه، و ضد امپریالیست ونزویلا، و به ‌ویژه با کمیته بین‌المللی همبسته گی، در دفاع آنها از حقوق و آرمان‌های ملّت ونزویلا، در دفاع از استقلال میهن خود- جمهوری بولیواری ونزویلا- و قانون اساسی آن، اعلام می ‌کنند.

 

امضا کننده گان:

ـ   سازمان صلح و همبسته گی سراسری هند

ـ انجمن دفاع از صلح، همبسته گی، و دموکراسی، ایران

ـ کانون برزیلی همبسته گی با ملت‌ها و مبارزه  در راه صلح

ـ مجمع صلح بریتانیا

ـ شورای ملّی صلح بلغارستان

ـ انجمن مدنی (غیرنظامی) سربازان علیه جنگ،  جمهوری چک

ـ شورای صلح قبرس

ـ جنبش صلح چک

ـ همایش ضد جنگ، ایتالیا

ـ اینتال، سازمان همبسته گی جهانی بلژیک

ـ اتحاد صلح و بی ‌طرفی، ایرلند

ـ شورای صلح و همکاری پرتگال

ـ شورای صلح و همبسته گی سودان

ـ جنبش صلح سوییس

ـ شورای صلح ایالات متحده امریکا

 بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۱۷ـ۰۱۰۸