نگاهی به جولانگاه اسلام ستیزانه سران کاخ سفید  

هیاهوی تروریسم اسلامی در امریکا

 

عـارف عرفــان 

تفکرجنگ «صلیبی» ، اسلام ستیزی و اسلام هراسی اغراق آمیز در میان زمامداران کاخ سفید به اصلی ترین ابزار راهبردی امریکا مبدل شده است.

بارنخست جورج بوش فرماندار کاخ سفید درست بعد از یازده ام سپتامبر در جریان سخنرانی خویش در کنگره امریکا واژه جنگ صلیبی را بکار برد واین نبرد راتحت بهانه « مبارزه با تروریسم وتامین امنیت امریکا » طی هشت سال زماداری خویش با کاربرد تجاوز برافغانستان وعراق وکشتار بیرحمانه مسلمانان و ویرانی سرزمین شان تحقق بخشید.

سپس بارک اوباما چهل وچهارمین زمامدار کاخ سفید در جهت ماموریت ناتمام  جورج بوش ، سیاست خارجی امریکا را بردکترین جنگ صلیی بنیاد نهاد وبا تداوم جنگ در افغانستان ، عراق، یمن، سوریه، لبنان و راه اندازی جنگ های نیابتی برای کشتار مسلمانان وانهدام سرزمین شان به دریافت جایزه صلح نوبل مفتخر گردید.

حال دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با صدور فرمان منع  ورود شهروندان هفت کشور اسلامی در امریکا وتهدید برخی کشورهای اسلامی، با چهره عریان اسلام ستیزانه ونژادپرستانه  داخل این کارزار شده ، بر اسپ «جنگ صلیبی » و نژاد پرستانه جولان داده وهنوز معلوم نیست که تاپایان کار،او چند هزار آرامگاهی از مسلمانان در داخل امریکا و بیرون از آن به میراث می گذارد.

سوگوارانه اساسأ یورش های اسلام ستیزی وتخریش هویت اسلامی با ایجاد گروه ها، تنظیم ها و احزاب اسلامگرای افراطی که به ابتکار سازمان های استخباراتی غرب در کسوت دین به حیث ابزار سیاسی برای تحقق اهداف غرب و ارتجاع منطقه به میدان آمد،  با راه اندازی جنگ های نیابتی  و نمایش صحنه های وحشت و بربریت اکنون این نمایشنامه بخشی اعظم از سیاره ما را فراگرفته و حال رهبران اروپا به تاسی از رفتارسردمداران کاخ سفید، پیش شرط های مانیفست انتخاباتی شانرا با اسلام ستیزی و انسداد گذرگاه های درمانده ترین افراد یعنی مهاجرین مقید می سازند.

دراثرفعالیت مسلمان ستیزانه و اغراق آمیزناوگان های تبلیغاتی امریکا بانمایش سیمای مسلمانان در چهره وحشت و تروریسم ومعرفی آنها به عنوان تهدید امنیتی امریکا چنین وانمود می ‌شود که مسلمانان در جامعه امریکا عامل اصلی بحران‌ها و چالش‌ های داخلی و خارجی این کشور هستند.
این طرز تفکر مهندسی شده و برداشت کاذب ، در حال حاضر به رشد افراط‌ گرای ضد اسلامی در امریکا منجر شده ودر چنین اتمسفیر سیاسی ونژاد پرستانه ،مسلمانان امریکا تاکید دارند که به شهروندان درجه دوم آن جامعه مبدل شده‌اند .

این بحث کنونی به طرز مستند و پژوهشی عمدتآ بر ماجرای اسلام ستیزی داخل جامعه امریکا تمرکز دارد وحقایق پنهان ومعکوس را در خط مخالف طغیان خشم اسلام ستیزانه  دونالد ترامپ این هیتلر ثانی تجلی می بخشد.

 در پایان این پژوهش که آیینه وارحقیقت جامعه مسلمانان در امریکا را به طرز مستند می تاباند، بطورمقایسه وی حضور و نقش مسلمانان و اثرات آنرا در جامعه امریکا و حضور شهروندان امریکا وسازوبرگ های استخباراتی ونقش ارتش امریکا را در قلع و قمع مردمان بیدفاع جهان از جمله مسلمانان در بیرون از مرزهای امریکا به تحلیل گرفته و آنگاه  در می یابیم که در کمال بی رحمی وتنفر چه گونه سیمای مسلمانان بدست نقاشان و آرایشگران کاخ سفید وماشین پروپاگندای آن در شراره های اغراق آمیز رسامی گردیده؛ و اتمسفیر سیاسی را با تغییر افکار جامعه برای هموار سازی جاده های تجاوز واشغال بر قلمرو مسلمانان شکل می دهند. 

بر بنیاد تحقیقات « واشنگتن بلاگ » ومبتنی بر منبع پایگاه انترنیتی گلوبال ریسرچ منتشره جون ۲۰۱۶(۱)،میتوان چنین استنتاج نمود که :

« ۹۰ فیصد مجموع حملات تروریستی در امریکا به وسیله افراد غیرمسلمان به اجرا درآمده است».
دراین پژوهش آمده است که:  « تروریسم یک تهدید  واقعی است اما در خصوص اعمال تروریستی به وسیله مسلمانان اغراق صورت گرفته است.»
دراین ریسرچ گفته می شود که بربنیاد گزارشات«  FBI »  فیصدی محدودی حملات تروریستی در امریکا که طی سال های ( ۱۹۸۰ ـ ۲۰۰۵) انجام یافته است ، به وسیله مسلمانان رُخ داده است.
دانشگاه « پرینستون لوون » برپایه داده های FBI  نگاره را برای آمارحملات تروریستی در امریکا طراحی نموده که به وضاحت برگزافه گویی های اسلام ستیزی و نژادپرستانه  بلند گویان کاخ سفید و به ویژه راسیست بی مثال آن دونالد ترامپ خط بطلان می کشد.

بر رویت این چارت وداده های ( FBI ) که در برگیرنده سال های (۱۹۸۰ و ۲۰۰۵ ) می باشد ، بیش ترین اعمال تروریستی در امریکا به وسیله پیروان دین یهود (7%) به مقایسه مسلمانان (6%) صورت گرفته است.

این حملات تروریستی به وسیله رادیکال های یهود تحت نام «  دین »  انجام یافته است.آنها بنیادگرایان یهودی بودند که در تحت احساسات مذهبی شان چون القاعده و همراهان شان دست به اعمال تروریستی زدند.یافته های این پژوهش تاکید میدارد که:« کمتر از یک فیصد حملات تروریستی که تا حال در اروپا اتفاق افتیده است به وسیله مسلمانان انجام یافته است».

خبرهای مربوط به جامعه امریکا و گزارشات جهانی در فبروری سال ۲۰۱۶ اذعان می دارد که مبتنی برگزارشات « مرکز مثلث مبارزه با تروریسم وامنیت داخلی » از جمله (۳۰۰) حادثه قتل شهروندان جامعه امریکا درخشونت های سیاسی وتیراندازی دسته جمعی بعد ازیازدهم سپتامبر،تنها (۳۳) تن آنها به وسیله مسلمانان امریکایی تبار صورت گرفته است‌ .

از مجموع( ۲۰۰) تن ازمظنونین مسلمان های امریکایی تبار شامل نیمرُخ این نگاره ویا بیرون از آن که به اقدامات تروریستی مبادرت ورزیدند (۵۱ ) تن آنها از هویت عربی برخوردار بودند.

در همین راستا ،Charles Kurzman  پروفیسور جامعه شناس دانشگاه «کارولینای شمالی» در« مرکزمثلث مبارزه با تروریسم وامنیت داخلی » ضمن یادداشتی اظهار می دارد که :« به تعداد ( ۳۳) تن از شهروندان امریکا در حملات تروریستی توسط همسایه های مسلمان امریکایی تبار شان به قتل رسیدند. طی این دوران حدود ( ۱۸۰۰۰۰ ) شهروندان امریکا در حملات  غیرتروریستی کشته شده اند. فقط این سال پار بود که در نتیجه رگبار جمعی به تعداد (۶۶) تن از شهروندان امریکا درست پس از یازدهم سپتامبر به میزان دوبرابر ، توسط مسلمانان امریکایی تبار کشته شدند ونگاه مردم امریکا را در خود پیچید .»

دراین گزارش آمده است:« بر اساس یافته های « تیم مثلث »، مجریان قانون،ماموران اطلاعاتی ومامورین مخفی تقریبآ درهمه توطیه های تروریستی که به وسیله مسلمانان امریکایی تبار بوقوع پیوست درگیر بودند. اخیرأ FBI   در تمرینات پسین خویش با کاربرد مامورین مخفی و« اجنت های دوجانبه » برای تشویق تروریست های فرضی برای انجام عمل تروریستی و به دام انداختن آنها راهکار های خطرناکی را برگزیده است.»

کورزمان در« اطاق خطر» خاطر نشان می نماید:« نمونه از مسلمانان امریکایی تبارکه به تروریسم می گرایند به طرز ناپدید شونده کوچک بوده وهمچنان کاربرد روش احصایه گیری مسلمانان در امریکا نادرست است‌.چون این شیوه تعلقیت دینی را به نمایش نمی گذارد بل خاستگاه وکشور مربوط را نشانه گیری نموده، بنآ پژوهش گران میخواهند تا با این شیوه برای تفکیک مسلمانان تمسک جویند .

در اکثر برآورد ها رقم شهروندان مسلمان  در امریکا بین(۱،۷) و(  ۷ ) میلیون را احتوا می دارد.اما    « کورزمان» اظهار می دارد که او با کاربرد مُدلی معین این رقم را دو میلیون برآورد می دارد، که درین صورت دست داشتن شهروندان مسلمان امریکایی تبار در اعمال تروریستی از رقم (۱۰) در میلیون در سال ۲۰۰۳ به رقم (۴۰ ) در میلیون در چارت فوق ،کاهش ملاحظه را بازتاب می دهد.

باید گفت که تا اکنون سیستم« مجریان قانون » و «ارگان امنیت داخلی » در خصوص احصایه مسلمانان امریکایی تغییر نیافته است.

اف بی آی از «نقشه های محلی » برای تثبیت جنایت مسلمانان بر اساس محل زیست ومحیط کاربدون درگیر بودن آنها در آن جنایت استفاده می نماید و همچنان« قانون میهن دوستانه » وسایر محدودیت های مربوط به نظارت دولت بعد از یازدهم سپتامبر بدون تغییر باقی مانده است‌.

بارک اوباما در سال ۲۰۱۱  برای همه اپارات امنیت فدرال هدایت داد تا از تمرینات ضدتروریستی اجنت ها که تنها وابسته گی های اسلامی را مورد توجه قرارمی دهد اجتناب نموده ؛ و در عوض آن به طرز اخص در مورد گروه های تروریستی متمرکز گردند. 

کورزمان انکار نمی ورزد که مجریان قانون برای اخلال وبرهم زدن فعالیت تروریست ‌های مسلمان امریکایی تبار که در امریکا زاده شده اند ،نقش ایفا می دارند. پژوهش های کورزمان پرسش های بی پاسخ را احتوا داشته و او از نامرتبط بودن سطح فعالیت های تروریستی و ضعف واکنش متناسب دولت در قبال آن شگفت زده شده است.

کورزمان همچنان خاطر نشان می دارد که :« از جمله (۱۸۰) هزارتن افرادی که بعد از یازدهم سپتامبر به قتل رسیده اند حتا یک فیصد آنها شامل قربانیان تروریسم اسلامی نمی باشند.

یکی از وحشتناک ترین حوادث عبارت بود از جریان انفجار مسابقات دوش« بوستون» ،اما یکی از بلند مرتبت ترین متخصص در امور تروریسم خاطر نشان می دارد که حملات بوستون مانند جریان حادثه مکتب « کولمباین» بود،تا در برگیرنده تشابهات حادثه یازدهم سپتامبر وبم گذار آن یک قاتل بود نه تروریست‌.»

قریب به اتفاق، اکثر حوادث تیراندازی به وسیله غیر مسلمانان رُخ داده است.( این هم در قاره اروپا حقیقت دارد وهم در اروپا ).به هرگونه که شما این جریانات را تروریسم ویا قتل طبقه بندی می نمایند.

بمب گذاری بوستون بعد از همه تجزیه و تحلیل کارشناسانه در همین طبقه فوق به حیث حادثه قتل عام قرار می گیرد.علاوه برآن گروپ های مختلف در خصوص طبقه بندی عاملان، اجندای مختلف خود شانرا داشته  لذا ما،فیصله نمودیم  تا به احصایه های روتین برای جمع بندی گزارشات خویش برای حصول ارقام علمی ومنطقی تمرکز نماییم.ما به تمام رخداد های حملات تروریستی که در سرزمین امریکا بر اساس« کنسر سیوم ملی»وبربنیاد مطالعات تروریستی وپاسخ به تروریسم بطور مستند اتفاق افتیده است، بازنگری نموده و جریانات رااز دیتابس ۲۰۱۲ بازیابی نمودیم.

ما حملاتی را که به وسیله افراد وگروه های غیر اسلامی مانند« کو کلکس کلن»، «کارتل مخدر مدلین»،«ارتش جمهوریخواه آیرلند»،«گروه های مخالف کاسترو»،«بنیاد گرایان مورمون»،«سازمان های ویتنامی برای امحای کمونیست ها واحیای نظام ملی»،«اتحادیه دفاعی یهود ها»، «سفارشات کمونیستی ۱۹ می» ،« جبهه آزادی چیکانو»،«ملت آریایی»،«مقاوت مسلحانه یهود ها»،«جنبش هندوباوران امریکایی تبار»،«جبهه آزادی همجنس گرایان» ،«جنبش عمل یهود ها»،«جبهه آزادیبخش برای آزادی کیوبا»،به اجرا در آمده است مجزا ساختیم.

همچنان ما حملاتی را که به وسیله القاعده،طالبان،سیا هپوستان مسلمان امریکایی تبار اتفاق افتیده است به شمارش گرفتیم.

درین گزارش آمده است که از سال ( ۱۹۷۰-۲۰۱۲) مجموعآ (۱۰۴)هزار عمل تروریستی در امریکا بوقوع پیوسته است‌.

این گزارش خاطر نشان میدارد که بعد از ایجاد سیستم  دیتابیس ، ما مشخص ساختیم که از حدود ( ۲۴۰۰) حمله  تروریستی در خاک امریکا، فقط (۶۰ ) حادثه آن به وسیله مسلمانان به اجرا درآمده است.

به عبارت دیگر می توان اظهار نمود که از مجموع حملات تروریستی که از سال ( ۱۹۷۰-۲۰۱۲ ) در امریکا رُخ داده است فقط ( ۲،۵) فیصد آن به وسیله مسلمانان اتفاق افتیده است.

در تداوم این گزارش آمده است که:« ما مشخص نمودیم که حدود ( ۱۱۸) حمله تروریستی ویا(۴،۹) فیصد به وسیله گروه های یهود مانند جنبش « مقاومت مسلحانه یهود» و«اتحادیه دفاعی یهود» همچنان اتحادیه زیرزمینی یهود وتندرصهیون انجام یافته است، که این رقم تقریبأ دو برابر حملات تروریستی مسلمانان در خاک امریکا می باشد.

هرگاه ما در خارج از قلمرو ایالات متحده امریکا نظر افگنیم،مسلمانان سنی مذهب بیش ترین عاملان حملات تروریستی را احتوا داشته ومتقابلا مسلمانان بیش ترین قربانیان حملات تروریستی رادر برمی گیرد.

پژوهش ها نشان می دهد که بین سال های( ۱۹۷۰-۲۰۱۱)، حدود ۳۲ فیصد عاملان حملات، به وسیله ناسیونالیزم  قومی ویا اجندای جدای طلبانه ، حدود( ۲۸) فیصد به وسیله مسایل متعدد مانند حفاظت ازحقوق حیوانات ویا مخالفت با جنگ،وحدود (۷ ) فیصد بخاطر اعتقادات مذهبی تحریک گردیده اند.

علاوه برآن( ۱۱ )فیصد عاملان مربوط به ردیف بندی افراطیون شاخه دست راستی و۲۲فیصد آن مربوط به افراطیون شاخه دست چپی میگردند.

قابل یاد دهانیست که گروه های تروریستی با ایدیولوژی مذهبی دربرگیرنده ( ۴۰) فیصد همه گروپ های برآینده میان سال های ( ۲۰۰۰-۲۰۱۱) (یعنی از ۵ به تعداد ۲ آن)می باشند.

به هر رو مجموع تحلیل ها در ایالات متحده امریکا نشان می دهد که:« همه حملات تروریستی که به وسیله مسلمانان انجام یافته است کمتر از (ده ) فیصد میباشد.»

 

مقیاس کشتار امریکایی ها در حریم دیگران:

درست بعد از حادثه مصیبت بار وفاجعه انگیز یازدهم سپتامبر در اوج طغیان غم و اندوه ، در وجود عده ازشهروندان امریکایی این درک نشئت یافت که امریکا نیز خانه بسیاری ملل جهان را ویران وآنها را به گلیم ماتم نشانیده است،اما بزودی در سایه مصنوعی غبار «جنگ با تروریسم» بر افکار مردم خاک افشانده شد.

اما این سوال تاریخی مطرح گردید که بعد از جنگ دوم جهانی تا اکنون ایالات متحده امریکا چه تعداد حادثه یازدهم سپتامبر را بر مردمان جهان تحمیل نموده است؟

دریک ریسرچ جداگانه آمده است که درست بعد از جنگ دوم جهانی تا کنون بیش از( بیست )میلیون انسان در( ۳۷) کشور جهان توسط ارتش امریکا به قتل رسیده اند.( ۲)

این مطالعات نشان میدهد که ارتش امریکا بطور مستقیم مسئول کشتار ( ده - پانزده )میلیون انسان در جنگ های کوریا ، ویتنام و دوجنگ عراق می باشد.گفتنیست که در جنگ کوریا از تلفات مردمان چین ودر جنگ ویتنام از امحای مردمان لاووس وکمبودیا نیز می توان یاد کرد.

در جنگ های بعدی امریکا، حدود ( ۹-۱۵ ) میلیون انسان جان های خود را از دست داده اند که شامل افغانستان، انگولا، جمهوری دموکراتیک کانگو، تیمور شرقی،گواتیمالا اندونزیا، پاکستان وسودان می گردد.

اما استنتاج کلی درین پژوهش مشعر است که ایالات متحده امریکا بعد از جنگ دوم جهانی، به احتمال قوی مسوول مرگ (۲۰-۳۰) میلیون انسان درجنگ ها ،منازعات ومناقشات جهانی وجنگ های نیابتی می باشد.

آگاهان سیاسی معتقد اند که در جریان جنگ ها کشته شدن هر انسان بصورت میانگین ده تن زخمی بجا می گذارد که درین صورت تلفات و ضایعات انسانی ضریب قابل ملاحظه یافته وابعاد گسترده تری را احتوا می دارد.

به گزارش بین المللی خبر گزاری تسنیم ،یازدهم سپتامبر بهانه برای لشکرکشی امریکا به جهان اسلام شد که تا اکنون بیش از ( سه میلیون ) کشته از خود بجا گذاشته است .

آگاهان سیاسی و پژوهشگران ،حادثه یازدهم سپتامبر را یک دروغ بزرگ پنداشته  واز جمله پروفیسور «دیوید رِی گریفین» دراثری تحت عنوان « از قلم افتاده ها و با قلم اضافه شده‌های کمیسیون تحقیق ۱۱سپتامبر» به بررسی دروغ هایی که دولت امریکا درباره ۱۱ سپتامبر پرداخته و ۱۱۵ دلیل بر رد ادعای مقام ‌های امریکایی درخصوص رخداد یازدهم سپتامبر اقامه کرده است. (۳)

یکی از کشتار های گسترده اخیر که چهره مسلمانان در آن می تابد عبارت از حادثه « اورلندو » در امریکا می باشد که در آن یک شهروند امریکایی افغانی تبار بنام عمر متین برای کشتار حدود پنجاه تن از قربانیان این رخداد متهم می باشد.اما حقیقت این رخداد چگونه است؟

"مبتنی بر تحقیقات اف بی آی، تا زمان دخول تیم ضربتی پولیس در باشگاه همجنس گرایان ،هیچ فردی به قتل نرسیده بود.

بنابر بازرسی اف بی آی ،عمر متین ساعت ۲ شب وارد باشگاه گردید وتا حوالی ساعت ۵:۱۳ صبح یعنی تا زمان دخول تیم ‌ضربتی پولیس هیچ کسی در آنجا به قتل نرسیده بود.

گفته می شود که به تعداد (۵-۶) تن از افراد پولیس قبلا برای مدت ۱۵- ۲۰ دقیقه درکلب حضورداشتند.حتی افراد پولیس اعتراف نمودند که از تعداد پنجاه تن قربانیان ممکن تعداد شان به وسیله افسران پولیس به قتل رسیده باشند» ( ۴*)

درمتن بالا در بخشی ازین پژوهش آمده بود که« اف بی آی» در امریکا ، برای به دام انداختن مظنونین احتمالی صحنه های ترور را طراحی می دارد ومبتنی برآن این سوال ذهن بسیاری ازبازرسان را می آزارد که چه گونه در یک چشم بهم زدن و درحضور پولیس  یک تروریست موفق به ابعاد چنین جنایت بزرگ گردید؟

در فرجام با چشم انداز این حقایق ناب که خورشید وار از درون دمه وغبار تبلیغاتی غرب واز درون جامعه امریکا قد برافراشته وکمترین سهم مسلمانان را در حملات تروریستی در جامعه امریکا ترسیم نموده و رقم کشتار سه میلیون مسلمان بدست ارتش امریکا را درست بعد از یازدهم سپتامبر ۲۰۱۱ به نمایش می کشد، این سوال در ذهن خواننده عزیز تداعی می گردد که کدام درب باید نخست بسته گردد؟ درب کشورهای اسلامی برُخ امریکاییان ویا درب امریکا برُخ مسلمانان؟

 

منابع:

۱- پایگاه پژوهشی گلوبال مقیم امریکا ،۱۳ جون ۲۰۱۶ ،تحت عنوان« ۹۰ فیصد غیر مسلمانان همه حملات تروریستی در امریکا را انجام داده اند».

۲- پایگاه پژوهشی گلوبال،مقیم امریکا مورخ ۲۹ جنوری ۲۰۱۷تحت عنوان «  امریکا بعد از جنگ دوم جهانی ،۲۰ میلیون انسان را در ۳۷ کشور جهان به قتل رسانیده است» .

۳- خبرگذاری تسنیم ،۲۰/۶/۱۳۹۴ خورشیدی ،تحت عنوان « دروغ یازدهم سپتامبر».

۴- پایگاه تحقیقاتی گلوبال ۳۰ جون ۲۰۱۶,تحت عنوان« هیچ سوال اصلی پرسیده نشد‌».

 بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۱۷ـ ۱۵۰۲