راه اندازی« انقلاب رنگه » علیه دونالد ترامپ

برگردان:عارف عرفان

در روز تحلیف چه واقعاتی رُخ  خواهد داد ؟


جنبش مخالف دونالد ترامپ در نظر دارد تا به خاطر برهم زدن  مراسم افتتاح  « تحلیف » او، کمپاین اعتراضی را راه اندازی نماید.
در حالی که در آنجا در امریکا، مخالفت های اصلی مانند آنچه که بوسیله « ایتلاف پاسخ» و « کارگران جهان»   راه اندازی می گردد موجوداست ، اما فشارهای اصلی از سوی کمپاین مهندسی شده که بوسیله  « محافظه کاران نو» حمایت وتمویل می گردد،  وسیعأ بخاطر برهم زدن مراسم تحلیف وبی ثبات ساختن ریاست جمهوری دونالد ترامپ راه اندازی گردیده است.
حتا با این حال چندین سازمان ترقی خواه نیز درین کمپاین اختلال انگیز پیوسته اند.
در تازه ترین انکشافات فقط همین امروز مورخ بیستم جنوری درست پس از تهیه وترتیب این خامه ،« سی ان ان»  تحت عنوان :«  کی درجریان مراسم تحلیف نجات خواهد یافت ،گزارشاتی را در خصوص قتل رییس جمهور منتخب ،معاون رییس جمهورمنتخب و رهبران کنگره  در پی یک عمل تروریستی  که  درست بخاطر اختلال مراسم تحلیف مطرح گردیده براه انداخته است. گزارشات سی ان ان برمحور این سوال فوکس می نماید که هرگاه رییس جمهور منتخب ،معاون رییس جمهور و رهبران کنگره مورد هدف تروریستی واقع گردند کدام کسی وظایف آنها را بدوش خواهد گرفت ؟
این گزارشات همچنان تهدید می نماید که در صورت قتل رییس جمهور منتخب ،معاون رییس جمهور منتخب و رهبران کانگرس، اعضای کابینه  اوباما در خصوص کنترول مجدد امور کاخ سفید بحث خواهند کرد.»
جنبش اعتراضی در حقیقت هشتم نوامبر قبل از اعلام نتایج انتخابات آغاز یافت.سازمان دهنده گان این جنبش در راستای منافع نخبه گان قدرتمند عمل نموده ومردم به گمراهی سوق می گردند.اعتراضات در خصوص نگرانی های اصلی مردم امریکا یعنی علیه اجندای نژاد پرستانه جناح دست راستی ترامپ راه اندازی نمی گردد.
تظاهرات مهندسی شده اهداف هماهنگ و بیرحمانه را درین کمپاین که بوسیله رسانه های اصلی رهبری می گردد راه اندازی می نماید.درین کمپاین سیمای ترامپ را به حیث افزارکرملین تجسم بخشیده و او را به«  خیانت بزرگ» شخص فتنه واغتشاش گر متهم می نمایند.
حتا قبل از انتخابات هشتم نوامبر، وزیر دفاع پیشین و رییس سی آی ای لیوپنیتا تهدید نموده بودند که ترامپ برای امنیت ملی خطر بزرگ پنداشته می شود.
بربنیاد اظهارات مجله اتلانتیک، ترامپ « کاندید مدرن منچوریایی » بوده که برای منافع کرملین خدمت می نماید ‌.
به تعقیب پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و وضع تحریم های جدید امریکا علیه روسیه ، اتهامات « خیانت » علیه او به مدارج بالای در چرخش بوده و در تاریخ امریکا بی سابقه می باشد.حرکتی که برای بازداشتن ریس جمهور منتخب از دسترسی به کاخ  سفید راه اندازی شده است‌.
اهداف این تظاهرات مهندسی شده که حمایت سرویس اطلاعاتی امریکا را با خود دارد،به خاطر برهم زدن مشروعیت ریاست جمهوری دونالد ترامپ طراحی گردیده است. 
آیا این یک توطیه است؟
تمام اجزای گوناگون این عملیات با دقت هماهنگ گردیده  وسیمای اولیه و تمام نمایی یک انقلاب رنگه مودل امریکایی به خاطر تخریب رییس جمهور نوین طراحی شده است.


انقلاب رنگه چیست ؟
                                                
قبل از همه بگذار تا در خصوص ماهیت وخاستگاه تاریخی « انقلاب رنگه»  که به حیث افزار برای تغییر رژیم ها ودر ابعاد وسیع وتعداد زیاد از کشورها در جریان یک دهه اخیر براه افتید تمرکز نمایم.
انقلاب رنگه یک عملیات استخباراتی امریکایی است که با حمایت مخفی وحرکت نفوذی جنبش اعتراضی به خاطر تغییر رژیم ها درتحت درفش هوادارن دموکراسی راه اندازی می گردد.
اهداف انقلاب رنگه عبارت است از دستکاری نمودن انتخابات، ایجاد خشونت، برانگیختن و تحریک نمودن ناآرامی های اجتماعی، و راه اندازی های تظاهرات برای سرنگونی رژیم ها‌ی برحال بوده واهداف نهایی پالیسی خارجی « انقلاب رنگه »  عبارت از استقرار رژیم های دست نشانده می باشد‌.
تظاهرات مهندسی شده با دقت برنامه ریزی می گردد.این از اهداف استخبارات است ، وآنها سازمان های غیر دولتی را برای استخدام تظاهر کننده گان استفاده می نمایند‌.
ساز و کارهای انقلاب و تغییر رژیم ها:
در سال ۱۹۹۹ترسایی «سی آی ای» یک برنامه آموزشی را برای انجوی صربستان بنام (OTPOR) بنیاد گذاشت که لاجرم این انجو،نقش قابل ملاحظه را برای راه اندازی جنبش اعتراضی و سرنگونی حکومت سلوبودان میلوسویج ایفا نمود.
چند سال بعد انجوی(OTPOR)  یک برنامه  آموزشی واستراتیژیکی را تحت نام ( مرکز کاربردی استراتیژیک  غیر خشونت آمیز   ) «CANVAs»  بنیاد گذاشت .این مرکز در یک قرارداد با سی آی ای به مرکز مشورتی تخصص « انقلاب»  مبدل گردید.«CANVAS» بوسیله سی آی ای به مثابه چینل بین‌المللی مربیان و مشاوران در جهت سازوکارهای انقلاب اساس گذاشته شد.این بنیاد بوسیله  «Freedom House » ویا « اعطای دموکراسی ملی»  به حیث بنگاه شرکت خصوصی اساس گذاشته شد‌.این بنیاد در برگیرنده سازوبرگ های مشورتی ،هدایات وآموزش ها تحت اسپانسرشیپ امریکا در« چهل » کشور جهان می باشد.
درین راستا باید اظهار نمود که  «OTPOR» بود که نقش کلیدی را برای دامن زدن قیام ها در بهار عربی ومصر در سال ۲۰۱۱ ترسایی ایفا نمود.
چیزی که ظاهرأ به پروسه  دموکراتیزسیون این رویکرد دلالت می نمود عبارت از پلان گذاری دقیق و عملیات استخباراتی برای خود انگیزشی این قیام ها بود.


چگونه گی ارتباطات برای هماهنگ ساختن پلان برهم زدن ریاست جمهوری دونالد ترامپ:
بااین وجود بنگاه هایOTPOR-CANVS  مُدل سی آی ای با هم مرتبط می باشند.چندین موسسه برای تمویل مالی « انقلاب رنگه » درگیر بوده ودر بُعد بین المللی برکمپاین ضد دونالد ترامپ مساعدت مالی می نمایند.
علاوه برآن در حالی که مکلفیت های (کنوس ) از لحاظ بین المللی راه اندازی « انقلابهای رنگه » می باشد, اما همزمان با چندین انجو در پیوند بوده ودر جهت کمپاین ضد ترامپ نیز وظایف تامین حمایت مالی را بدوش دارد. این نهاد همچنان با « جنبش اشغال وال استریت » ،که توسط نهادهای خیریه مانند « فورد فوندییشن » ،« گیت فوندیشن » و« انستیتیوت جامعه باز » تمویل گردیده واز لحاظ تاریخی با مراکز اطلاعاتی امریکا مرتبط است در پیوند می باشد.


کمپاین برهم زدن تحلیف دونالد ترامپ:
به تاریخ بیستم جنوری حدود چند صد هزار نفر از هواداران دونالد ترامپ در واشنگتن دی سی حضور خواهند داشت.برپایه  آمار « اداره  امنیت میهنی » واداره « اضطراری» حدود( هشتصد -نهصد هزار) نفر به شمول تظاهر کننده گان  وهواداران دونالد ترامپ درین رخداد شرکت خواهند داشت.
آیا میان تظاهر کننده گان وهواداران دونالد ترامپ برخورد صورت خواهد گرفت؟
کمپاین  بیستم جنوری ،شعار برهم زدن مراسم افتتاح تحلیف دونالد ترامپ را مطرح نموده اند‌ .
این کمپاین بوسیله (DC Well Coming Committee) شامل« کلکتیف فعالین مجرب محلی »و« قبرکنان بی کار » با شگرد های حمایت ملی ، راه اندازی شده است .همچنان سازماندهنده گان این کمپاین  ضمن فراخوانی اظهار می دارند:  « ما برای ایجاد چارچوب اعتراضات بزرگ جهت انسداد افتتاح مراسم تحلیف دونالد ترامپ اقدام نموده ودر نظر داریم تا بطرز گسترده  مستقیمأ برای انجام این مأمول وارد عمل گردیم .ما همچنان خدمات مانند تهیه جا،غذا و کمک های حقوقی را برای آنهای که با ما میپوندند فراهم خواهیم ساخت.»
این برنامه رویکرد های مانند ایجاد موانع در ایستگاه های بازرسی برای بازدارنده گی مردم از رفتن در مراسم تحلیف را در نظر گرفته است.یک سخن گوی « کمپاین اختلال جنوری ۲۰» خاطر نشان نمود که:  « این کمپاین حمایت گسترده تظاهرات بزرگی را بخاطر متوقف ساختن مراسم تحلیف دونالد ترامپ چوکات بندی نموده است.»
بی گمان چنین راهکار های مهندسی شده برای راه اندازی « انقلاب رنگه »  که مورد حمایت مخفی سرویس های استخباراتی امریکا قرار دارد ، به طرز بالقوه منجر به درگیری های خشونت آمیز با ده ها هزار هوادار دونالد ترامپ خواهد شد.
این بخشی از منطق و برهان سناریوی «  انقلاب رنگه» ( مانند میدان کیف ومیدان تحریر قاهره ) است .طوری که پیشبینی می شود این راهکارکه بوسیله « کمیته اختلال جنوری ۲۰ » سازماندهی شده است به طرزعمدی با تقابل مستقیم  و ایجاد خشونت های شهری منجر خواهد شد.
این ایده بنا برقول سازمان ‌دهنده این کمیته«  لیگبا کریفور»   طوری فرمولبندی شده است تا دسترسی به مراسم نمایش رژه را تا آنجا که ممکن است برهم زده و پروسه آنرا تا حد زمین گیر نموده وآنرا بطی نمایند . سپس در فاز بعدی اهداف بزرگ تر و وسیع تری مانند انسداد همه  شهر و اطراف آن برای ایجاد اتمسفیر روانی و تداعی افکار فلج سازی درذهن مردم و ایجاد تاپیک یا عنوان  درشت « تحلیف ترامپ هرج مرج ساز است  » در نظر گرفته شده است./   Michel Chossudovsky/ ویب گاه گلوبال ریسرچ - امریکا

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۱۷ـ ۲۱۰۱