تانک‌ها به سوی شرق روان می‌ شوند!

 

هنگامی که در روز جمعه در بندر بریمن نخستين تانک‌ ها از ايالات متحده تخليه شدند، سرلشگر تیموتی مک گوایر معاون فرمانده نیروی زمینی ایالات متحده در اروپا، با افتخار از « نشانه‌ ای از تعهد دايم ایالات متحده امریکا برای اروپا در جهت تقويت صلح » سخن گفت. اعزام ۴۰۰۰ سرباز امریکایی در سواحل دریای شمال المان نشانگر هر چيز ديگری هست به جز صلح !

گزارش‌های دايمی از ترورها در سراسر جهان، اتهام در باره حملات هکرها به کامپيوترها، اتهام در مورد دخالت روسیه در مبارزات انتخاباتی، کمک می ‌کنند تا اذهان مردم مه‌ آلود شود، تا آنجا که اين جنون تسليحاتی را نظاره‌ گر باشند، و زمانی که تانک ‌ها به سمت شرق روانه شدند هیچ مقاومتی ديده نشود.

 

اولی بروک مایر 

هنگامی که در روز جمعه  در بندر بریمن نخستين تانک‌ ها از ايالات متحده  امریکا تخليه شدند، سرلشگر تیموتی مک گوایر معاون فرمانده نیروی زمینی ایالات متحده در اروپا، با افتخار از « نشانه ای از تعهد دايم ایالات متحده  امریکا برای اروپا در جهت تقويت صلح » سخن گفت. اين تانک‌ها باید بخشی از عملیات «عزم اتلانتیک» باشند که ارتش ایالات متحده متحده قصد « تقويت جناح شرقی ناتو» را با آن‌ها دارد.

اعزام ۴۰۰۰ سرباز امریکایی  در سواحل دریای شمال المان نشانگر هر چيز ديگری هست به جز صلح!

مساله بيش ‌تر بر سرفازجدیدی از پيش روی نظامی ناتو علیه روسیه است. اين اوج رياکاری را نشان می ‌دهد، هنگامی که به عنوان توجیه برای تسليح  نظامی در اروپا گفته می‌ شود که مردم پولند و کشورهای بالتیک به خاطر « سیاست تهاجمی روسیه » خود را در معرض « تهدید !» احساس می ‌کنند.

ارتش المان فدرال ادعا می‌ کند که :« عملیات ـ عزم اتلانتيک » ناتو، هدف حفظ صلح و ثبات درازمدت را در سمت شرقی ناتو مد نظر دارد. هم ‌چنين سربازان المانی نيز به عنوان بخشی از این رزمايش، مجدداً در مجاورت مرزهای روسیه مستقر خواهند شد. اگرچه آن جنرال‌ های قدیمی که زمانی جنگ تجاوزکارانه  را در آنجا هدايت کردند دیگر وجود ندارند، اما نقشه‌ های قدیمی هنوز هم موجود هستند ، و نه تنها آن نقشه‌ ها، بلکه روح قدیمی میلیتاریزم المان هم‌ چنان زنده است.

تمامی « توجیهات » برای یک تهاجم ادعایی ازسوی روسیه دروغ و فريب است، حال چه از طرف رييس‌ جمهور اوکرایین و دوستان فاشیست او به شکلی نفرت‌انگيز بيان شود، یا اين‌ که از سوی رهبران کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپايی فرموله شده باشد.

اين روسیه نيست، که در همه نقاط دنيا پایگاه‌ های نظامی ايجاد؛ و در بسياری ار آنجا‌ها سلاح هسته ‌ای نيز مستقر کرده است. اين روسیه نيست که به جنگ دامن زده است، جنگ‌هايی که در حال حاضر در مکان‌های مختلف اين جهان صدها و هزاران قربانی می ‌گيرند و صدها هزار نفر را به آواره گی و فرار سوق داده اند. این‌ ها عمدتاً ایالات متحده و ناتو بودند، هم‌ چنین برنده جایزه صلح نوبل، اتحادیه اروپايی نيز با رغبت درگير بود.

بسیاری از لوکرامبورگی‌ها  فکر می‌ کنند که اين ربطی به آن‌ ها ندارد، که کشور ما بسیار کوچک ‌تر از آن است که در اين ميان نقشی بازی کند. اشتباهی فاحش! کاملاً برعکس، سربازان لوکزامبورگ نيز در اين پيشروی شوم در سمت شرقی ناتو سهيم هستند. اما سهم لوکزامبورگ بسیار سنگين ‌تر از آن چيزی است که در نگاه اول به نظر می ‌رسد. قصد خرید هواپیمای حمل و نقل نظامی (برای نیروی هوایی لوکزامبورگ، مشارکت در خرید یک هواپيمای تانکر، استفاده نظامی از ماهواره، خرید پهبادهای جنگی و وسایل نقلیه نظامی، اردوگاه نظامی ایالات متحده امریکا در «سانم » (Sanem)  و تعمير و بازسازی بیش از ۵۰  سيستم تسليحاتی در « کاپلن» (Capellen)- همه در جهت دفاع از کشور ما خدمت نمی‌ کنند. واقعاً در مقابل کدام دشمن؟

در اين ميان تنها هزینه‌های نظامی لوکزامبورگ نيست که به طور قابل توجهی بيش‌ تر از سخت ترین روزهای دوران جنگ سرد شده است، هم‌ چنين اغلب کشورهای ديگر عضو ناتو بيش از پيش برای سلاح‌ها و عمليات جنگی هزينه می ‌کنند. گزارش‌های دايمی از ترورها در سراسر جهان، اتهام در باره حملات هکرها به کامپيوترها، اتهام در مورد  دخالت روسیه در مبارزات انتخاباتی، کمک می ‌کنند تا اذهان مردم مه‌آلود شود، تا آنجا که اين جنون تسليحاتی را نظاره‌ گر باشند، و زمانی که تانک ‌ها به سمت شرق روانه شدند، هیچ مقاومتی ديده نشود./عدالت

بامداد ـ سیاسی ـ ۲/ ۱۷ـ ۱۲۰۱