هلمند در فروشگاه مافیای مخدرجهانی

   
عارف عرفان


در هوای بحرانی وبحران سازی افغانستان پارچه های از جغرافیای وطن به حراج گذاشته شده ، در پایانی ترین خط معامله قرارگرفته وتاریخ در دم تیغه رسیده است.خوب شد تاریخ جغرافیه نبود ورنه این همه داستان جنایت ازبایگانی آن پرواز می نمود.
ناقوس خطر درین سرزمین اشغالی همه جا ودر چهار سمت میهن نواخته شده است، بادهای قبل ازطوفان اصلی وزیدن دارد، تقدم کیسه های مقامات از خون ملت ، جان سرباز و بهای سرزمین بیش از پیش فزونی می یابد.
همراست با شکست تروریسم در خاور میانه، معادلات در افغانستان درحال تغییر است و بسیاری از پروژه های راهبردی تا میعاد گاه حصول کرسی دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا وسیگنال های تغییر برنامه های راهبردی و کادر رهبری دولت، باید به سرعت نور در افغانستان به مثابه آخرین آزمونگاه اقتدار قدرت گشایان جهان به کرسی نشسته تاجاده تلافی جویانه به مثابه « نبرد آخرین » برای شکست های  اوکرایین  و سوریه  در افغانستان بویژه جنوب وشمال هموار گردد.
آری ؛ سردمداران رژیم ، هلمند این آستان استراتیژیک و بزرگ وهمجوار با پاکستان جایی که خون هموطنم ، و سرباز هم تنم چون دریایی هریرود برای پاسداری اش ریختانده شده است .
بلی  در پی انهدام منابع نفتی داعش در سوریه وعراق و تامین هزینه استقرار داعش در شمال افغانستان که همزمان حذف جنرال دوستم را در لای یک توطیه طراحی شده در دستور کار قرار داده است ،حالا هلمند ، آن سرزمین سبز وطلای و ولسوالی آن  مارجه « پایتخت » هیرویین جهان را برای چرخش ماشین جنگی دشمنان وطن ولشکریان نیابتی تروریسم ، در معرض فروش قرار داده اند ، تا با تولیدات انبار های هیرویین آسیاب های خون در کشوربه حرکت در آمده وتپه های از کله منار ها در کرانه های این مرزوبوم اعمار گردیده وآرامگاه های از معتادین را درین سرزمین بنا نمایند.


تاریخچه مختصر « مخدر » در هلمند
سال های هشتاد میلادی با ظهور مجاهدین وهزینه های ماشین جنگی آنها علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان، برای بارنخست بنا بر ابتکار سازمان « سیا » و تحت مهندسی آی اس آی پاکستان در سایه تنظیم های جهادی مرتبط به آن، تخمه های مرگ بنام خشخاش در سرزمین سبز وحاصل خیز هلمند زرع گردید و با ایجاد کارخانه های تولیدی در ساحات مرزی ، در ازای تسلیحات نظامی‌ غرب، تجارت وصدور هیرویین از هلمند بوسیله سازمان  سی ای ایی  راه اندازی گردید.
در آغاز شهروندان سه کشور همسایه ، چین ،اتحاد شوروی سابق وایران در نقشه« اعتیاد سازی » این برنامه قرار داده شد ، سپس با درهم شکستن این مرز ها، قاچاق هیرویین وارد قاره های سبز اروپا و امریکا گردید.
بر گواهی آمار های تاریخی ، در سال ۱۹۷۹ میلادی ومراحل آغازین آن تولید تریاک در هلمند به ۲۵۰ تن بالغ گردید،اما در سال های ۱۹۸۱-۱۹۹۰ وتامین اشتهای اژدهای جنگ در کشور تحت نظرسازمان جهنمی آی اس آی پاکستان ، این رقم به «۲۰۰۰» تن ارتقا یافت .سپس میزان تولید تریاک در عهد حکمروایی طالبان در سال ۱۹۹۶ به میزان ۴۶۰۰ تن ازتقا یافت که درین زمان ،حدود ۷۵ فیصد تولیدات هیرویین جهان را احتوا می نمود.
یکی از دراماتیک ترین چرخشی که درین زنجیره پدید آمد عبارت از آن بود که ملاعمرهبر گروه طالبان به خاطر کسب مشروعیت وشناسایی حکومتش در مجامع جهانی در سال ۲۰۰۰ طی فرمانی زرع خشخاش را منع قرار داد وبه طور یکباره گی میزان تولید تریاک به رقم ۱۸۵ تن کاهش قابل ملاحظه یافته وبه قول آگاهان سیاسی همین امر اسباب تجاوز امریکا به افغانستان و سقوط نظام طالبان را فراهم ساخت.
در دوران پنج سال اشغال افغانستان در عهد تریاک سالار مشهور افغانستان ونماینده مافیای جهانی حامد کرزی ، میزان تولید تریاک از رقم ۱۸۵ تن سالانه به « ۸۵۰۰» ارتقا نمود. ۱
تداوم سال های اشغال متداوما گراف صعودی تولید مواد مخدر را در افغانستان ترسیم نمود، چنانچه در سال ۲۰۱۳ به تناسب سال ۲۰۱۲ میزان تولید ۳۶ فیصد و بالغ بر ۵۵۰۰ تن افزایش را نشان می دهد.
در حال حاضر در تداوم نقش حمایت دولت موجود در عرصهٔ تروریسم ومواد مخدر و درامتداد راهکار دولت تحت زعامت اشرف غنی ،افغانستان کماکان جایگاه نخست را در تولید مواد مخدر در جهان حفظ نموده وبا تولید بیش از ۹۰ فیصد هیرویین جهان افتخار نام «  درگ استت »را از آن خود نموده است.


درنگی برعواید مخدر هلمند

بی نیاز از گفتار است که تجارت هیرویین بنام  « طلای سفید » رده سوم را در اقلام تجارتی جهان بعد از تجارت نفت و سلاح از آن خود نموده است . برقول رییس فدرال سرویس مخدر کشور روسیه میزان ارزش محصولات تریاک در افغانستان سالانه  در حدود « ۶۵ » بلیون دالر می رسد که از آن جمله صرف حدود یک میلیارد دالر به کیسه دهاقین وجنگ جویان طالبان ومتباقی  ۶۴  میلیارد آن به صندوق مافیای بین المللی مواد مخدر واریز می گردد.
باید توجه داشت که درین آمارصرف عواید و ارزش های میان مرزی داخل افغانستان مطرح بحث است.قرار آمار های جدید عواید سالانه در امریکا از درآمد مواد مخدر افغانستان بر ۲۵۲ بلیون دالر بالغ می گردد‌.
قابل یادهانیست که سالانه حدود ۴۱۵ هزار کیلو گرام هیرویین از افغانستان عمدتا بوسیله هواپیماهای نظامی به ایالات متحدهٔ امریکا صادر می گردد.
امروز میزان عواید مخدر افغانستان در تعاملات نقدی دررمارکیت های غربی سالانه به بیش از ۲۰۰ بلیون دالر می رسد.
یکی از بارزترین رویکرد دراین تجارت بُعد عواید مضاعف این طلای سفید است ،چنانچه مواد ترکیبی کیمیاوی برای پروسس تریاک و تبدیل آن به هیرویین از منابع خارجی داخل افغانستان شده و سالانه حدود ۱۲هزارتن مواد کیمیاوی داخل کشور صادر شده که عواید جدا گانه را به کیسه تاجران ومافیای مخدر جهانی سرازیر می نماید.


سکتورمخدر لوکوموتیف اقتصادی امریکا
یافته های « واشنگتن بلاگ » که تحت عنوان «جنگ مخدر » نگارش یافته است اذعان میدارد:

« این بکلی اثبات یافته است که ارتش امریکا در برخی از اوقات در اقصی نقاط جهان عملیات نظامی را به خاطر حمایت از مواد مخدر براه می اندازد۲. نه تنها این بل بانک های بزرگ امریکا زمینه ساز تعاملات « پول شویی » برای کارتل های مواد مخدرنیز می باشند.چنانچه بر قول رییس  « شعبه جنایی ومواد مخدر » ملل متحد انتونیا ماریا کوستا ،موجودیت همین پول های قاچاق چیان مواد مخدردر سال ۲۰۰۸ بود که بانک ها را دربحران مالی جهانی (درامریکا- ب) به چرخش کشانیده و نجات داد. گفتنیست که برقول همین منبع ،مبلغ ۳۵۲ بلیون دالراساسآ درآمد پروسس های پول شویی و جنایت کارانه بودکه بوسیله موسسات مالی انباشته شد.
بعد ازپنجمین سال بحران مالی درامریکا، هنوز بانک های بزرگ امریکا چنین معاملات پول شویی را انجام می دهند.


مقدمات پروسه فروش هلمند
دولت فاسد ومافیای کابل که نقش مجری برنامه های راهبردی استعمار و مافیای جهانی و مقام تمویل کننده ماشین تروریسم جهانی را بدوش دارد، در یک رویکرد افسانه سازی عوامفریبانه حدود ده ماه قبل نخستین فصل واگذاری ولسوالی های هلمند تحت عنوان عقب نشینی تاکتیکی را آغاز و برخی ولسوالی ها را برای طالبان واگذار نمود. در حالیکه برقول جبار قهرمان نماینده پیشین رییس جمهور در هلمند ،شمار طالبان در هلمند بیش از ۴۵۰-۴۸۰ تن  نمی باشند . اما سوگوارانه برحسب یافته های موسسه «سیگارة  نیمی از ۲۶ هزار نفر سربازی که در هلمند حقوق دریافت می دارند ، وجود خارجی ندارند.
تا اکنون پروسه تسلیمی چهار ولسوالی شامل ولسوالی های دیشو، بغران، نادعلی وموسی قلعه برای طالبان تکمیل گردیده و برای لشکریان نیابتی و سرکرده گان مافیای مواد مخدر جهانی تسلیم داده شده و اخیرآ تدابیر مشخص برای فروش و تسلیمی پنجمین ولسوالی زرخیز هلمند  مارجه  که لقب « پایتخت » هیرویین جهان را از خود نموده است از سوی مقامات ارشد دولت و وزارت های دفاع ،داخله و امنیت ملی برای لشکریان نیابتی بنام طالبان اتخاذ شده است.
ولسوالی مارجه در نزدیکی شهر لشکرگاه واقع شده است وبرقول آگاهان نظامی سقوط آن ولسوالی شدیدآ شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند را مورد تهدید قرار می دهد.
براساس تجویز حکومت پوشالی ، تدابیری اتخاذ شده است تا تمامی نیروهای ارتش، پولیس ملی، پولیس محلی ونیروهای امنیتی شهر مارجه را تحت عنوان عقب نشینی«  تاکتیکی  » ترک نموده و در ولسوالی شوراب وشهر لشکرگاه جابجا گردند.
بارزترین تفاوتی که درین عقب نشینی تاکتیکی برنامه ریزی شده است عبارت از واگذاری بخش اعظم تجهیزات سقیل نظامی ، وسایط و وسایل زرهی ، تانک های نفت و آب،آشپز خانه های سیار ،کلاه های زرهی , واسکت های زرهی ، موتورسایکل، برای طالبان میباشد. ۳
برویت این نگارش و رخداد های عقب پرده می توان چنین استنتاج نمود که ولایت هلمند بنا بر موقعیت استراتیژیک وانبار های تولیدات مخدر و ارزش های بزرگ مادی به ویژه ولسوالی مارجه به حیث پایتخت هیرویین جهان از طرف دولت اختاپوتی و مافیای کابل به مثابه حامی سرسخت تروریسم ومامور انتقال ، تمویل و تحهیز داعش درکشور، در یک قاب طلایی گذاشته شده است و عنقریب برای لشکریان نیابتی بنام طالب و مافیای جهانی اهدا گردیده تا آفرینش گر مصیبت های بزرگ و جبران ناپذیر در کشور گردد.
آنچه که مایه تعجب وتآثرعمیق است ،سکوت مرگبار تمامی نهاد های سیاسی ، اجتماعی ،احزاب بویژه احزاب چپ و دموکرات ،شخصیت های ملی و وطندوست افغانستان ،جامعه مدنی و مردم خموش این جامعه در برابر روش های ضد ملی ولجام گسیخته این گروپ مافیا است .
این رویکرد مرگبار سبب شده است تا یک دولت منفور بر بالای گلوی سی میلیون انسان این وطن گام مانده، طرح توطیه های شیطنت آمیز ریختانده ، سرزمین ، تاریخ و حیات مادی و معنوی ملت را به حراج گذاشته وتالاب های خون را در کشور برپا نماید.



منابع:


۱ ـ آسیا تایمز ,نویسنده‌ای Alfrd W macoy,پروفیسور تاریخ در یونیورسیتی Wisconsin - Madison  امریکا
۲ ـ وبگاه گلوبال ریسرچ ، تحت عنوان جنگ مخدر در افغانستان مورخ ۱۳/۱۱/۲۰۱۳
۳-اخبار آی تی وی

خواننده عزیز،از خوانش وهمرسانی این خامه قبلآ و قلبآ سپاسگزارم.امید بازدید ویدیو کلیپ ذیل را در نظر داشته باشید.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌
برای معلومات بیشتر لطفأ به ویدیو کلیپ ذیل نگاه نمایید: https://homayundotorg.wordpress.com/…/واگذاری-هلمند-از-سوی…/

 بامداد ـ سیاسی ـ ۳/ ۱۶ـ ۲۵۱۲