راه‌ پیمایی مسالمت‌آمیز شهروندان کابل

 در تقبیح حادثه وحشت‌ بار بیست و هشتم حوت

 

امروز سه ‌شنبه ۴ حمل همایش و راه ‌پیمایی گسترده ‌یی مسالمت‌آمیز در برابر دادگاه عالی (ستره محکمه) به اشتراک هزاران تن از باشنده‌ گان شهر کابل به خاطر داد خواهی فرخنده، بانوی جوانی که روز پنجشنبه هفته گذشته در برابر مسجد شاه دوشمشیره کابل کشته و سپس جسدش به آتش کشیده شد، راه‌اندازی شد. در این همایش و راه‌ پیمایی با وجود هوای بارانی در شهر کابل اقشار مختلف مردم اعم از زنان و جوانان، هموندان نهادهای جامعه مدنی، برخی از اعضای احزاب سیاسی و جمع کثیری از اعضای حزب مردم در شهر کابل، برخی از اعضای شورای مرکزی و پوهاند داکتر داوود راوش رییس حزب مردم افغانستان به خاطر تقبیح قتل غیرانسانی و مظلومانه بانو فرخنده حضور داشتند.

اشتراک کننده‌ گان این همایش با حمل پلاکارت‌ها و دادن شعارها از نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی کشور خواهان عدالت و محاکمه علنی قاتلان شهید فرخنده گردیدند. معترضان درحالی ‌که شعارهای « قاتلان فرخنده محاکمه علنی شوند؛ ما عدالت می‌خواهیم، تا نابودی کامل هرنوع خشونت، تحجر و افراطیت می ‌رزمیم، د جهالت ملاتر جهالت دی، جهالت و ...» سر می ‌دادند از دولت خواستند تا ماموران پولیس که برای حفاظت از جان فرخنده کوتاهی کرده‌اند بازداشت شوند. در این راه‌ پیمایی که شماری از اعضای شورای علمای کابل نیز اشتراک داشتند بر تامین عدالت در جامعه تاکید می‌کنند.

قابل ‌یادآوری است که همایش امروز به خاطر اشتراک وسیع مردم و برخورداری از نظم و دسپلین خاص نسبت به تظاهرات و گردهمایی‌های مشابه در طی چند سال اخیر استثنایی و قابل توجه بود.

همایش دادخواهانه و عدالت‌خواهانه امروزی که ساعت یازده قبل از ظهر آغاز گردیده بود حوالی ساعت یک بعدازظهر با صدور قطعنامه‌ای که توسط داکتر عالمه یکی از بانوان مبارز و فعال سابقه ‌دار جنبش دموکراتیک زنان افغانستان خوانده شد، به پایان رسید.

 

 

شعبه تبلیغ وترویج حزب مردم افغانستان