پیام شورای اروپایی حزب مردم افغانستان

درنکوهش تازش ددمنشانه بر بانو فرخنده

 

بادرد ودریغ روز پنجشنبه تاریخ ۲۸ ماه حوت سال ۱۳۹۳ خورشیدی بر اثر توطیه سازمان داده شده و تازش بی رحمانه مشتی اوباش ، ولگرد  وبی خرد بر بانو فرخنده یک بانوی افغان  نخست زخمی سپس به هلاکت رسید، بعد  پیکر او توسط این بی خردان زیر نام دین و استفاده از احساسات مردم ، به آتش کشیده شد .

این تازش واین جنایت در روز روشن در برابر چشمان مردم درشهر کابل پایتخت کشور بدون دادگاه ، برخلاف قوانین اساسی ومدنی کشور انجام شد.

شورای اروپایی حزب مردم افغانستان در حالی که این عمل ددمنشانه ، وحشیانه وغیرانسانی را تقبیح ونکوهش می کند ، بر سازمانده گان آن وبه انجام دهنده گان آن نفرین می فرستد ، بر این باور است ، که رویداد ۲۸ ماه حوت  در شهر کابل و در برابر چشمان  مردم بیانگر بی تفاوتی دولت نسبت به زنده گی شهروندان آن  است ، تصاویر وفیلمها مستند می رساند ، که   این رویداد غم انگیز  در پایتخت کشور در حالی روی می دهد ، که هنوز نیروهای خارجی از کشور بیرون نشده اند و شهر کابل  زیر امنیت نیروهای دولتی وخارجی قرار دارد وهنگام رویداد نیروهای پولیس دولتی نیزدر محل حادثه  حضور داشت .

شورای اروپایی حزب مردم افغانستان در حالی که خواهان تطبیق عدالت بالای مجرمان ومجریان این رویداد است ، آرزو دارد ، تا دولت ونیرو های خارجی به امنیت شهروندان رویکرد نمایند و اجازه ندهند ، تا نیروهای اهریمنی زیر نام دین و مذهب  امنیت و آسایش بانوان کشور را تهدید نمایند .

وهمچنان خواهان تدابیری است ، که در آینده  این چنین رویداد ها  درکشور و درساحه حاکمیت دولتی روی ندهـد.

روان فرخنده شاد وبهشت برین جایگاهش ، برای خانوده داغدار ، به دوستان  و به همه بانوان و به مردم کشور که از این رویداد متآثر گردیده اند تسلیت می فرستد.

 

کاوه کارمل

رییس شورای اروپایی حزب مردم افغانستان

 

 بامداد ـ سیاسی ـ ۱۵/۱ ـ ۲۴۰۳