۶۰ درصد انفجارهای عراق، کار سعودی هاست!

روزنامه الحیات، چاپ عربستان نوشت: تروریستهای سعودی وابسته به گروه تکفیری داعش در ۶۰ درصد حملات بمب گذاری در عراق که در ماه  های سپتمبر و اوایل اکتوبر سال جاری ترسایی اجرا شد؛ دست داشته اند. گفته می شود در این دوره زمانی ۲۱ حمله بمب گذاری درعراق ثبت شده است.
در این اقدامات بی ثبات کننده اغلب پایگاه های نظامی و \وسته های امنیتی  در ولایات مختلف عراق هدف قرار گرفت که به کشته شدن ده ها غیرنظامی عراقی منجر شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه ۲۱ میزان، آشکارا درباره کشورهایی که از تروریست های داعش حمایت می کنند صحبت و در این میان به نام عربستان سعودی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز اشاره کرد.

نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه ماهواره ای تلویزیونی عرب زبان الحره که در امریکا مستقر است؛ تاکید کرد: بسیاری از آشوبگران در داخل عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه حاشیه خلیج فارس زنده گی می کنند و به همان گفتمان تکفیری داعش عقیده دارند.”

دهها کشته و زخمی در انفجار های پنجشنبه بغداد

در ادامه اقدامات تروریستی در عراق؛ عصر امروز بر اثر انفجار سه خودرو بمب گذاری شده در بغداد ۳۶ نفر کشته شدند .
پیشتر یک مقام پلیس عراق اعلام کرده بود: یک عامل انتحاری خود روی باری خود را در کنار ساختمان پوسته بازرسی پولیس در منطقه طالبیه در شرق این کشور منفجر کرد که بر اثر این انفجار ۲۰ تن زخمی شدند.
همچنین بر اثر انفجار در منطقه المحمودیه در جنوب بغداد شش نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند. از سوی دیگر شمار کشته های انفجار در منطقه الحریه در شمال بغداد به بیست و سه نفر افزایش یافت.

داعش هفته آینده شکست سختی خواهد خورد

عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روزپنجشنبه تاکید کرد :گروه تروریستی داعش جایی در عراق ندارد و این گروه طی هفته های آینده متحمل شکست سختی در عراق خواهد شد.

حکیم گفت :« ما از گروه تروریستی داعش نمی هراسیم ، در برابر آنان به زانو در نخواهیم آمد و احساس ذلت نیز نخواهیم کرد اما ما نگران شایعه پراکنی ها و جنگ روانی هستیم که برخی می کوشند داعش را بیش از آنچه هست قدرتمند نشان دهند.»

وی افزود : عراقی ها با توانمندی های محدود خود توانسته اند گروه داعش را از بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر اراضی خاک عراق که به اشغال در آورده بود ، خارج کنند.
حکیم تاکید کرد ، داعش جایی در کشور ما ندارد و طی هفته های آینده این گروه شکست سخت و مهلکی را در عراق خواهند خورد.
وی افزود : داعش هرگز قادر نخواهد بود به بغداد نزدیک شود وی بار دیگر ورود نیروهای زمینی منطقه ای و یا بین المللی را به خاک عراق رد کرد.

بامداد ـ سیاسی ـ ۱۴/۱ ـ ۱۷۱۰