ساعت تشکیل کشور مستقل فلسطین فرا رسیده است

 

 

محمود عباس خطاب به رهبران جهان گفت: « ما هرگز فراموش نمی‌کنیم و نخواهیم بخشید و اجازه نخواهیم داد که جنایتکاران از مجازات بگریزند. میزان نسل کشی بسیار بزرگ‌ است و لیست شهدا به خصوص کودکان، فهرست زخمی‌ها و معلولین و خانواده‌هایی که به طور کامل نابود شده و از بین رفته‌اند بسیار بلند است.»

 

محمود عباس در سخنرانی خود درمجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: بدون درخواست جدی و قوی بین‌المللی از اسراییل برای عقب ‌نشینی از سرزمین‌های اشغال شده، مردم فلسطین در نهایت به یک منطقه فقیرنشین تکه تکه شده می‌ رسند.

به گزارش از شبکه خبری راشاتودی، محمود عباس،‌ رییس جمهور فلسطین در سخنان خود خطاب به رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم و نخواهیم بخشید و اجازه نخواهیم داد که جنایتکاران از مجازات بگریزند. میزان نسل کشی بسیار بزرگ‌ است و لیست شهدا به خصوص کودکان، فهرست زخمی‌ها و معلولین و خانواده‌هایی که به طور کامل نابود شده و از بین رفته‌اند بسیار بلند است.

عباس قول داد که عاملان اسراییلی جنایات جنگی در جنگ ۵۰ روزه غزه را که وی آن را « جنگ نسل کشی » خواند، به دست عدالت بسپارد. وی گفت: ۲۱۴۰ فلسطینی در این جنگ کشته شده‌اند که اکثر آنان غیرنظامی بودند و منطقه بطور کامل ویران شده است.

وی افزود: این غیر ممکن است، تکرار می‌کنم غیر ممکن است که به دور مذاکراتی برگردیم که به شکست منجر می‌شود و نمی‌تواند در مورد یک موضوع خاص به نتیجه برسد و به سوالات اساسی پاسخ دهد. مذاکراتی که اسراییل نتیجه‌اش را با فعالیت‌های شهرک‌ سازی و اقدامات وحشیانه اشغالگری از پیش تعیین می‌کند نه اعتبار دارد و نه جدیتی در آن و جود دارد!

 این مذاکرات نه معنی دارد و نه ارزش دارد که ما بخواهیم بر سر موضوع خاصی توافق کنیم که طی آن نه به اشغال‌ گری اسراییل خاتمه دهد و نه استقلال کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس با دربرگیری کل سرزمین‌های اشغال شده فلسطین در جنگ ۱۹۶۷ را در بر داشته باشد.

محمودعباس تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده که اسراییل به شهرک ‌سازی‌های اشغالگرانه خود خاتمه دهد. من در مورد یک چارچوب زمانی برای عقب نشینی اسراییل صحبت می‌کنم که طی آن به گفته ناظران انتظار می‌رود یک عقب نشینی ظرف سه سال انجام شود. ما در مورد چارچوب‌های زمانی متفاوتی در مذاکرات داخلی خود صحبت کرده‌ایم که بین شش ماه تا سه سال را در بر می‌گرفته اما بدون پذیرش شورای امنیت برای تعیین یک ضرب الاجل و تعیین هرگونه چارچوب بی‌معنی است.

رییس دولت خودگردان فلسطین تصریح کرد: آینده پیشنهادی دولت اسراییل برای مردم فلسطین در واقع یک منطقه فقیرنشین منزوی فلسطینی در یک سرزمین تقسیم شده بدون مرز، بدون حاکمیت در حریم هوایی، آبی و منابع طبیعی است که همواره تحت اقدامات شهرک ‌نشینان نژاد پرست و ارتش اشغال‌ گر قرار دارد و بدترین شکل آپارتاید را به نمایش می‌گذارد.

وی تاکید کرد: زمان خاتمه اشغالگری‌های اسراییل فرارسیده و زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین است. اشغالگری وجود دارد و باید همین اکنون خاتمه یابد. مردمی هستند که باید هم اکنون آزاد شوند. ساعت تشکیل کشور مستقل فلسطین فرارسیده است.

بامداد ـ سیاسی ـ ۱۴/۳ ـ ۲۷۰۹