براساس گزارش از فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگزی (WFTU  ) روز دوشنبه سی ‌ام اکتوبر، هزاران کارگر یونانی در آتن پایتخت این کشور به دعوت از تشکل‌ های کارگری و در راس آن اتحادیه سراسری کارگران این کشور «PAME» در دفاع از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

آنها با شعار «قتل عام را متوقف کنید» و « ما شریک جنایت نخواهیم بود!  » از دولت یونان و اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه حمایت از دولت اسراییل در جریان حمله به نوار غزه متوقف شود.

تشکل سراسری « PAME » یونان از زحمتکشان و کارگران این کشور خواست نسبت به کشتاری که اسراییل در فلسطین انجام می ‌دهد، واکنش اعتراضی از خود نشان دهند.

در بیانیه اعضای این تشکل آمده است: ما همراه با مردم اغلب کشورهای جهان علیرغم تلاش برای ساکت ‌کردن امواج اعتراضی به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، بسیج بزرگی را در همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌ کنیم و به خیابان‌ها باز خواهیم گشت. ما برای تحقق یک فلسطین آزاد و برای توقف خشونت‌ها و جنگ و برای جلوگیری از هرگونه مشارکت کشورمان در کشتار فلسطینی‌ها، به خیابان می‌آییم.

در تظاهرات بزرگ تشکل‌ های کارگری و دانشجویی در آتن ( پایتخت یونان)، تجمع ‌کننده گان مقابل سفارتخانه‌های امریکا و اسراییل رفته و با اجتماع در مقابل این دو محل، به سردادن شعارهای ضد جنگ پرداختند.

هزاران نفر با شعار «جنایت ‌کاران… جنایت‌ کاران… » انگشت اشاره یا سبابه خود را رو به این دو سفارتخانه گرفتند.

سفیر دولت خودگردان فلسطین در یونان و نماینده مهاجران و پناهنده گان فلسطینی در یونان نیز در این تظاهرات شرکت کرده و از اعلام همبستگی تشکل‌های کارگری، مدنی و دانشجویی این کشور با مردم غزه قدردانی کردند.

 

بامـداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۳/ ۲۳ـ ۰۴۱۱

Copyright ©bamdaad 2023