پیام تبریکیه دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

به مناسبت روز جهانی کارگر

 

کارگران و زحمتکشان عزیز!

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان ، افتخار دارد که به مناسبت اول ماه می ، روز همبستگی جهانی کارگر ، شادباش ها و تبریکات صمیمانه  خود را ، به تمام کارگران  و زحمتکشان افغانستان و جهان تقدیم می نماید.
تجلیل و بزرگداشت از اول می ، هم در افغانستان و هم در سایر کشورها ، پیشینه تاریخی و مشحون از مبارزات عادلانه ، افتخارات بس بزرگ ، قربانی ها و فداکاری های فراموش ناشدنی دارد که هر وطن دوست و ترقی خواه می تواند به آن ببالد.
خواست ها و مطالبات عادلانه کارگران و زحمتکشان افغانستان و جهان از حمایت مردم و نیروهای دموکراتیک و ترقی خواه برخوردار بوده ؛و می باشد و همیشه با تمام امکانات مادی و معنوی در کنار آنها قرار داشته و دارند.
کاهش ساعات کار ، تادیه مزد مساوی در برابر کار مساوی ، شرکت در اعتصابات و تظاهرات مسالمت آمیز، تنظیم قانون کار و سایر مقررات و لوایح کاری به طور عادلانه، بهبود شرایط بازار کار ، استفاده لازم از ظرفیت های کاری ، تجارب علمی و فنی کارگران ، عرضه خدمات و بیمه صحی ، حق آموزش ، استراحت و سفر ، ایجاد اتحادیه ها و ارتقای نقش آن ها در دستگاه دولت و جامعه ، بهبود حیات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آنها ، شرایط ایمنی کار ، خواست ها و مطالبات قانونی و طبیعی کارگران و زحمتکشان بوده؛  که پیوسته مورد حمایت ما قرار دارد.
تجلیل از اول می ، تجلیل از کار و زحمت و تجلیل از نقش شایسته و بی بدیل کارگران و زحمتکشان در روند ترقی و پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی جوامع  و پیروزی انقلاب های اجتماعی و تاریخی می باشد.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان،از مبارزات کارگران و تمام زحمتکشان کشور در راه آزادی ، دموکراسی، ترقی و عدالت اجتماعی پشتیبانی می نماید و خود را متعهد به پیشرفت اقتصادی و انکشاف کشور می داند. این حزب در « راه رفع عقب مانده گی اقتصادی کشور ، بسیج مردم و جامعه مدنی در جهت تعمیل برنامه ریزی های کوتاه مدت و دراز مدت برای بازسازی افغانستان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود سکتور دولتی ، مختلط ، خصوصی ،کوپراتیفی ، و سرمایه گذاری بیش تر در عرصه زیربنایی و منابع طبیعی ، زراعت و انکشاف دهات ، معارف و خدمات اجتماعی ، حمایت از مطالبات اقتصادی معاش گیران و تقویت جنبش سند یکایی» مبارزه می نماید.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان کم کاری ها و عدم توجه دولت را با در نظر داشت کمک های بزرگ مالی جامعه جهانی در راستای کاهش فقر ،اعمار زیربنا ها و ایجاد زمینه های کار ، بیکاری و بهبود حیات اقتصادی و اجتماعی مردم در جامعه محکوم می نماید.
ما باور کامل داریم که کارگران و زحمتکشان آگاه و وطن دوست ما از ادامه چالش ها ی عمده و موجود در کشور شدیداً نگران بوده و رنج می برند. ختم جنگ ، خونریزی و جلوگیری از مداخلات استخبارات منطقه را برای تامین امنیت که شرایط ضروری ترقی و پیشرفت کشور محسوب می گردد، مهم می دانند. حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی ، تقویت قوای مسلح، تامین وحدت ملی مردم، همبسته گی و وحدت تمام نیرو های ترقی خواه کشور را یگانه ضامن پیروزی مردم و دولت افغانستان در شرایط امروز و فردای کشور محسوب می نماید.
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان از خواست ها و مطالبات کارگران و زحمتکشان افغانستان در تمام عرصه های اقتصادی ، اجتماعی  و سیاسی حمایت نموده؛ و همیشه در کنارشان قرار دارد.
در حالیکه ما دستان پرتوان هر کارگر و زحمتکش عزیز کشور را صمیمانه می فشاریم ، اول می ، این روز تاریخی را یکبار دیگر برای هر یک شما قلباً تبریک گفته ، پیروزی های شما را در مبارزه عادلانه تان آرزو می نماییم.
فرخنده باد اول ماه می ، روز همبستگی بین المللی کارگران!


بااحترام
پوهاند داکتر محمد داوود راوش
رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

شهر کابل ثور۱۳۹۶

بامداد ـ سیاسی ـ ۷ / ۱۷ـ ۳۰۰۴