آن زمان کارگران مهاجر شیکاگو، که برای کار به امریکا رفته بودند، در صف اول مبارزات طبقه کارگر ایستادند، امروز نیز میلیون‌ ها کارگر مهاجر می‌ توانند مبارزات خود را علیه وحشیگری سرمایه‌ داری و با شرکت موثر و رزمجویانه در اتحادیه‌ ها  ادامه دهند.

 

دبیر خانه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری (WFTU) از همه همکاران  و دوستانش در سراسر جهان می‌ خواهد تا « روزجهانی کارگر» را به هر وسیله ممکن  برپا نموده ؛ و با صدای متحد فریاد سردهند که : « ما مبارزات خود را علیه وحشی گری امپریالیست‌ها  و برای تامین نیازهای امروزین توده  های مردم  و جوانان ؛ و جهانی عاری از استثمار و جنگ ، سازماندهی خواهیم کرد.»

اول ماه می یک نقطه عطف در مبارزات کارگران جهان ، از سال ۱۸۸۶ترسایی  که خواست‌های کارگران مهاجر شیکاگو مطرح شد است که تا به امروز ادامی دارد. مبارزات آنان هنوز ادا می دارد و به شکل مبارزه برای داشتن یک کار پایدار، تامین اجتماعی، بهداشت و تحصیل رایگان، زنده گی آبرومندانه ادامه دارد. آن زمان کارگران مهاجر شیکاگو، که برای کار به امریکا رفته بودند، در صف اول مبارزات طبقه کارگر ایستادند، امروز نیز میلیون‌ها  کارگر مهاجر می‌ توانند مبارزات خود را علیه وحشیگری سرمایه‌ داری و با شرکت موثر و رزمجویانه در اتحادیه‌ها ادامه دهند.

سال جدید با جدال‌های درونی امپریالیست‌ها  شروع گردیده است، که خود منجر به تشدید استثمار توده مردم  و افزایش خطر یک جنگ همه ‌گیر شده است. حوادث جاری در افریقا، خاورمیانه، آسیا و اروپا، تهاجم سرمایه ‌داری به جنبش کارگری را اثبات کرده است و هزاران نفر را برای گریز از مناطق جنگی، وادار به مهاجرت نموده است؛  و درعین حال اتحادیه اروپا  و دولت‌های اروپایی تظاهر به کمک به نجات جان پناهنده گان می‌ کنند !

کارگران در تمامی  نقاط جهان نگران تحریکات دولت امریکا، اتحادیه اروپا و متحدانشان  که در صدد تصاحب بازارهای جدیدی برای غارت‌اند، هستند. آنان در حال حاضرمشغول بمباران و کشتار مردم سوریه و فلسطین،  اعمال فشار بر مردم ونزویلا ( برای راه اندازی یک جنگ داخلی) تهدید بکارگیری بمب اتمی در شبه جزیره کوریا هستند.

آنها بزرگ ترین بمب غیرهسته ‌ای را روی سر مردم افغانستان انداختند. اینان همان امپریالیست ‌هایی هستند که از حکومت فاشیستی اوکرایین حمایت و با آن همکاری می‌ کنند، همان ‌هایی هستند که از سیاست‌های اسراییل  در خاورمیانه حمایت می ‌کنند.

این جدال‌ های داخلی بین امپریالیستی اوضاع مالی کارگران و بازنشسته گان را بدتر کرده است. اقدامات آنها  منجر به کاهش عمومی دستمزد و حقوق بازنشسته گی، خصوصی سازی تامین اجتماعی، بهداشت و تحصیل عمومی، افزایش بیکاری، کار «سیاه » و محدویت آزادی عمل اتحادیه‌ ها گردیده است. با این تصویر عمومی طبقه کارگر و توده مردم اول ماه می ۲۰۱۷ ترسایی  را زرمجویانه جشن خواهند گرفت.

فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری از همه همکاران و دوستانش در سراسر  جهان می ‌خواهد که روز جهانی کارگر را به هرطریق ممکن  بزرگ داشته و با صدای متحد فریاد بزنند:

«ما مبارزات خود را علیه وحشی گری امپریالیست‌ها و برای تامین نیازهای امروزین توده مردم و جوانان و جهانی عاری از استثمار و جنگ، سازماندهی خواهیم کرد.» 

فدراسیون با ۹۲ میلیون کارگر عضو در همه قاره‌ ها، همبسته گی بین ‌المللی خود را با مردم قهرمان کوبا، که مهماندار جلسه رهبری فدراسیون به تاریخ ۳ تا ۵ می خواهد بود ؛ و نیز با کارگران جهان که علیه تشبثات امپریالیست مبارزه می‌ کنند، اعلام می‌ نمایید.

ما درهرکشور و قاره‌ای برای رهایی طبقه کارگر؛ مبارزه برای تحصیل حقوق و نیازهای خود وعلیه سیستم استثمارگرانه  که باعث فقر، جنگ و پناهنده گی می ‌شود، اقدامات مشترکی را سازماندهی خواهیم کرد.

دشمنان مردم شکست ناپذیر نیستند؛  این مبارزات توده مردم است که شکست ناپذیر است.

دبیر خانه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری

 

 بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۱/ ۱۷ـ ۳۰۰۴