خود فروشی پناه جویان نوجوان ایرانی، افغانی و پاكستانی در برلین

 

 

بگزارش رادیو برلین براندنبورگ RBb  شمار پناه جویان پسر نوجوان ایرانی، افغانی و پاكستانی كه در شهر برلین به خودفروشی می پردازند در چند ماه گذشته چندین برابر شده است.

نهادهای حمایت از نوجوانان و پناهنده گان با تایید این خبر اضافه میكنند نداشتن آینده ای امیدوار كننده ، فقر و خارج شدن سریع پناه جو نوجوانی كه ١٨ ساله می شوند از برنامه حمایت از نوجوانان پناهنده موجب افزایش تن فروشی پناه جویان می شود.

پناهجویان در پارك بزرگ « تیرگارتن» در مركز بخش غربی برلین به تن فروشی می پردازند، بیشتر خودفروشی بنابر گزارش رادیو برلین از طریق اینترنت و شبكه های اجتماعی سازماندهی می شود ولی تن فروشی در پارك تیر گارتن  كار اش آنقدر بالا گرفته كه سازمان های حامی نوجوانان مجبور به ارسال مددكاران اجتماعی به این محل شده اند تا به نوجوانان درباره خطرات اینكار از جمله بیماری ایدز هشدار دهند.

مددكاران اجتماعی با انتقاد از سیاست های دولت المان كه دلیل اصلی رشد این رفتارها است، هشدارمی دهند، عدم دسترسی نوجوانان به امكاناتی مانند آموزش زبان المانی،عدم اجازه تحصیل و یا نداشتن اجازه كار پناه جویان كم سن و سال و بی اطلاع و فقیر را برای بهتر كردن پول جیب خرچی مختصرشان به تن فروشی می كشاند.

یكی از مسوولین تشكیلات كمك به پناه جویان می گوید كه این پدیده جدیدی نبوده و در سال های ٩٠ هم پناه جویان نوجوان بوسنیایی در برلین به همین كار می پرداختند.

این نشان می دهد كه دولت المان درچند ده گذشته علاقه ای برای كنترول و حل این مشکل از خود نشان نداده است.

بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۴/ ۱۷ـ ۱۳۰۴