فراخوان برای شرکت نیروهای ترقی خواه در چهار تظاهرات مهم درهالند

 

چهار اکسیون و راه پیمایی اعتراضیه در برابر سوداگران مرگ، میلیتاریزم، راسیزم، فاشیزم و ترامپ های امریکا و اروپا

 


امروز پنجشنبه  ۱۹ جنوری ۲۰۱۷ ترسایی  تظاهرات در شهر دنهاخ علیه سوداگران مرگ یعنی تجارت اسلحه
زمان: از ساعت ۱۲ تا  ۱۳
نشانی : Den Haag, Beatrixlaan 2

فردا، جمعه ۲۰ جنوری۲۰۱۷  ترسایی تظاهرات در شهر امستردام علیه دونالد ترامپ، خیرت ویلدرس و خطر راسیزم و فاشیزم

ساعت ۱۹.۰۰

محل گردهمایی:  میدان دام امستردام ، حرکت از میدان دام به سوی سفارت امریکا


19.00 De Dam, 20.30 American Consulate Museumplein

پس فردا، شنبه ۲۱ جنوری ۲۰۱۷  ترسایی دو تظاهرات از طرف زنان علیه دونالد ترامپ سازماندهی شده است .

 یکی در امستردام، دیگری در دنهاخ !

راه پیمایی و تظاهرات اصلی در واشنگتن سازماندهی شده بیش از یک میلیون نفر شرکت خواهند کرد. ولی تا اکنون برگزاری بیش از ۶۰۰ راه پیمایی و تظاهرات در شهرهای مختلف جهان در همبسته گی و حمایت از زنان امریکا علیه ترامپ و سیاست های ارتجاعی و راسیستی و زن ستیز او سازماندهی شده است!

در شهر دنهاخ تظاهرات در مالی فلد مقابل ایستگاه مرکزی شهر از ساعت ۱۳.۰۰ تا ۱۵.۰۰ سازماندهی شده است.


De mars in Den Haag begint om 13.00 op het Malieveld en eindigt om 15.00

در شهر امستردام مقابل موزیم ملی ـ ریکس موزه یوم ـ  از ساعت ۱۲.۰۰ تا ۱۴.۳۰

In Amsterdam start het programma om 12.00 voor het Rijksmuseum. De officiële opening is om 12.45 en eindigt om 14.45.

 

اطلاعات در باره تظاهرات روز پنجشنبه  ۱۹جنوری

نماینده گان دولت و صنایع میلیتاریستی و اسلحه سازی در شهر لاهه جلسه ای برپا می کنند برای پیدا کردن منابع مالی جدید جهت تحقیقات در زمینه سلاح و میلیتاریزم در اروپا.

اتحادیه اروپا برای اولین بار در در تمام دوران حیات اش به طور مستقیم به سلاح یارانه یا سبسایدی میدهد! کمیسیوون از گروهی از کارشناسان  مشاوره شکل می گیرد که جزیی از گروه لابی شرکت های اسلحه سازی بزرگ مانند شرکت  BAE Systems، فینمکانیکا و ایرباس هستند.
برای سال ۲۰۱۷ مبلغ ۲۵ میلیون ایرو  جهت تحقیقات در زمینه تسلیحات و میلیتاریزم اختصاص داده اند. پرواضح است که تخصیص این بودجه به بهای حذف یا تضعیف پروژه های ضروری دیگر تمام می شود!

در سال های آینده برای دوره ۲۰۲۱- ۲۰۲۷  ترسایی از افزایش بودجه ای به مبلغ  ۵.۳ میلیارد یورو خبر می دهند!
کمیسیون از کشورهای عضو می خواهد برای بالا بردن ظرفیت صندوق دفاع اروپا بودجه ای به مبلغ ۵ میلیارد دلار در سال، جهت انجام خریدهای نظامی مشترک اختصاص دهند. اینکه کدام سلاح خریداری خواهد شد، هنوز مشخص نیست اما برنامه هایی که به صنایع نظامی پول لازم را کانالیزه کند در اسرع وقت در دست اجرا قرار خواهند گرفت!

در این طرح کشورهای عضو لازم نیست مبلغ یا سهمی را که به صندوق ظرفیت دفاعی می پردازند جز حداکثر کسری بودجه مجاز خود حساب کنند. به زبان دیگر: کشورهای عضو که با مشکلات بدهی در آینده روبرو خواهند شد، پولی برای کاهش فقر یا حقوق بازنشسته گی نخواهند داشت، ولی برای خرید سلاح پول مصرف خواهند کرد!

پیش از این هرگز پول اروپا مستقیما به صنایع نظامی تخصیص نیافته است. در آینده کمیسیون اروپا می خواهد افزایش سبسایدی  برای تولید سلاح را بیشتر گسترش دهد، از جمله از طریق بانک سرمایه گذاری اروپا و بودجه  اراسموس، که برای پروژه های جوانان و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده، در دسترس صنایع اسلحه سازی نیز قرار خواهد گرفت.

در همین حال، کمیسیون اروپا  به روش خاینانه ای در جهت فرسایش کنترول صادرات و تجارت اسلحه حرکت می کند. تا همین اواخر صادرات اسلحه از بازار آزاد اروپا استثنا شده بود، یعنی در بازار داخلی کشورهای عضو صادرات اسلحه از طریق مجوز صادرات، امکان کنترول داشت. تحت شعار « تجارت اسلحه فرصت های خوبی برای نوآوری و اشتغال بکار می آفریند » امکانات برای مجوز صادرات سلاح، گسترش یافته و در بازار داخلی کشورهای عضو، آزاد شده است! امکان نظارت بر سیاست تجارت و صادرات تسلیحات و در صورت لزوم، اصلاح سیاست های نادرست، توسط پارلمان های ملی محدود خواهد شد.

برای همه مشکلاتی که در اروپا موجود است این راه حل بدترین جواب ممکن است. سلاح بیشتر به قیمت سایر هزینه های ضروری، بدون تعبیه مکانیسم کنترول دموکراتیک، تنها در جهت منافع صنایع نظامی است.

در ۱۹ جنوری گروه های لابی صنایع نظامی NIDV ، جلسه ای را با وزارت دفاع و موسسه « کارآفرینی ملی هالند » ( RVO)، سازماندهی می کنند تا جاری شدن بودیجه و پول لازم را برای « تحقیق و توسعه مرتبط با دفاع » تضمین کنند.

« تجارت سلاح را متوقف کنید! » در حال سازماندهی این اعتراض به سبسایدی ها و کمک های دولتی برای تولید سلاح است.
لطفا با شعار ها و پرچم ها و پلاکاردهای خود از ساعت: ۱۲ تا ۱۳ در آکسیون مقابل ساختمان موسسه « کارآفرینی ملی هالند » RVO، شرکت کنید!
نشانی: Prinses Beatrixlaan 2

پشت ایستگاه مرکزی شهر دنهاخ (لاهه) است.


( شبکه اروپایی ضد تجارت اسلحه، بروکسل )

بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۶ /۱۷ ـ ۱۹۰۱