فـراخـوان بنیاد فرهنگی اوسـتا

« بگـذارآنها بماننـد! »

 

 

دوستان گرانقدر ،

افغان های عدالت خواه دراتریش ،

در پی مانورها ، تفاهمات و توافقات بی جا و دردبار میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و برخی از کشورهای اروپایی در باره بازگردانیدن پناهجویان افغان به وطن ؛ تشویش و نگرانی های گسترده ایی درمیان هموطنان پناهجوی ما در اروپا ایجاد گردیده است.آنهایی که تا حال سرنوشت شان تعین نگردید و به درخواست پناهنده گی شان پاسخ داده نشده ؛ و گروهی از هموطنانی که از سوی ارگان های ذیربط پاسخ منفی دریافته اند؛  درباره سرنوشت و آینده شان درتشویش و نگرانی بی پایان به سرمی برند.

خوشبختانه شماری ازسازمان ها و نهادهای مدافع حقوق پناهجویان افغان در اروپا درمشارکت وهمسویی با سایرنهادهای حقوق بشردربسیاری ازکشورهای اروپایی دست به تظاهرات و اقدامات مسالمت آمیز زده و ناخشنودی شانرا از این اقدامات ناقض حقوق بشر ابراز داشته اند.

در ادامه این اقدامات اعتراضی قرار است به روز شنبه ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ ترسایی ساعت  دوی بعد از ظهر درشهر وین گردهمایی وسیعی از سوی « پلاتفورم برای سیاست انسانی پناه جویی » راه اندازی شود.

« پلاتفورم برای سیاست انسانی پناه جویی »  تشکلی است از۱۵۰ سازمان اجتماعی ـ فرهنگی و جامعه مدنی اتریش؛ ازجمله بنیاد فرهنگی اوستا دراتریش. این تظاهرات زیر شعار:« بگذارآنها بمانند !» درمیدان کریستیان برودا «Christian-Broda-Platz » در وست بانهوف شهر وین برپا می گردد.

در فراخوان  پلاتفورم  سه خواست مرکزی زیر گنجانیده شده است:

ـ  نه به بازگردانیدن های دبلین!

ـ نه به توافقنامه پذیریش افغانستان!

ـ نه به فرمان اضطراری!

در باره افغانستان می خوانیم :
« دژ اروپا » با توافقنامه پذیرش (بازگرداندن پناه جویان افغان ـ اوستا » خود را محافظت نمود. افغانستان کمک مالی اتحادیه اروپا را درصورتی بدست می آورد که پذیرش پناه جویان را تضمین نماید. نزدیک به ٨٠٠٠٠ پناه جوی افغان باید ازاروپا برگردانیده شوند. برای این ها برگشت جبری درکشور جنگ زده خطرناک می باشد. در پی حملات ویرانگر درقندوز نزدیک به ٢٤٠٠٠ انسان در حال فرار می باشند. در ماه جولای در جریان تظاهرات مسالمت آمیز درشهرکابل در نتیجه حمله انتحاری  ٨٦ تن کشته و ٣٠٠  نفر دیگر جراحت برداشتند.

ما برای پناه جویان افغانی و سایرکشورهای ناامن تقاضای اعطای حق پناهنده گی دوامدار و حق پیوستن خانواده را می نمایم.  

هموطنان گرانقدر !

هیات رییسه بنیاد اوستا بدینوسیله ازشما دعوت به عمل می آورد تا بصورت فعال و گسترده در این اعتراضات شرکت ؛ و صدای مهاجرافغان که به دلیل نابرابری های اقتصادی و اجتماعی ، جنگ ، جنایت ؛ و ستم بنیادگرایی مجبوربه ترک وطن شده اند را بلند نمایید.

تاریخ : شنبه ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶

وقت : ساعت ۲ بعد از ظهر

محل گردهمایی : Westbahnhof, Christian-Broda-Platz

با حرمت

 

هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

اتریش ، ۹ نوامبر ۲۰۱۶ ترسایی

 

 بامداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۵ /۱۶ ـ ۱۰۱۰