کابل زیبایم  باز به خون غرق شد

 

زلیخا پوپل

تاریخ های بخون کشیده شدن هموطنانم از حساب گذشته، اما با آنهم دیروز تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۶ از طریق رسانه ها و دنیای مجازی فیسبوکم دیدم و شنیدم که دشمنان کوردل، جنگ افروز، تروریست و آدمکش  که تشنه قدرت و چوکی استند ؛ یک بار دیگر خیابان های اسفالت شده کابل را با خون فرزندان وطن سرخ رنگ ساختند، توته ها و پارچه های گوشت فرزندان این مرزبوم درهر گوشه و کنار جاده تیت و پخش شده ، فرش سنگ های زمین را آذین؛ و زمینه ساز شهادت شماری از مردم کشور گردید.

فریاد مادران ، فریاد فرزندان،  فریاد پدران و خواهران دل هر بیننده این کره خاکی را به لرزه می اندازد به خصوص امروز صبح خبر شدم که مادری با شنیدن خبرکشته شدن پسرش سکته قلبی کرد. درحالیکه سخت جگرخون شدم اما تا حد جگرخونی ام به مادری که درغم و سوگ پسرش ننشسته و چادر سیاه نپوشید خوش شدم که همراه پسرش یک جا در زیر خاک دفن شده است . روح تمام کشته شده گان را شاد خواسته برای خانواده های شان جز آرزوی صبر و شکیبای و غم شریکی چیز دیگر گفته نمی توانم.

دوستانم با وجودی که دنیای فیسبوک را مردم دنیای مجازی می نامند ولی من دنیایی حقیقی می گویم چون که هرخبر،هرحادثه چه تصویری و چه غیر تصویری به نشر می رسد ؛ و ما را از واقعیت های ماحول ما باخبر می سازد. چند روز قبل در فیسبوکم دیدم که یک تعداد جوانان از یک گوشه کره خاکی نمی دانم وطنم بود ویا جای دیگر یک موتر را سنگسار می کردند:

دلیل شان این بود که چون حضرت محمد پیامبراسلام با شترگشت و گذار می کرد؛ ما چرا ازاین چهار وسیله ترانسپورتی  استفاده بکنیم ، در حالیکه رهبر اسلام از شتر کار می گرفت.

تعدادی را دیدم که ادار شتر را درگیلاس ها گرفته نوش جان می کردند و هم روی های خود با آن می شستند به خاطراینکه شتر برایشان مقدس بود ، چون حضرت محمد (ص) برآن سفر می کرد. امروز دیدم که شخصی مرغ خروس را وسیله نقلیه ساخته به شکل گادی می راندش ؛ و همچنان خبر مهمی که زیادتر تکان دهنده است داعشی ها اعلان کردند که هرجایی را که اشغال می نمایند مردانش را غلام و زنان شان را پس از نکاح الجهاد کنیز می سازند .و طلاق را هم مروج ساختند چنانچه تعداد زیاد خانم های اعراب از شوهران خود جدا می شوند و به داعش پناه می برند چون در آن جا هر روز نکاح و طلاق رایج شده است ، سوال من دراینجاست که ما در کدام قرن زنده گی می نماییم؟

آیا شایسته مردمان است تا آخر زنده گی در جهل و نادانی بسر ببرند ؟

حالا جهل آن قدر بالای مردم غلبه کرده است که در وجود انتحاری ها تاپه جنت را می زنند. آیا جنت تاپه دخولی دارد؟

چرا این ها هوشیار نمی شوند تا چی وقت خود را انفجار می دهند ؟

تاریخ بشریت را این مردمان به عقب برگردانیده اند به کمون اولیه برگشته اند در حالی که مردم جهان سوم در فضا کره زمین دیگری را کشف کرده اند .

من منحیث یک زن یک مادر ، یک خواهر ، ویک انسان روی زمین به خاطر مادران داغدیده و ستم کشیده وطنم سخت متآثر هستم . نسل جوان و آینده سازان کشور چه خواهند کرد؟

وطنم، گلشنم ، چه وقت از ظلم ، فقر و جهل رهایی می یابد؟ چشم براه روز های خوب ، آینده های خوب برای نسل جوان کشورهستم .

مادروطن دیگر تحمل حوادث درد بار فزونتر را ندارد، برایش توان دیدن کشتار جوانان و مردم بیگناهش باقی نماینده است .عاملین این حوادث ننگ بار ضد بشری باید بدانند که مادر وطن به آنها نفرین می فرستد .

زنده باد افغانستان و جاوید باد مردم افغانستان !

 بامداد ـ فرهنگی واجتماعی ـ ۱ /۱۶ ـ ۰۹۰۹