پیام تسلیت شورای کشوری فنلند حزب ملی ترقی مردم افغانستان

 

با تاسف و اندوه فراوان اطلاع یافتیم که نظام الدین تهذیب یکی از رهبران و چهره درخشان جنبش مترقی وعدالت خواه کشور، مبارز دلیر واندیشمند برازنده ، شخصیت بزرگ سیاسی و اجتماعی افغا نستان به عمر ۸۳ سالگی با زنده گی وداع ؛و به جاویدانگان پیوست و خانواده ، رفقا ، دوستان و رهروان جنبش دموکراتیک و ترقی خواه کشور را به سوگ وماتم نشا ند.

روانش شاد وخاطره اش گرامی باد !

زنده یاد نظام الدین تهذیب در مبا رزه به خاطر خوشبختی مردم ومیهنش زنده گی پربار خویش را وقف نمود وتا آخرین لحظات زنده گی در موضع وسنگر وطنپرستانه خویش قرار داشت و دراین راه شریفانه و انسانی از هیچ نوع ایثار وفداکاری دریغ نورزید . دشمن آشتی ناپذیر ظلم وبی عدالتی بود؛ و مدافع سر سخت منافع مردم و زحمتکشان کشور.

اوانسان خوش صحبت و ظریف بود ، با مردم و دوستان و رفقا همیشه خوش برخورد ، صمیمی ، مهذب وبی آلایش بود. اندیشمند برازنده ، سخنور توانا ، معلم و آموزگار مجرب در تربیت و پرورش کادرها و فعالین ح.د.خ.ا وجامعه روشنفکری افغانستان بود .

زنده یاد نظام الدین تهذیب همیش در سنگر دفاع از اصول و پرنسیپ های حزبی استوار و پایدار قرار داشت ، حزب و اصولیت حزبی برایش همه چیز بود . چنانچه هنگامیکه قاضی القضات ج.د.ا بود نظر به تغیر سیاست دولت وقت از وی خواسته شده بود که در صورت ادامه وظیفه در ین مقام دولتی باید از حزب استعفا دهد واما وی عضویت درحزب را ترجیح داد . این چنین بود حزبی وحزبی بودن . این یک درس بزرگ بود برای همه اعضای ح.د.خ.ا

درگذشت چنین شخصیت والا و برازنده نه تنها ضایعه بزرگ بلکه یک ضایعه جبران ناپذیر برای خانواده و دوستانش، برای رفقا و همرزمانش وبرای جنبش دموکراتیک وترقی خواه کشورو برای جامعه روشنفکری ومردم آزاده افغانستان است . ولی آرمان ها و اندیشه های رهایی بخش او، کارنامه ها ومبارزات الهام بخش وی، کرکتر عالی وسجایای نیک انسانی وی درس های بزرگی است که آنرا باید آموخت و در راه تحقق آرمان های والا یش باید رزمید و بدین سان خاطراتش را در دل تاریخ زنده و جاویدان نگهداشت .

شورای کشوری فنلند حزب ملی ترقی مردم افغانستان به مناسبت این رویداد المناک مراتب تسلیت عمیق خویش را به خانواده واعضای فامیلش، به رفقا و دوستان همرزمش وهمه   رهروان راه آزادی وترقی جتماعی ابراز نموده ؛ خود را درین اندوه بزرگ شریک می داند .

روح و روانش شاد وخاطره اش گرامی وجاویدان باد !

 

شورای کشوری فنلند حزب ملی ترقی مردم افغانستان

 

اگهی های فوتی و پیام تسلیت ـ بامداد ـ ۱۶/۷ ـ ۰۵۰۵