برای دستیابی به نیازهای فوری و کنونی کارگران، علیه فقر و جنگ‌...

 

جورج ماوریکوس  : « فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری همبسته گی خود را به مردمی که در آسیا، افریقا، در امریکای لاتین مبارزه کردند، به مردمی که خون خود را برای آزادی و رهایی ملی جاری کردند، ارایه کرده و در کنارشان ایستاده است.» بخش هایی ازسخن رانی دبیرکل فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، جورج ماوریکوس در نشست شورای رهبری فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری  ـ مارچ ۲۰۱۶، هانوی

 

رفقا، برادران و خواهران گرامی، 

من همچنین خوشحالم که حضور شما در نشستِ شورای ریاست فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری را که در هانوی ویتنام برگزار می‌ شود، خوش‌آمد بگویم. نشستی که به شکل باشکوه توسط رهبری و رفقای کنفدراسیون عمومی کارگران ویتنام سازماندهی شده است. می‌ خواهم از این موقعیت استفاده کرده و قدردانی فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری را از کنفدراسیون عمومی کارگران ویتنام به حمایت پایدارِ سالیانه، از تمام جهات، معنوی، مالی از طریق پرداخت حق عضویت خود و به‌ طور عمده و در تمام جهات، ابراز دارم.

با این نشست، این‌جا از ویتنام، ما به‌ طور رسمی حرکت خود را به سمت هفدهمین گنگره جهانی سندیکاهای کارگری که در افریقای جنوبی برگزار خواهد شد، آغاز می‌کنیم. هیات نمایندگی بزرگی از گنگره اتحادیه‌های سندیکایی آفریقای جنوبی (کوسوتا)، که اقدامات انجام گرفته برای سازماندهی کنگره تا حالا را به ما ارایه خواهند کرد، در نشست شورای ریاست فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ما را همراهی می‌ کند. تاریخ برگزاری هفدهمین گنگره در پنجم تا هشتم اکتبر ۲۰۱۶ خواهد بود. (۱۴ تا ۱۷ میزان ۱۳۹۵)

حرکت به سمت هفدهمین کنگره جهانی سندیکاهای کارگری از این ‌جا، سرزمین تاریخی ویتنام، جایی که هزاران مردم مصمم علیه امپریالیسم مبارزه کردند، زنده گی خود را برای آینده‌  بهتر برای بشریت قربانی کردند، آغاز می ‌شود. ما به رهبر بزرگ مردم ویتنام  هوشی‌مین، و رفقای او که زمینه را برای ایجاد کشوری مستقل، خودگردان و سوسیالیست آماده کردند، احترام می‌ گذاریم. شکست فاشیزم و نازیزم هفتاد سال پیش و تاسیس دمکراسی سوسیالیستی ویتنام، اهمیت تاریخی بزرگی داشت و عصر جدیدی از پیروزی‌های ضد استعماری و ضد امپریالیستی را آغاز کرد. فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری همبسته گی خود را به مردمی که در آسیا، افریقا، در امریکای لاتین مبارزه کردند، به مردمی که خون خود را برای آزادی و رهایی ملی جاری کردند، ارایه کرده و در کنارشان ایستاده است. از کشوری به کشور دیگر، از مبارزه‌ ای به مبارزه دیگر، صدها صفحات کتاب‌ها و ماخذهای تاریخی از شواهد بین‌المللی که چه گونه همبسته گی جهانی شکل گرفت، چه گونه فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری مبارزه در سطح ملی را تقویت کرد، به سازمان‌های بین‌المللی و حکومت‌ها فشار آورد، دسیسه‌های امپریالیسم را افشا کرد و جنبش جهانی را در همبسته گی با مردم و مبارزه کارگران برای دستیابی به اهداف شان سازمان داد، موجود است.

در سال ۲۰۱۵ ترسایی با جشن با شکوه سالگرد هفتادمین سال اساس گذاری فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری، ما بخش‌هایی از این دستاوردها را برجسته کردیم؛ ما قهرمانان شناخته شده‌ای از مبارزه سیاسی خود را به یاد آوردیم ؛ و در فعالیت‌ها و مراسمی در نقاط مختلف جهان، تاریخ پرافتخار فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری را جشن گرفتیم.

براساس این واقعیت تاریخی و با درک کامل از این واقعیت که مبارزات سازمان یافته، با ماهیت طبقاتی طبقه کارگر در ایتلاف با دیگر لایه‌ های اجتماعی ستمدیده، می ‌تواند و خواهد توانست نتایج مثبتی به بار آورد. ضعف‌ها، تاخیرها، و موانعی که زنده گی در مقابل ما پیش خواهد گذاشت، موانعی که انحصارات، دولت‌های سرمایه‌ داری و مکانیزم آنها به پیش خواهند آورد، برای همیشه نمی ‌توانند جلوی قدرت طبقه کارگر را بگیرند. قدرت کسانی‌ که را که همه چیز در دنیا را تولید می‌کنند و می‌سازند، ولی زنده گی خود را با سختی‌های بسیار، محرومیت‌ها، جنگ‌ها، فقر، و مهاجرت می‌ گذرانند. ما به راه خود ادامه خواهیم داد: « به پیش برای دستیابی به نیازهای فوری و کنونی کارگران، علیه فقر و جنگ‌هایی که توسط سبعیت سرمایه‌ داری ایجاد می ‌شود.» ما دستآوردهای مردم ویتنام را در زمینه توسعه اقتصادی و زنده گی روزانه دنبال می ‌کنیم؛ و نقش مهم و غیرقابل تعویض کنفدراسیون عمومی کارگران ویتنام در این زمینه را تصدیق می‌ کنیم و احترام می‌ گذاریم. سهم اتحادیه‌های کارگری ویتنام، در سطح ملی و جهانی، بسیار مهم و ارزنده است. از طریق خانواده بزرگ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و تلاش و کمک بین‌المللی خود، در بین مبارزین در اقصا نقاط جهان، کنفدراسیون عمومی کارگران ویتنام اعتبار و نفوذ قابل توجهی به‌عنوان پیش قدم کسب کرده است.

علاوه بر پیوندهای تاریخی بین فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری و کنفدراسیون عمومی کارگران ویتنام، که در دهه‌ها مبارزه مشترک بوجود آمده است، عمل مشترک کنونی‌ مان، ما را به اهداف مشترک ‌مان به ‌نفع مردم ویتنام، به نفع کارگران در منطقه آسیای شرقی و در تمام جهان نزدیک خواهد کرد. در دهه‌های اخیر، دمکراسی سوسیالیستی ویتنام قدم‌های بزرگی برای ترقی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، و برای بهبود معیشت و سطح فرهنگی مردم خود برداشته است. ما این روند ترقی را با دقت دنبال می‌ کنیم و امیدواریم که به بهبودی زنده گی روزانه مردم عادی ویتنام بیانجامد. در این پویه، فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری ثابت قدم در کنار رفقای ویتنامی خود خواهد بود.

من آرزوی موفقیت کامل به نشست شورای ریاست فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دارم. مانند همیشه، با آزادی بیان کامل، دمکراسی، و کار و مسوولیت مشترک، ما در مورد مسایل زیاد و بسیار مهمی، گفت و گو و تبادل نظر خواهیم کرد.

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۱ /۱۶ ـ ۳۰۰۴