نیروهای ضد راسیست هالند در شهر ماستریخت، ویلدرس نیوفاشیست را از ادامه تبلیغات در خیابان های شهر بازداشتند!

تعداد مظاهره کننده گان در برابر راسیزم افزود می شود؛ و ویلدرس چنان توسط نگهبانان و هوادارانش

محاصره شده است که با مردم عادی تقریبا هیچ رابطه مستقیمی نمی تواند برقرار کند.

احمد پوری ـ هالند

ویلدرس رییس حزب آزادی هالند است او یک سیاستمدار راست افراطی و نیوفاشیست معروف در سطح اروپا و جهان می باشد. ویلدرس یکی از مهترین افرادی بود که الهام بخش آندرس برینگ بریویک فاشیست و تروریست معروف نروژی بود. بریویک در ۲۲ جون ۲۰۱۱ ترسایی توانست ۷۷ نفر از جوانان نروژی را ترور کرده و بکشد!

قابل تذکر است که ویلدرس برای تمام مشکلات جامعه هالند و اروپا یک راه حل بسیار ساده و فاشیستی دارد و در نهایت تاسف بنام آزادی بیان این نوع تبلیغات را به طور دایم از تربیون پارلمان و رسانه های سراسری بیان می کند، در حالیکه در رسانه های هالند یک صدم این وقت به مخالفان او داده نمی شود!

و اما راه حل معجزه گر ویلدرس چیست و او چه می گوید؟
« تمامی مشکلات ما از مرزهای باز است!
مرزهای هالند و اروپا را به طورکامل ببندید، حتا شده با ارتش و مدرنترین تکنولوژی مانند هواپیماهای بدون سرنشین و …
حتا یک نفر پناه جو هم نباید به هالند بیاید یا به اروپا وارد شود !
اگر یک نفر بیاید بقیه هم امیدوار خواهند شد و به تلاش خود ادامه خواهند داد!
پناه جویانی را که نیروهای فرونتکس از دریا ها نجات می دهند حتا یک نفرشان را نباید به اروپا راه داد ما نباید نقش  تاکسی دریایی را برای قاچاقچی ها بازی کنیم !
زمانی که مرزها را به طور کامل ببندیم نوبت به عملیات پاک سازی در داخل می رسد  یعنی باید تمامی مسلمانان و خارجی را از جامعه هالند و اروپا پاک سازی کنیم!… »

به زبان دیگر اگر دولت های اروپایی، خارجی ها و مسلمانان را از اروپا بیرون کنند، مشکل آموزش و پروش و دانش جویان هالند با یک معجزه حل می شود! میلیون ها بیکاری که در نتیجه اتوماتیزاسیون و روبوتیزه کردن کارها بیکار شده اند همه کار پیدا می کنند! شکاف هر دم فزاینده فقیروغنی و گتوهای فقرا در شهرهای بزرگ اروپا با یک معجزه محو می شوند!

بیمه های سلامتی و اجتماعی که خصوصی شده اند و با سیاست های نیولیبرالی تنها از منافع میلیاردرها دفاع می کنند محو می شوند! دولت رفاه که بطور دایم به نفع ۱ در صد های حاکم برجهان است از بین می رود، دوباره روح مسیحی مجدد در کالبدش دمیده شده و شکوفایی علمی، رونق بازار آزاد، رفاه اقتصادی و اجتماعی… زنده می شود!

خلاصه تمامی دردهایی که با کاربست سیاستهای نیولیبرالی بی درمان شده اند با کشتن و بیرون کردن پناه جویان، درمان می پذیرند! هرچند که ریشه آن مشکلات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی هیچ گونه ربطی به وجود پناهنده گان و خارجی ها ندارد!

مثلا بزرگترین و طولانی ترین بحران اقتصای نظام سرمایه داری که از سال ۲۰۰۸ ترسایی تا حالا ادامه دارد هیچ ربطی به وجود وحضور پناه جویان ندارد، حتا در تمام جهان یک نفر اقتصاددان پیدا نمی کنید که ادعا کند این بحران به خاطر حضور پناهنده گان در اروپا یا امریکا بوجود آمد. ولی سیاستمدارانی مثل ویلدرس دایم برای منحرف کردن افکارعامه  از ریشه مشکلات، بر طبل بیگانه ستیزی می کوبند تا به اصطلاح به ترس و نگرانی به حق مردم از آینده خودشان جواب دهند، ولی در تمام طول تاریخ راسیزم و فاشیزم هرگز جواب هیچ مشکل اجتماعی و بی عدالتی نبوده که هیچ، خود بدترین بی عدالتی و سرطان اجتماعی است. فاشیزم مهمترین راه حل برای نظام سرمایه داری در بحران است، هیچ گونه راه حلی برای قربانیان این نظام نیست!

فاشیزم نه از طریق سازنده گی و اصلاح ضعف های سیستم بلکه از طریق نفی و حذف دگراندیشان و قربانیان نظام، به هواداران خود هویت و وحدت می بخشد. فاشیزم همان داروینزم اجتماعی است که از طریق نابودی فقرا، بیکاران، پناهنده گان… می خواهد مسایلی را که محصول نظام سرمایه داری هستند، از بین ببرد!

تظاهر کننده گان ویلدرس را هو می کردند و شعارهای زیر را تکرار می کردند:
« نه مرز، نه ملت، دیپوت و اخراج را متوقف کنید!»
« فاشیزم در هیچ جا نباید جایی داشته باشد !»
« ماستریخت علیه راسیزم !»
« پناهنده گان خوش آمدند، راسیست ها نه !»
« هیچ مرد و زنی و هیچ انسانی غیرقانونی نیست !»
« با صدای بلند و روشن بگوید که پناهجویان خوش آمدند !»
« فاشیزم کمتر!»
این شعار را ضد راسیست ها بدین جهت می دادند؛ که ویلدرس در یکی از سخنرانی هایش از حضار می پرسد شما مراکشی بیشتر می خواهید یا کمتر؟ طرفدارانش فریاد می زنند: کمتر، کمتر، کمتر!… به خاطر این تبلیغات علنی بیگانه ستیزی و راسیستی خیلی از سازمان های مدافع پناه جویان و بیگانه گان و ضد راسیست علیه ویلدرس به دادگاه شکایت کرده اند و به زودی جلسه دادگاه برگزار خواهد شد….

درعمل همان طوریکه ملاحظه می کنید به تعداد تظاهر کننده گان در برابر راسیزم افزوده می شود و ویلدرس چنان توسط نگهبانان و هوادارانش محاصره شده است؛ که با مردم عادی تقریبا هیچ رابطه مستقیمی نمی تواند برقرار کند. به همین دلیل او از ادامه تبلیغات حزبی خود منصرف شد!
زمانیکه ویلدرس صحنه را ترک کرد تظاهرات کننده گان با تکرار این شعار تظاهرات موفق خود را خاتمه دادند.
« باصدای بلند و رسا بگویید که پناه جویان خوش آمدند ! »

فیلم ویدیویی این تظاهرات را در پیوند زیر از شبکه آر – تی – ال می توانید مشاهده کنید./ هفته نامه
http://rtlxl.nl

 

بامداد ـ اجتماعی ـ ۱ /۱۶ ـ ۰۳۰۴