پیام شعبه امور اجتماعی شورای اروپایی حزب مردم افغانستان

 

درودهای گرم و صمیمانه  به زیبایی گل های بهاری و هوای خوشگوار نثار تک تک رفقای گرانقدر وهم میهنان عزیز باد.

هر روز تان نوروز  نوروزتان پیروز

آرزومندیم که سال جدید،  سال به بارنشستن امیدها و تلاش‌ها انسانی و دادخواهانه ما ، سال جاری شدن لبخند برهمه‌ ای لب‌های بسته و جوشیدن شادی دردل‌های خسته،  سال شگفتن آزادی ، زدودن فقرو فلاکت از میهن و جهان ما باشد.

با تعبیر این چند کلام ، رسیدن نوروز و سال ۱۳۹۴خورشیدی را خیرمقدم گفته ، آرزو مینماییم  تا هر روز آن مانند روزهای بهاری با امید ، خوشبختی و جانجوری سپری گردد. امید استبداد و ترور همچون زمستان سرد و یخ بندان ازکشور رخت بر بندد و چهره مردم شگفته تر و زنده گی آن ها از امید و خوشبختی سرشارتر باشد.

رفقا و هم میهنان عزیز،

 یک روزقبل ما شاهـد کشتار ددمنشانه خانم افغان ، بانو فرخنده ،هموطنی که ازمدت شانزده سال به بیماری روانی گرفتار بود؛ در پایتخت کشور و در ملا عام بودیم. این زن مظلوم، بیمار و بی دفاع افغان بدون درنظرگرفتن قوانین نافذه جزایی کشور با خودسری و قساوت بی مانند توسط گروهی از اوباشان و ناقضین قانون دربرابر دیده گان پولیس مورد لت و کوب قرارگرفته ، بعداً پیکر خونچکانش را با بی رحمی و سنگدلی تمام  به آتش کشیدند.

به صفت زن و یک مادر این عمل زشت و غیرانسانی کوردلان را تقبیح  و نکوهش نموده ؛ خواستار آنیم تا هر چه زوترعاملین  این جنایت به دست قانون سپرده شده ، مورد ماخذه و بازپرس قرارگیرند. از ارگان های نگهبان  قانون و امنیت درکشور می طلبیم  تا درتامین امنیت شهروندان کشور وجلوگیری از این نوع خودسری ها وظیفه ملی و انسانی  شانرا انجام دهند. ما خواستار اشد مجازات برای عاملین این رخداد دردبار وعمل ضد انسانی میباشیم ، تا باشد درس عبرتی برای دیگران گردد. 

خواهران و برادران ،

رفقا و همرزمان ،

درهرکجایی که هستید صدای اعتراض و ناسازگاری تانرا در برابر این جنایت  نابخشودنی بلند نمایید.

فرخنده عزیز! روحت شاد و ننگ ونفرین ابدی نصیب قاتلین ات باد.

در فرجام :

سال نو را به خواهران و برادران مهاجر در اروپا  و جهان ، هموطنان  و همه  آنهایی که  نوروز را منحیث  روزنو، سرسال و فصل نو میدانند  تبریک گفته ، امیدواریم  سال نو ما سال صلح و آرامش و برکنده شدن ریشه تروریسم  و بی دادگری باشد.

زلیخا پوپل

مسوول شعبه  امور اجتماعی شورا ی اروپایی حزب مردم افغانستان

 

بامداد ـ اجتماعی ـ۱۵/۴ـ ۲۰۰۳