علمای دینی پاکستان می گویند که داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد

 «مرگ بر داعش ! » شعاری که بر دیوارهای عراق و سوریه  فزونی می یابد

ظاهرشاه

پیشاور - علمای دینی پاکستان به تازه گی « دولت اسلامی عراق و شام ـ داعش »  را محکوم کردند و گفتند که اسلام هیچ کدام از خشونت های داعش را توجیه نمی کند. حدود ۲۵ عالم دینی و مفتی از شورای علمای تحریک سنی پاکستان در بیست وشش اکتوبر دربیانیه ای گفتند که این گروه بین مسلمانان شکاف ایجاد می کند و صلح دنیا را به خطر می اندازد.

داعش اسلام را ترویج نمی کند

علما گفتند که گروه های افراط گرا تصویر اسلام را لکه دار کرده است. گروه دولت اسلامی عراق و شام مسوول تعدادی از تخلفات است، ازجمله نبش قبرچهره های برجسته اسلامی و مردم عادی مسلمان و همچنین جنایت و قتل مردم غیر نظامی - که داعش آن را «اعـدام » می نامد.

آنها گفتند که داعش و سازمان های مشابه طالبان تصویراسلام وعلمای اسلام را لکه دارمی کنند و علما باید دین واقعی را که پیام واقعی آن صلح است، ترویج کنند.

دراین بیانیه آمده است که : داعش یک سازمان تروریستی و اسلام عمیقا تروریسم و مخدوش کردن اعتقادات توسط داعش را رد می کند.

ستیزه جویان داعش هم اکنون در عراق و سوریه نشان داده اند که جان انسان ها چه قدر برای آنها بی ارزش است. داعش اکنون از بابت تمسخر اسلام، بی احترامی به افراد مسن، سرکوب اقلیت های دینی و عضوگیری از کودکان برای جنگیدن معروف شده است.

آنها گفتند: از آن جا که داعش یک سازمان تروریستی است، ادعای خلیفه گری ابوبکر البغدادی، رهبر آن، فاقد هر گونه مشروعیت است.

 نیاز به پاکسازی جهان از تروریسم

علما بر اهمیت حذف این سازمان تروریستی تاکید کردند. دراین بیانیه آمده است که القاعده و داعش منبع مشکلات و تروریسم در سراسرجهان هستند و رفتار آنها براساس ایدیولوژی ضداسلامی شکل گرفته است و « اولین قربانی فعالیت های تروریستی آن ها همیشه مسلمانان است.»

آنها از مسلمانان خواستند تا علیه این تروریست ها، که در حال تحمیل برداشت منحرف خود بر دنیای اسلام هستند، متحد شوند.

علما گفتند که که دورنگاه داشتن جوانان را ازگروه خطرناک داعش و حامیان آن امری حیاتی است.

برخی دیگر از آنها از دولت خواستند تا علیه این سازمان ضداسلامی اقدام کند.ایجاز ثروت قادری، رهبر حزب تحریک سنی گفت: «عملیات علیه داعش نباید با چشمداشت به منافع برخی کشورها صورت گیرد؛ بلکه باید با هدف حذف منبع اصلی ترور و مشکلات انجام شود.»

( آسیای میانه انلاین)

 بامداد ـ اجتماعی ـ۱۴/۴ـ ۰۲۱۱