پيام تسليت شعبه كار با زنان شوراى اروپایى حزب مردم افغانستان به مناسبت وفات بزرگترين شخصيت مبارز وبنيان گذرا جنبش دموكراتيك  زن در كشور داكتر اناهيتا راتبزاد

 

با درد و دریغ فراوان که دست بی مروت اجل، این بار ، چهره  هجرت زده علمبردار دلیر و آگاه نهضت زنان کشور ما را،  درنقاب خاک تیره از نظرها پنهان کرد. اناهیتا راتبزاد، شیرزنی که در اوج استبداد سلطنتی، ندای آزادی زنان را به گوش فلک میرسانید، دیگر درمیان نیست. آن ندایی که دیروز، کران تا کران میهن را از امید به آينده روشن زنان می انباشت، سوگمندانه که دیگر  در گلو خفه گشت و اناهیتای راتبزاد طبیب دردهای جانسوز زنان، به خاموشی گرایید .

 امروز حقیقت نبرد شکوهمند زنان کشورما در زیر سیاهی گرد و غبار توسن بیداد جنایتکاران و رخدادهای الم بار سیاسی، از نظرها پنهان است.  ما چشم در راه روزی استیم که دستی از آستین مقاومت و پایمردی بیرون آید و این آسمان غم گرفته را از  ابرهای خصومت و انتقام ، پاکیزه گرداند تا پرده خونین خصومتهای دیرین سیاسی از جلو چشمهای مان کنار برود، تا دریابیم  که نهضت زنان کشور چی نقش عظیمی  در مبارزه  علیه بیداد ستم پیشه گان، بازی کرده و نام اناهیتا چگونه بر تارک افتخارات قیامهای دادخواهانه مادران و خواهران ما  ، در درخشش است.

از خاموشی این مشعل فروزان عدالتخواهی، شماری به تلخی گریستند و عزا گرفتند ، تنی چند هم خشمالود و عصبی، بر این نام بزرگ  خط بطلان کشیدند .ما به همه دوستان همسنگر و به خانواده و بازمانده گان اناهیتا راتبزاد، نبود درد انگیزش را تسلیت میگویم و به هموطنان آزرده از رخدادهای دوران حاکمیت چپ، صبر و حوصله  و عمر دراز آرزو داریم تا  زنده باشند و در گذر زمان دریابند که حقیقت نه آن پنداشتی است که اینان برآن پا می فشارند. چون آرزوی ما غرس آن نهالی نبود که  از ثمرش  امروز کام برخى ها تلخ است.این جفا را دشمنان آزادی و سعادت مردم با اجبار بر دوش ملت ما بار کردند.

شاخه سازمان زنان اروپایی حزب مردم افغانستان متعهد است که با رزم بی امانش، سنت گرامی مبارزه به خاطر حصول حقوق پامال شدۀ زنان کشور را مستدام داشته باشد ویاد این عزیز از دست رفته را جاودانی بسازد. شرم بر لشکر بی آزرم تجاوز و اجحاف برحق زن ، همیشه گی باد خاطرات  رزم و پیکار علمبرداران سربلند راه نجات زن.

 

نسرين منصور عضو كميته اجرایيه ومسوول شعبه كار با زنان شوراى اروپاىی حزب مردم افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۴ـ ۰۹۰۹