از زنده گی احزاب سیاسی جهان :

 

بیست و سومین نشست بین المللی احزاب کارگری و کمونیستی ( IMCWP) از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ اکتوبر سال روان در ازمیرـ ترکیه دایرشد . در این متینگ ۱۲۱ نماینده از ۶۸ حزب از ۵۴ کشورجهان شرکت نموده ، فرستاده گان ۷ حزب دیگرکه به دلیل های معین نتوانسته بودند دراین نشست شرکت ورزند با ارسال پیام های همبستگی دراین نشست سهم گرفتند.

شرکت کننده گان ضمن بحث و گفت و گو روی مسایل مورد علاقه ، در برابر حملات وحشیانه اسراییل بر نوارغزه و سایر مناطق فلسطین واکنش شدید نشان دادند .

در اعلامیه مشترک این احزاب ضمن همبستگی با خلق فلسطین آمده است :

۱ـ  ما خواستار توقف فوری تجاوزات اسراییل و محاصره نوارغزه و کرانه باختری هستیم. ما از مردم سراسر جهان می ‌خواهیم که به مبارزه در خیابان‌ها ادامه دهند و علیه تجاوزات اسراییل بسیج شوند.

ما همبستگی کامل خود را با خلق فلسطین اعلام می ‌کنیم و حمله نظامی وحشیانه اسراییل به نوارغزه، محاصره غیرانسانی و نسل ‌کشی وحشیانه آنرا که به کشته شدن هزاران غیرنظامی، کودک و سالخورده وهمچنین محرومیت ازغذا، آب، دارو و برق منجر شده است، محکوم می ‌کنیم. ما پشتيبانی ایالات متحده امریکا، بریتانیا، ناتو و اتحادیه اروپا ازحمله اسراییل را محکوم می ‌کنیم.

۲ـ ما چندین دهه اشغال، کشتار، زندان، سرکوب و شهرک ‌سازی اسراییل در سرزمین‌های فلسطینی را محکوم می کنیم.

ما ازحق خلق فلسطین برای داشتن میهن آزاد و مالکیت بر سرزمین خود دفاع می‌ کنیم.

ما خواستار پایان اشغالگری اسراییل، ايجاد و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، توقف و تخلیه شهرک‌ های غیرقانونی درخاک فلسطین، آزادی زندانیان در زندان‌ های اسراییل و بازگشت آواره گان بر اساس قطع ‌نامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد هستیم.  

ريشه مصيبت خلق فلسطین و همه مردم منطقه در اشغال فلسطین از سوی اسراییل و پشتيبانی امپریالیسم امریکا و ناتو از آن نهفته است. تا زمانی‌ که اشغال ادامه دارد، درگیری‌ها ادامه خواهد داشت، مردم از زنده گی در صلح باز می ‌مانند و در معرض گرفتارشدن در کانون یک جنگ عمومی قرارخواهند گرفت.

۳ـ احزاب کمونیست و کارگری شرکت کننده در ۲۳- مین اجلاس بین‌المللی احزاب کمونیست و کارگری همبستگی انترناسیونالیستی خود را ابراز کرده و کارگران، خلق‌ها و جوانان همه کشورها را به تشدید پيکار برای توقف کشتار در نوارغزه و پایان دادن به اشغالگری اسراییل، به حمایت از خلق فلسطین تشویق نموده و آن‌ها را به ابراز همبستگی قاطعانه خود با مبارزه عادلانه فرامی ‌خوانند.

 

بامـداد ـ دیدگاه ـ ۱/ ۲۳ـ ۲۴۱۰

Copyright ©bamdaad 2023