تاریخ گواهست !

 

  داود کرنزی

یک حقیقت روشن  درکشورما دربین توده های عظیم مردم ورد زبان هاست که حزبی ها ( اعضای حزب دموکراتیک خلق افغانستان ـ حزب وطن) و کارمندان دوران حاکمیت دموکراتیک از روسای جمهوری گرفته تا خوردترین ها  نه دارایی دارند، نه بلند منزل، نه چورکردند نه چپاول، نه پتی دارند و نه پلوان.

این حقیقت وقتی برای مردم روشن و آشکارتر گردید که فرمانروایان پس از حاکمیت  دموکراتیک  با وجود سرازیرشدن میلیارد ها دالراز سوی حامیان بین المللی شان درکنارعواید غیرمجاز، چون تولید، فروش، تجارت مواد نشه آور، فروش سلاح و فلج کردن وزارت های دفاع ، داخله و قوت های نظامی قبلی ، فروش املاک و دارای های  دولتی و دارای های عامه، موزیم ها و آثار تاریخی ،احجار قیمتی، معادن و جنگلات متعلق به مردم  و وطن و ده ها وصدها اقدام جنایات بار وغیرانسانی و غیراسلامی چون اختلاس ،سرقت و فحشا که همین اکنون نیزهمه روزه در جریان است؛ هنوز هم از ستم و جور بر مردم دست نکشیده و عطش آنها به زراندوزی ، ستم بر مردم  و تباهی کشور سیری ناپذیر می باشد. 

گاه گاهی از زبان نخستین رییس جمهور ممثل دولت اسلامی گرفته  تا حامد کرزی، وزرا و اراکین بلند مرتبه حاکمیت در باره دست پاک و صداقت رهبران و کارمندان این دوره حرف های مثبت و ستایش برانگیزی شنیده می شود.

حقیقت اینست که این ها  یکی از خصوصیات نیکو  و انکارناپذیر را به مقایسه گرفته اند. داوری تاریخ  دیگر چشم ها ( و لو دشمن ومخالف) را باز می کند.خلق خدا را می توان برای مدت کوتاه فریب داد، اما درمدت زمان طولانی تاریخ  و مردم قضاوت می کنند و حقایق زنده گی روشن می شود.

کاسترو این ابرمرد تاریخ گفته است: « تاریخ خود بهترین گواه و شاهد برای برائت ما خواهد بود».

به استناد این گفته ارزشمند سایر خصوصیات همرزمان  وکارمندان صادق، متعهد و وطنپرست آن دوره ( دوره حاکمیت دموکراسی  وعدالت اجتماعی را) که کمتر و یا بصورت پراگنده جمعبندی شده است برای اگاهی نسل جوان کشور ونسل های بعدی منحیث  سند پابندی به نورم ها و اصول اخلاقی؛  و خدمت گذاری به مردم و منافع وطن را تصنیف بندی و برمی شمارم.

این خصایل شامل آن ارزش های اند، که هویت وتعریف همرزمان و رهروان جنبش چپ ترقی خواه کشور را روشن می سازد:

ما حزبی ها انسان دوست بودیم

همرزمان ما اعتقاد به انسان  و انسانیت داشته  و دارند. بزرگ ترین آرمان ما سعادت وخوشبختی انسان جامعه ما بوده و است. بدین ملحوظ اجرای پلان های کوتاه مدت و طویل مدت دربخش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  وسیاسی هدف حزب وحاکمیت بوده است.

ما وهمکاران ما به مردم و وطن صداقت داشته و صادق بودیم.

اجرای خدمات بزرگ در عرصه های مختلف حیاتی انسان ها و وطن مستلزم صادق بودن و صداقت در کارها بوده است، صد ها دلیل وجود دارد که ما یک طیف عظیم از صادقان را به امر خدمت گذاری  به وطن ایجاد نموده بودیم.

وطنپرست بوده وطن دوستی شعارما بود .

ما وطن را دوست داشتیم  و دوست می داریم، به خاطر حفظ حاکمیت ملی و دفاع از وطن مسلحانه می رزمیدیم، و جان های عزیز خود را قربان وطن می کردیم،هـزاران شهید  در راه دفاع از حاکمیت ملی داریم. وطن فروشی، خاک فروشی و تسلیم شدن به دشمن را ننگ می دانسیتم.

عدالت خواه و داد پسند بودیم.

عدالت خواهی وداد پسندی ما شهرت جهانی کسب نموده بود ( نه غاصبین زمین وجود داشت ونه متجاوزین بر نوامیس ملی ) کم ترین حوادث تجاوز برزنان، تجاوز بر کودکان، حق تلفی ، تصرف مالکیت های شخصی وجود داشت اکثراً حق به حقدار می رسید و متجاوزین از طریق محاکم، محاکمه و مجازات می شدند. با وجود جنگ اعلان ناشده مردم در امن زنده گی می کردند.

با فرهنگ و کلتور بودیم.

حفظ اماکن مقدس ،مراکز کلتوری  و رشد فرهنگ مترقی، مساعد ساختن شرایط تحصیلی در داخل وخارج کشور مبارزه با جهل  و بیسوادی ، ارتقای توانایی های هنری ، علمی ، فنی و پژوهشی جوانان ومردم فراموش ناشدنی است.

به مردم دلسوز و مهربان بودیم.

توجه به رشد اقتصادی جامعه داشته  وسطح عاید ملی را بلند برده بودیم.  درهمان حالت جنگی برای میلیون ها نفر شامل کارمندان دولتی، نیروهای امنیتی ، ملا امام های مساجد و تکیه خانه ها  و درمسال ها کوپون توزیع نموده، به رفع احتیاجات اقتصادی مردم می پرداخیتم، بغرض کنترول نرخ ها و کمک به سایر نیازمندان، دولت سبسایدی های بررگ را متحمل شده بود.

نرخ شکر، مواد نفتی و سایر ما احتیاج مردم را از طریق ادارات دولتی  ومغازه های بزرگ استهلاکی تحت کنترول قرار داشت.

جنگجو و با إیمان بودیم.  

ما با نثار جان خود از سرحدات کشورما دفاع می کردیم، هیچگاهی دشمنان ما چه کشورهای خارجی و چه عمال وابسته به آنها توان حمله مستقیم  به سرحدات ما را نداشتند. آنها  دزدانه بصورت انفرادی  و بالباس زنانه وارد کشور شده با فیر راکت های کور از محلات دور برمردم ملکی حمله می نمودند. نیروهای امنیتی  ما  توان آنرا داشتند حینی که یک گروپ از محلات تربیه، از خاک پاکستان وارد کشورما می شد کشف شده  و خنثی می گردید؛ ویا در داخل  کشور سرکوب و دستگیر می گردید و به کیفر اعمالش رسانیده می شد. باوجود اینکه روزانه همه وسایل اطلاعات جمعی غرب در ٢٤ ساعت (١٢٠ ساعت ) برضد ما تبلغات می کردند مردم بکار روزمره خود مصروف  بودند.

اگر کدام حمله دسته جمعی می نمودند، مانند جنگ جلال آباد جواب دندان شکن نصیب شان می شد.

 انها توان تصرف شهر ها و ولایات را نداشتند. 

تحصیل کرده و افراد مسلکی بودیم .

مسلکی بودن در کارها خصوصیت قابل توجه ما بود. در این دوره  ده ها هزار نفر چه در داخل و خارج کشور به آموزش مسلکی پرداخته، قشر وسیع از روشنفکران، انجنیران، دوکتوران، دانشمندان، آموزگاران، سیاست مداران مسلکی ، ژورنالیستان میخانیکان و کارگران مسلکی وتحصیل کرده و متخصص بوجود آمده که در خدمت وطن ومردم قرار داشتند.  و ده ها و ِزه گی و صد ها دستآورد دیگر!

 

این چند سطر را برای آن نوشتم که  رسانه های وابسته  و ارتجاعی و حلقات معین در حاکمیت فساد و جنایت می کوشند  این ویژه گی ها  و نمونه های عالی از صداقت و پاکدامنی یک نسلی از انسان های وطن پرست ، مومن  و خدمت گذار مردم را از انظار بدور نگه بدارند.

جا دارد تا نسل جوان وطن با این ویژه گی های اخلاقی و جانفشانی های پدران و هموطنان شان آشنایی کسب نموده؛ و اعمال نیکو و پسندیده آنها را درخدمت به مردم و میهن سرمشق راه خود قرار دهند.

بامداد ـ سیاسی ـ ۴/ ۱۶ـ ۰۵۱۲